Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Tjee, wat ben ik blij met deze site

Gestart door Gigi, februari 20, 2008, 11:34:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gigi

Hallo allemaal,

Door artikelen in de LINDA. van deze maand ben ik op deze site terechtgekomen.
Want als vrouw praat je niet over het feit dat je man bijna geen sex wil hebben. Toch vraag ik mij af of mijn man helemaal a-sexueel is.
Wij zijn inmiddels al 18 jaar heel gelukkig samen, maar mijn man wil gewoon niet vaak vrijen. Het vreemde is dat ALS wij vrijen het wel uitgebreid gaat en heel lekker is.
Ook kan hij wel naar programma's kijken die over sex gaan en dat ook leuk vinden.
Maar als wij 1x in de 5-6 weken vrijen is het veel. Soms zijn er periodes dat het vaker is, maar dat is niet vaak. Ook wij hebben hier vaak ruzie over gemaakt, met name omdat wij kinderen willen. Dat gaat natuurlijk lastig als je weinig vrijt.  :'(
Wij zijn een aantal jaren geleden naar en fertiliteitscentrum gegaan. Met mij is er niets mis, hij heeft (extreem) traag zaad. In combinatie met weinig tot geen sex betekent dat dus.................... :'( :78: Dit jaar word ik 40, de kans dat er nog kinderen komen is dus nihil.

Ruzies zijn er wel geweest, maar we houden veel te veel van elkaar. En nooit, nooit las je eens iets over mannen die niet willen, alleen maar over vrouwen.
Laatst vertelde mijn man dat hij zich vaak na sex lichamelijk naar voelt, moe, ziekerig etc. Kent iemand van jullie dat ook?
Is hij nou a-sexueel, een beetje a-sexueel omdat hij wel eens van sex kan genieten, of is er iets lichamelijks met hem aan de hand?

Volgens hem heeft hij geen naar verleden als het op sex aankomt en zijn er geen jeugdfrustraties.

Ik zal altijd van hem blijven houden, maar deze vragen houden me wel regelmatig bezig.

Fijn dat ik dit eventjes van me af kon schrijven.  :wave:

Austen

Welkom hier!

Over de a-seksualiteit kan ik niet veel zeggen, omdat je man blijkbaar niet zo is als ik. Mijn "symptomen" zijn anders. Maar doorlees het forum eens, je zal veel info vinden!

Over de kindjes kan ik wel zeggen dat 40j niet té oud is voor kinderen. Kijk maar naar Wendy van Wanten (Vlaamse "bom"), ze is 48 is zwanger. Mijn moeder is trouwens ook nog zwanger geworden op haar 38ste... En mijn broertje is uiterst gezond! Dus als je echt met een grote kinderwens zit, praat er dan over met je man, en ga desnoods voor IVF.

Ereinion

Welkom Gigi!  :cake:

Ik las je berichtje en dacht: "Dan moet ik toch eens in de brievenbus kijken." En inderdaad, daar lag de Linda. Leuk dat het meteen al iemand naar ons forum heeft gebracht!

Of je man wel of niet aseksueel is kan ik niet bepalen, maar ik vind wel dat wat je over hem schrijft op mijn verhaal lijkt. Het maakt ook niet zo heel veel uit, want de problemen die jullie tegenkomen zijn gelijk aan die van veel mensen hier, dus zul je wel veel dingen herkennen en er iets aan hebben.

Ik hoop dat je hier de antwoorden vindt! Misschien wil je man ook eens een kijkje komen nemen, dan kunnen jullie samen uitvinden of hij aseksueel is of dat er misschien andere redenen zijn.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Welkom ook van mij. Lust je een stukje welkomst- :cake:?
Het is callorievrij, dus eet maar zoveel als je wilt.
Neus hier maar eens lekker rond, en stel vragen, waar je wilt.
Wij zullen altijd proberen om een antwoord te vinden. :wave:

petra1963

Hoi Gigi,
Jazeker, mannen kunnen ook asexueel zijn. Alleen ligt daar maatschappelijk zo'n taboe, zo'n afwijzing en zo'n druk op, dat mannen dat niet snel zullen toegeven. Ook niet tegen zichzelf. Misschien heeft jouw man een laag libido, misschien is hij asexueel.. dat kan ik zo niet zeggen.

En je schreef < Laatst vertelde mijn man dat hij zich vaak na sex lichamelijk naar voelt, moe, ziekerig > Zeker, zo kun je emoties van afkeer, walging weerzin die ook diep in je lijf zitten, vertalen. Je voelt de weerstand nl ook in je lijf.

In feite is dit al heel lang geleden ook al eens beschreven.. door de theoloog Augustinus, die rond het jaar 400 leefde. Over sex schrijft hij ergens ( gebaseerd ook op zijn eigen ervaringen); 'omne animal triste  post coitum': ieder dier voelt zich verdrietig of naar na het hebben van sex'.

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Zou dat zo zijn? Moet ik toch eens op letten, bij de rammen. :-\

petra1963

Of dat ook in het echt zo is, weet ik niet. Ik denk dat het wel meevalt. ;D ;)  Maar Augustinus was jarenlang zelf een beetje van de waps, dus ik denk dat hij wat overdreef.. ;D Maar desalniettemin: wanneer je het ziet als verwoording van zijn eigen ervaring..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Welkom hier Gigi  :cake:
Ik sluit me aan bij alle andere leden.

Ik vroeg me alleen nog af wat jouw man er zelf van zegt. Is het een idee hem eens te vertellen over het forum om te zien of hij zich hierin herkent? Uiteindelijk is hij de enige die echt kan bepalen of hij denkt dat aseksualiteit op hem van toepassing is.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?