Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hypothyreoïdie

Gestart door Austen, oktober 03, 2007, 01:31:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ellis

 ???me'n bericht is verdwenen
in ieder geval die schildklier is dus een drama
en het is zeker een mede oorzaak,maar niet de hoofdoorzaak denk ik

Ereinion

 ??? Het spookt op het forum...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Wat vreemd, ik weet zeker dat je bericht er wel heeft gestaan, ik heb er niet voor niets op geantwoord... Vreemd  ???

Uit je introductie begrijp ik dat je vroeger ook al weinig behoefte aan seks had. Het zou natuurlijk kunnen dat de problemen met je schildklier dit hebben versterkt, maar dat de oorzaak inderdaad ergens anders ligt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

NEWxRELIGION

Al heb ik een nieuw topic aangemaakt over vrijwel hetzelfde ..
wou ik toch even meegeven aan de mensen die er mee te maken hebben ;
VRAAG VERDERE UITLEG OVER DEZE 'AANDOENING' !

Bij mij werd zowat hetzelfde vastgesteld en ben er bij twee dokter mee geweest en die gaven mij weinig tot geen nuttige informatie ..
Ik ben alles maar zelf beginnen opzoeken om toch wat antwoorden te hebben op mijn vragen.

Over het algemeen geven dokters heel weinig uitleg over dit onderwerp , hoewel de klachten en behandelingen en dergelijke toch wel erg belangrijk zijn.
Het enige wat ik namelijk wist van mijn dokter was ; dat ik waarschijnlijk pillen zou moeten nemen en dat misschien wel voor een hele lange tijd..
nuja de kans op levenslang pillen slikken bedoelde hij dus maar sprak het zo niet uit .

Praat er over met je arts .. al zit je daar een uur dan zit je daar een uur ( de prijs van je visite blijft hetzelfde ).
Vanaf nu vraag ik alles , zelf de dingen die ik zelf al wist . Zo sta ik niet voor verrassingen !
Het mooiste schuilt in de poging .
~Rani

Lizzie7

Als jullie betrouwbare informatie zoeken over lichamelijke aandoeningen, die gecontroleerd is door artsen, dan verwijs ik jullie graag naar www.thuisarts.nl , dat is de website van het Nederlands huisartsengenootschap, speciaal bedoeld om info te geven aan patiënten, dus in gemakkelijk begrijpbare terminologie.

De pagina voor een te weinig werkende schildklier (hypothyroïdie) is de volgende http://www.thuisarts.nl/schildklierafwijking/mijn-schildklier-werkt-te-langzaam


Sismo

#35
Ik hoor net via mijn huisarts dat mijn schildklier te snel werkt (HYPERthyreoïdie). Na wat googelen zag ik ergens ook vermeld staan dat dit ook effect heeft op je libido. 'T is wat....straks ontdek ik op mijn 41e dat seks wellicht heel leuk is.... :-\
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Fricai

Hmja, maar als ze het 'effect' noemen gaat het niet zo dramatisch zijn dat je van gemiddeld naar niks gaat, lijkt me? Is meer toch zo mensen merken dat ze 'minder vaak zin' hebben? Naja.

Anyway, als je gelukkig bent geweest zonder, geen drama toch?  :knuffel:

Sismo

Ik verwacht ook geen wonderen hoor, maar ben wel blij dat er een reden gevonden is voor de vermoeidhied, hartkloppingen en meer klachten die ik had. Maar vond het wel frappant dat ik het tegenkwam in de omschrijvingen.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Fricai

Oh, dat is wel fijn inderdaad, eindelijk zekerheid. Hopelijk kunnen ze ook wat met die informatie? :)

Denk dat libido door tig dingen beïnvloed kan worden, maar dat een verschil tussen 'normaal' en 'helemaal nooit' meer kans heeft om gewoon 'ingebouwd' te zijn. Niet dat ik je graag ontmoedig, verder. Hou ons op de hoogte of er nog wat mee gebeurt? :)

Sismo

Mocht er iets serieus veranderen, dan zal ik het zeker melden. Maar ik verwacht dat niet erg dus....
Wat er precies gedaan kan worden aan de te snelle werking weet ik nog niet. Morgen heb ik overleg met mijn huisarts. Waarschijnlijk stuurt ze me door naar de internist en duurt het nog even voor ik van mijn klachten af ben. Maar het vooruitzicht is al fijn!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Lizzie7

Voor een HYPERthyroidie, een te snelle werking dus, moet je dit gaan onderdrukken.
Er zijn daarvoor 3 manieren: medicamenteus met een product dat strumazol heet (meestal wordt dit eerst uitgetest, met goed resultaat maar nogal wat kans op herval bij stoppen), met radioactief jodium dat in de schildklier wordt ingebouwd en daar de schildklier bestraald en dus schildklierweefsel vernietigt waardoor je vanzelf minder schildklierhormoon gaat aanmaken, of met een operatie waardoor je de schildklier wegneemt (volledig of deels) waardoor je ook geen of minder schildklierhormoon aanmaakt.
Als bijwerking ga je door alle 3 meestal te weinig schildklierhormoon overhouden omdat je dat niet zo precies kunt regelen hoeveel je onderdrukt of vernietigt of wegneemt, dus dan moet je nadien (bij radioactief jood of bij operatie levenslang) schildklierhormoon gaan innemen om je spiegels normaal te houden.

Fricai

CiteerAls bijwerking ga je door alle 3 meestal te weinig schildklierhormoon overhouden omdat je dat niet zo precies kunt regelen hoeveel je onderdrukt of vernietigt of wegneemt, dus dan moet je nadien (bij radioactief jood of bij operatie levenslang) schildklierhormoon gaan innemen om je spiegels normaal te houden.

Wow, maf. :P Het klinkt makkelijker om het voorzichtiger aan te pakken.
Optie 2 en 3 klinken wel heftig, trouwens. Maar je zal er vast beter op worden. Succes Sismo.  :wave:

Lizzie7

Optie 3 is inderdaad een operatie, wat natuurlijk ingrijpender is, maar optie 2 gaat best makkelijk. Ze spuiten die radioactieve jood gewoon in en omdat jood in je lichaam altijd ingebouwd wordt in de schildklier komt het vanzelf op de juiste plek. Dan moet je gewoon enkele dagen wat voorzorgsmaatregelen nemen (afstand houden, vooral van baby's en andere kwetsbare personen, en dus niet heel de nacht tegen je partner aan slapen) en dan ben je ervan af.
Maar normaal gezien beginnen ze altijd met optie 1 om te kijken hoe het gaat, en worden 2 en 3 voorbehouden voor wanneer je hervalt na optie 1.

Sismo

Heb zo idd wat ontdekt op google. Ik vermoed dat ik eerst de eerste optie zal moeten proberen. Ik ga er maar even van uit dat dat werkt! Zo niet, dan zie ik dan wel verder. Heb jij ook een te snel werkende schildklier, Lizzie? Of ben je medisch onderlegd? (je bent arts, lees ik net in een ander topic! ;))
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

In ieder geval fijn dat je dan binnenkort hopelijk van die klachten af bent, Sismo  :klap:
En of je er verder iets van merkt hangt misschien ook samen met de vraag of je dit altijd al hebt gehad. Als het pas iets van de laatste jaren is, dan is de kans op verandering in libido natuurlijk niet zo groot.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?