Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Afdwalen op het forum

Gestart door Stev, september 11, 2007, 02:34:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien


Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Dat had je wel gewild, ja... ;D En afdwalen, ja, daar ben ik ook goed in...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Maar dan ga je waarschijnlijk ook niet naar de chatroom, toch.

Ik denk ook dat je het niet kan voorkomen, of het wordt een heel saai forum.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien


petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Eh, bedankt voor deze eer  :-[  Maar de  :flic:  is ook maar een mens en bovendien kan  :flic:  niet splitsen, daar zijn de admins voor...  :wave:

Citaat van: loganmanticore op september 12, 2007, 03:01:16 PM
... en ook de nieuwe mensen krijgen zo wel het idee dat dit een vrolijke groep is en men ziet dat we vriendelijk onder elkaar zijn...

Ja, daar heb je gelijk in want dat trok me aan dit forum ook meteen aan toen ik hier begon te lezen.

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Ik denk dat het bijna onmogelijk is om afdwalen tegen te gaan. Natuurlijk kunnen we er met zijn allen misschien iets beter op letten, maar ik denk net als Ereinion dat het probleem iets minder groot is omdat de nuttige informatie in het begin van de onderwerpen staat. Het wordt alleen na die onzin misschien wel weer wat lastiger om serieus op het originele onderwerp te reageren.
En misschien moeten we naar de positieve kant van ons afdwalen kijken. Soms komen daar namelijk ook erg nuttige en serieuze dingen uit (lang niet altijd natuurlijk)

Overigens denk ik ook dat een chatroom geen uitkomst biedt. Chatten kun je alleen met mensen die tegelijk met jou online zijn, en dat gebeurt lang niet altijd.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Citaat van: myra op september 11, 2007, 03:11:04 PM
Ik zou voorstellen om dit soort dingen in 'onzin' of in de 'fly by room' te posten...Eventueel met een referentie naar het oorspronkelijke bericht...(zeer officieel  ;D)

Ik heb het nu 2x gedaan en het is een behoorlijke klus, moet ik zeggen, met name die referentie naar het oorspronkelijke bericht  :-\
En als ik het al te veel moeite vind (lees: ik, de voorstander van deze werkwijze  :D  )....

Citaat van: Jovi_Hobbes op september 12, 2007, 09:11:57 PM
Natuurlijk kunnen we er met zijn allen misschien iets beter op letten, maar ik denk net als Ereinion dat het probleem iets minder groot is omdat de nuttige informatie in het begin van de onderwerpen staat. Het wordt alleen na die onzin misschien wel weer wat lastiger om serieus op het originele onderwerp te reageren.
En misschien moeten we naar de positieve kant van ons afdwalen kijken. Soms komen daar namelijk ook erg nuttige en serieuze dingen uit (lang niet altijd natuurlijk)

Ja, hier heb je ook wel gelijk in, Jovi (en Ereinion)!
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Littleone

Hmmz, ik snap hier iets niet. In de poll vindt een duidelijke meerderheid dat het chatten uit de hand is gelopen.
Kijk je naar de berichten hier, dan is het vooral: "ach, het is best leuk, het heeft zijn goede kanten" enz. enz.
Zeggen we in de poll iets anders dan in het topic? En zo ja, waarom? Willen we niet ongezellig overkomen?

Of zijn de degenen die in de poll hebben gestemd grotendeels andere leden dan degenen die in dit topic meepraten?

(ben gewoon nieuwsgierig hoe het zit)

Stev

We zijn slappelingen...  ;)

Citaat van: Littleone op september 14, 2007, 01:34:19 PM
In de poll vindt een duidelijke meerderheid dat het chatten uit de hand is gelopen.

... maar 25% vindt ook dat door het afdwalen het forum gezellig blijft  :-\

Misschien heb ik de poll niet serieus genoeg opgestart? (het was best serieus bedoeld eigenlijk  :pinguin: )
Ik denk dat we de vraag nu zelfs nog scherper kunnen formuleren. Wat is belangrijker, dat de betrekkelijk kleine groep actieve leden hier op het forum "vrolijk en vriendelijk onder elkaar is" of dat die gemiddeld 20 bezoekers per dag + de minder actieve leden efficiënt aan de nodige informatie kunnen komen over het aseksueel zijn? En dan heb ik het echt niet over de boards buiten het subforum Aseksualiteit en bij Onzin en Fly by room mag natuurlijk alles.  :wave:

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Littleone

Ach, het hoeft niet heel zwart/wit. Zo van: afdwalen/ slow chatten is van nu af aan verboden :flic: ;)
Dat is inderdaad niet haalbaar en het moet gezegd worden: de sfeer is hier echt fijn.  :knuffel:
Afdwalen levert inderdaad ook nieuwe interessante dingen op.
Maar voor mij maakt het vele slow chatten dat ik vaak door de bomen het bos niet meer zie.
Ik ben nogal chaotisch ingesteld :-[  en toch wil ik de topics hier graag volgen. Er is zoveel interessants te lezen.
Als het slow chatten íets minder zou kunnen, zou ik heel blij zijn :) :D

Weet je wat handig is? Een shoutbox!
Die leent zich prima voor chatten, en je hoeft niet eens te switchen naar een andere pagina.
Even roepen naar de anderen die op dat moment online zijn en beet heb je :)
En het gaat nog snel ook! :)

Ienepien

En ik maar shouten. >:(
Is er niemand. :-[

Stev

#28
Wat is dat nou weer (shouten)!?!?  :o
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)