Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kan je de controle loslaten?

Gestart door Zonnekind, december 07, 2007, 09:46:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Ik vind Pinky haar tips echt wel super. Er is wel moed voor nodig om zoiets te vragen/zeggen maar het zal je zeker helpen en das het belangrijkste.
Ik ben de laatste tijd zo'n flapuit maar eigenlijk helpt dat wel. Ik kan dan bijvoorbeeld zeggen: ik zou je iets willen vragen maar ik durf niet goed en ga me schamen als ik dat vraag.
En dan kan je niet meer terug en zal de andere persoon je zelfs helpen om het te vragen.

Sterkte in ieder geval :knuffel:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Ik heb hem intussen gemaild en verteld dat ik het een beetje snel vind gaan. Dat ik hem alles wil vertellen maar pas komende week en niet al dit weekend, waar hij me voor uitnodigde...het voelt wel goed nu. Een goeie muts!  ;D

:knuffel: terug!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien


Zonnekind

Moedig van jou! :knuffel: Laat je weten hoe hij reageert?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

pinky

Aaah, lekker assertief! Kijk, dat vind ik nou ook moedig van je! Dat verdient een  :klap:

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Goed gedaan, Sismo !  :klap:

* denkbeeldig icoontje van een muts *
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Sismo

 :-\ Deze muts heeft het hele etentje net afgezegd. Hoe dichter het bij kwam, hoe meer ik het gespannen gevoel wat ik afgelopen jaar had terugkreeg. Ik raak behoorlijk verdrietig van het feit dat ik het mezelf wel heel moeilijk maak om ooit een relatie aan te gaan met iemand, maar blijkbaar ben ik er nu nog niet klaar voor. Of dat ooit wel zo is, weet ik niet, maar het ging zo goed met me de laatste maanden, ik wil echt niet weer zo depri raken als toen. Daarom: geen mannen voor mij voorlopig!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Dikke dikke :knuffel:
Heeft hij geantwoord op je mailtje?
Je moet echt doen waar je je goed bij voelt en als je je nu niet klaar voelt voor een relatie mag je dat ook zeker niet doen! Zolang je doet waar jij je goed bij voelt is het goed.
Nog een dikke :knuffel: lieve meid, het komt allemaal wel goed.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Dankje Zonnekind, een  :knuffel: terug?
Hij heeft nog niet gereageerd, ik heb het pas een uurtje geleden verstuurd (zo snel even tussendoor mijn mail checken...).
Ik voel me al een beetje beter, nu ik het afgezegd heb, stom hoor, voel me meteen vrijer....terwijl hij nog nooit hier is geweest en  we elkaar pas 1 keer na de vakantie hebben gezien. Maar vanaf het moment dat hij zei dat hij een beetje gek op me was, bouwde de spanning op....
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Ik bedoelde het mailtje waar je een tijdje geleden over sprak.
Dat je je nu al vrijer voelt is wel echt teken dat je het nodig had om het af te zeggen he.

Die knuffel krijg ik graag hoor! :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Mau

Nee ik kan het niet.

Ik wil zo veel mogelijk controle hebben. Over mijzelf dan en de dingen die ik doe.
Ik heb een tijd een eigen forumpje beheerd, maar nooit iemand anders als moderator aangesteld omdat ik het niet kon (vertrouwde niemand).
Ik heb plannen gehad om een eigen webwinkel op te richten, maar als ik ooit iets zelf onderneem wil ik ook een eenvrouwszaak zijn en niemand in dienst.
Ik delegeer niks, ik doe het liever zelf. Ik weet namelijk hoe ik het zelf doe en ik ben hartstikke perfectionistisch, dus ik verwacht ook dat iets dan goed gebeurd. Heb wel vaker gehad (op school bijvoorbeeld) dat iemand anders dan iets zou doen (voor mij of voor het team) en dat het gewoon niet of slecht gedaan werd.

Ik wil dus de controle houden en voer daarom liever alles alleen uit.

En op seksueel gebied kan ik wel een beetje de controle loslaten (ik ben bijvoorbeeld een tijd lang in een Dominant/onderdanige SM relatie geweest waarbij ik onderdanig was), maar toch heb ik dan de uiteindelijke controle: ik had daar stopwoorden, als iets me niet beviel kon ik daarmee het spel stopzetten.

Dus compleet controleloos zal ik nooit kunnen denk ik. Ik wil toch altijd enige vorm van controle hebben. Nu is me ooit verteld toen ik in therapie was, dat mijn controle-dwang en ook mijn perfectionisme, voortkomen uit het verkracht zijn in het verleden: toen had ik dus helemaal geen controle over alles wat er gebeurde.

Ienepien

Dat zo'n gebeurtenis van een paar minuten (of iets langer) zo'n invloed op je verdere leven kan hebben.  :banghead:

MaankindJ

idd kans is groot, ken n paar mensen die ook zo'n nood aan controle nodig hebben dat ze zich er soms zelfs niet lekker bij voelen en vaak ook door FCKNG KLTZAKKN die argggggggg :banghead:
anyway maak je der niet te veel zorgen over
*ik heb juist vreemd genoeg vaak het gevoel da ik mezelf te ver dwing om zonder controle te leven hmmhm hehe
°°°every little thing is gonna be alright°°°