Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Levensdoel

Gestart door Sammy, november 22, 2005, 02:00:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Citaat van: Tempesta op november 29, 2005, 04:08:17 PM
Maar uiteindelijk zijn het vooral de kleine dingen die mij gelukkig maken: een vogeltje in de tuin wat aan het eten is, een prachtige wolk, een glimlach van een vreemde in de bus als ik ruimte maak. Klinkt misschien een beetje suf ;).

Dat maakt mij ook heel gelukkig. Toen ik nog veel met de trein reisde vroeg ik me wel eens af of ik de enige was die op dat soort dingen lette. Iedereen keek zo strak voor zich uit terwijl buiten de mooiste dingen te zien zijn. Nu fiets ik iedere dag door de weilanden, langs een beek. Prachtige dingen zie je dan, een erg goed begin van de dag!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Dat is inderdaad bizar. Als ik 's ochtends in de bus zit, en de hele hemel staat in brand door de opkomende zon, kan ik mijn ogen niet van het spektakel afhouden, maar zie ik de rest van de buspassagiers met hun ogen dicht of voor zich uit zitten te staren. Ik snap die mensen niet hoor  ::).

Sammy

Citaat van: Tempesta op november 29, 2005, 04:08:17 PM
"Wat is je levensdoel" is net zo'n vervelende vraag als "wat wil je later worden".

Hehe, leuke vergelijking.

't Zijn alletwee vragen waarop het eigenlijk niet zoveel boeit wàt je antwoordt, maar wel óf je daadwerkelijk antwoordt.
Zo vraag je een kleine (of een al wat grotere) wat ie later wil worden in de eerste plaats om z'n motivatie te peilen. Dat zegt meer over z'n toekomst dan wat hij inhoudelijk zegt, brandweerman of zo.

Als je de vraag naar het levensdoel een vervelende vraag vond, zegt dat meer dan genoeg.  ;)

P.S.: bedoel ik niet neerbuigend of zo. Ik heb ooit eens iemand filosofie (want het is immers een filosofische vraag, hè) horen beschrijven als een ongeneeslijke ziekte, met als enige palliatieve behandeling nóg meer filosofie.
--> Dat maakt jou gezond.   ;)

Tempesta

Citaat van: Sammy op november 30, 2005, 05:34:10 PM
Als je de vraag naar het levensdoel een vervelende vraag vond, zegt dat meer dan genoeg.  ;)

En bedankt  :wave:.  ;)
Het is een vervelende vraag omdat 'ie in vele variaties je hele leven door iedereen aan jou gevraagd wordt. Het wordt op een gegeven moment irritant. Ik wil graag een poging doen om 'm te beantwoorden, maar dan niet omdat anderen dat willen maar omdat ik dat wil. Lijkt me een stuk beter  ;D.

«-o-Lantos-o-»


Nou, een van mijn ultieme levensdoel is om een muziek carrière te hebben. Ik hoef niet perse wereld beroemd te worden. Het gaat meer om dat ik mijn muziek met anderen kan delen. Al sinds 1997 schrijf ik liedjes en die zijn uitingen ven mijn gevoelens en gedachten gang. En hoop dat door het delen van mijn muziek (emoties) met anderen, mensen ook een steun krijgen om in elk vorm of andere hun eigen persoonlijke barrières te overwinnen.
Muziek is voor mij zeer belangrijk, het is echt een vorm van therapie voor mij.     

Dat is maar een van mijn levensdoelen. Maar er zijn nog een paar die ik heb zoals lichamelijke onsterfelijkheid en het streven naar maximum (100%) gebruik van mijn hersens vermogen. Maar ja weet niet of ik tijd genoeg heb om die te bereiken, lol.

~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

Ereinion

Als je onsterfelijk bent misschien wel, Runis  ;)
Hoezo trouwens lichamelijk onsterfelijk? Wil je geestelijk wel sterven, of bedoel je dat wanneer je muziek een succes wordt je al onsterfelijk bent?

Wat voor soort muziek schrijf je trouwens?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

«-o-Lantos-o-»

Haha klopt! Het zal logisch zijn dat ik lichamelijk onsterfelijkheid mijn primaire levensdoel moet maken zodat als ik eenmaal die bereikt tijd genoeg heb om energie te besteden aan die andere levensdoelen.
Wel lichamelijk onsterfelijkheid is een nogal breed en complex onderwerp. Maar ik probeer het zo kort mogelijk en duidelijk uit te leggen.

Lichamelijk onsterfelijkheid:
Sterfelijkheid (dood) is iets dat geprogrammeerd is in onze genen. En ook veel andere dingen zijn geprogrammeerd in onze genen die onze ?realiteit? in deze wereld bepaald.
En om lichamelijk onsterfelijkheid te krijgen zou je die programmering teniet moeten doen. Maar het is makkelijk gezegd dan gedaan. Er zijn vele manieren om die te bereiken zoals: yoga, meditatie, rebirthing en andere vormen van spirituele verlichting.

Euhm is het een beetje duidelijk wat ik ermee bedoel?

En qua muziek schrijf ik rock muziek in verschillende genres. Eerst begon ik met rock ballades over liefde. Daarna ging het meer over heftiger maar toch wat rustig vorm van rock die gaat over de tegenvallers in leven. Daarna ging het meer over mijn eigen barrières in het leven. Die zijn meer heftig met hier en daar wat gegrunt haha. En nu wil ik gaan verdiepen in liedjes die mijn visie en felle reacties geeft over de denkpatroon van de maatschappij en religie etc. En dat wil ik meer in een melodische jasje zetten van Black Metal en Klasiek/Opera Muziek! Dat komt ook omdat ik deze paar jaren veel naar zulke vorm van muziek luister zoals Epica ( Nederlandse band trouwens) en Tristania. 
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

Jovi_Hobbes

Klinkt goed Runis, of misschien moet ik zeggen "leest goed" want anders lijkt het net of ik je liedjes heb gehoord  ;)
Is er een kans dat we ooit iets van je kunnen beluisteren?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

«-o-Lantos-o-»

Citaat van: Jovi_Hobbes op januari 22, 2006, 03:14:15 PM
Klinkt goed Runis, of misschien moet ik zeggen "leest goed" want anders lijkt het net of ik je liedjes heb gehoord  ;)
Is er een kans dat we ooit iets van je kunnen beluisteren?

Dankjuh  :D .............. Nou helaas moet ik noch maar de melodieen schriftelijk componeren. Alles zit maar nog in mijn hoofd. De teksten zijn wel op papier nutuurlijk.  :P Maar wie weet als we alkaar eens een keer persoonlijk ontmoeten kan ik een paar voor je zingen  :klap:
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

Ereinion

Volgens mij snap ik wel welke kant je op wilt.
Mag ik de eerste zijn die een cd van je koopt? Als het geinspireerd is op Epica en Tristania is het vast mijn smaak ;)

:klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap:
(Wen je al aan je eerste groupie?)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sammy

Citaat van: Ereinion op januari 22, 2006, 06:03:48 PM
(Wen je al aan je eerste groupie?)

Jij, groupie! lol  :schater:

Citaat van: <-o-RuNiS-o-> op januari 22, 2006, 12:24:09 PM
Nou, een van mijn ultieme levensdoel is om een muziek carrière te hebben. Ik hoef niet perse wereld beroemd te worden. Het gaat meer om dat ik mijn muziek met anderen kan delen. Al sinds 1997 schrijf ik liedjes en die zijn uitingen ven mijn gevoelens en gedachten gang. En hoop dat door het delen van mijn muziek (emoties) met anderen, mensen ook een steun krijgen om in elk vorm of andere hun eigen persoonlijke barrières te overwinnen.
Muziek is voor mij zeer belangrijk, het is echt een vorm van therapie voor mij.     

Gegroet mede-muzikant  :wave:
Ben volledig eens met het therapiegehalte van muziek. 't Is een alternatieve manier om met de omgeving te interreageren, die ik niet meer zou kunnen missen. Ik ben zelfs persoonlijk van mening dat het op veel gebieden seksualiteit kan vervangen. Kunst in 't algemeen trouwens, filosofie incluis. Of dat het een levensdoel voor me maakt.. hmm.. niet helemaal, eerder een soort noodzakelijkheid.

Die lichamelijke onsterfelijkheid, daar ik doe dan weer niet in mee.  ;D Ik sterf liever op tijd.  ;)

Knoddepropje

Ik niet.... Ik ben vreselijk bang om dood te gaan, aangezien ik niet geloof dat er hierna nog iets is, maar dat ik gewoon verdwijn....En daar heb ik nogal schrik voor. Ik zou dus erg graag voor eeuwig leven, maar helaas, dat schijnt er niet in te zitten :'(

Ereinion

Ik wil niet eeuwig leven, wel lang en gezond. Volgens mij schuif je alles maar eindeloos voor je uit als je eeuwig leeft, want dan kan het altijd nog wel een keer. Ik ben ook niet bang om dood te gaan. Op dit moment heb ik alles uit mijn leven gehaald wat er in zit, dus hoef geen spijt te hebben dat ik doodga. Ik vind het wel heel rot voor de mensen om mij heen. Maar als ik doodben merk ik daar niets van, of ik kom op een betere plek.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

Citaat van: Ereinion op januari 23, 2006, 03:06:10 PM
Op dit moment heb ik alles uit mijn leven gehaald wat er in zit, dus hoef geen spijt te hebben dat ik doodga.

Dat vind ik wel knap dat je dat al op een (toch nog) jonge leeftijd gerealiseerd hebt!

«-o-Lantos-o-»

Citaat van: Ereinion op januari 22, 2006, 06:03:48 PM
Volgens mij snap ik wel welke kant je op wilt.
Mag ik de eerste zijn die een cd van je koopt? Als het geinspireerd is op Epica en Tristania is het vast mijn smaak ;)

:klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap:
(Wen je al aan je eerste groupie?)

Nou op het moment dat ik een cd uit heb zal jij zeker de eerste kopie hebben! ;D .............aah dus je kent Epica!!!!! :klap: Waow heb al een groupie!!! >:D.......en weet je wat dat betekent? ;) ..................... veel en heel veel!!!! :cake:  :D
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~