Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wie ben je(vertel wie je bent aan de hand van.......)

Gestart door loganmanticore, december 10, 2007, 02:57:40 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yuki

Heel mooi lied Koffie, raakte mij ook. En dat boek van Bambi heb ik als kind ook meerdere keren gelezen. Mooie bijdrage van je.  :knuffel:

Koffie

Het boek is te koop en ik krijg het maandag thuis. Grappig topic hoor. :) Ik ben wel erg benieuwd wat ik er nu van vind en of het inderdaad is wat ik bedoel. Het zal een andere vertaling zijn. En ik ben ook geen 10 a 12 meer en ik weet vooral nog hoe het me raakte, niet zo zeer de inhoud meer.

En dank voor de complimentjes. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Mooie bijdrage Koffie  :klap: en mooi lied ook.

Nu ka ik zelf een poging doen:
Mijn wereld is afgelopen jaar redelijk op z'n kop gezet, en dat zal de komende maanden nog wel even door gaan. Dit overigens in positieve zin, geen enge dingen gelukkig  ;D
Dat maakt dat ik voor sommige vragen 2 antwoorden heb. Een antwoord wat ik je waarschijnlijk een jaar geleden ook had gegeven, en een antwoord wat voor mij past bij die verandering.

1. Titel van een boek
Ik lees vooral boeken waar ik wat van leer, ik heb maar enkele boeken gelezen met "gewoon" een verhaal. The Hitchhikers Guide To The Galaxy is er daar één van. Het is een SF boek wat zichzelf niet al te serieus neemt. Daar zie ik ook wel een overeenkomst met mijzelf. Ik kan best serieus zijn, en relativeer vaak en graag met humor.
Kijk ik naar hoe mijn wereld op z'n kop is gezet dan is daar een ander boek heel belangrijk bij geweest "Ik kan de wereld veranderen, en jij weet wie ik is" van Bouke de Boer. Inmiddels weet ik hoeveel waarheid er die titel alleen al zit.

2. Kunst
Ik heb niet zo veel met kunst. Echt een favoriet schilderij ofzo heb ik dus niet. Twee kunstenaars die ik wel heel erg kan waarderen zijn M.C. Escher en Salvador Dalí.

3. Een lied
Dit is misschien wel de moeilijkste vraag van allemaal. Er zijn zo veel nummers zo heel erg belangrijk voor mij dat het bijna onmogelijk is een keuze te maken. Daarom ga ik er ook geweoon weer twee neerzetten, net zoals bij de boeken :-)
De eerste is "Our Decades In The Sun" van Nightwish, het is een van hun rustigere nummers, de rest gaat er een stuk ruiger aan toe. De tekst kan je hier vinden: http://nightwish.com/en/lyrics/endless-forms-most-beautiful/our-decades-in-the-sun
Er zwerven op internet vast ook wel audio/video fragmenten rond  :) Reden dat dit nummer mij zo aanspreekt is dat het over de ouders gaat, en ik ben in 2002 mijn moeder en in 2012 mijn vader verloren.
Dan het nummer wat weer bij mijn verandering van de afgelopen tijd hoort, de tekst is deze keer makkelijk want het is een instrumentaal nummer  ;D
Vroeger, toen ik nog een kleine onschuldige Ace was, vond ik synthesizer muziek al fijn om naar te luisteren. Dat juist dit nummer nu een heel speciale betekenis heeft gekregen maakt het voor mij nog bijzonderder. Ik heb het dan over Chariots of Fire van Vangelis. Op wikipedia kan je een stukje horen: https://en.wikipedia.org/wiki/Chariots_of_Fire_%28instrumental%29
De exacte betekenis die dit heeft gekregen is erg moeilijk te omschrijven. Het heeft in ieder geval ook met mijn antwoord op vraag 5 te maken ...

4. Film
Film is voor mij puur vermaak, daarom houd ik ook voornamelijk van films met (flauwe) humor. Mijn nickname hier verraad het al: De films van "Ace Ventura, Pet Detective" voldoen daar prima aan. Sterker nog, ik zou misschien wel iets meer zoals hij willen zijn.

5. Deze post zou denk ik niet compleet zijn zonder te benoemen wat het is wat mijn wereld zo op z'n kop heeft gezet. En dat is NLP (Neuro Linguistisch Programmeren).
Ik heb er eerder kort wat over geschreven hier op het forum, en hoe veel ik er ook over schrijf, het doet geen recht aan wat het voor mij betekend. Om toch een poging te wagen: Het is set methodieken, praktisch toegepaste psychologie, die je kan gebruiken voor persoonlijke ontwikkeling, verbetering van je communicatie, aspecten van jezelf veranderen, en: Het heeft mij geholpen uit de kast te komen bij familie.
Het belangrijkste wat ik daar geleerd heb is dat ik mezelf kan zijn, me niet anders voor hoef te doen dan ik ben, de keuzes kan maken die voor mij belangrijk zijn en dingen op mijn manier kan doen.
Dit wordt nog het beste samengevat in de NLP vooronderstelling: "Alles is erop gericht wederom één en volledig te worden met jezelf"
Die zin impliceert nogal wat. Namelijk dat je ooit één met jezelf geweest bent, dat nu niet meer bent, en dat alles wat je gaat doen erop gericht dat weer te worden. Eigenlijk zou ik dus niet moeten zeggen dat m'n wereld op z'n kop is gezet, maar dat ie weer rechtop is gezet  :D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Charriots of fire is een heel mooi nummer. Het geeft aansluitend op de rest van je posting een beetje eenzelfde gevoel. Ik heb het altijd geassocieerd met overwinning/herrijzenis.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Imogen

Zal ik dan ook maar 's gaan: ? :D

1. Titel van een boek
Persuasion van Jane Austen
Ik ben een Janeite in hard en nieren en ben enkele jaren geleden helemaal naar Bath, Engeland geweest voor het jaarlijkse Jane Austen festival.
En omdat ik nogal lui kan zijn, luister ik liever dit boek als audioboek online dan dat ik het in m'n handen heb. Hoewel ik het boek wel in het Engels heb.
Ik herken mezelf gedeeltelijk in het verhaal. Op mijn 19de was ik kneiter verliefd op een jongen bij mij op school. Hij was alleen jonger dan ik. Zijn ouders vonden dat helemaal niks, ook het feit dat ik bij mijn zus ging wonen en dus geen 'ouderlijk toezicht' meer zou hebben.
Ik heb me altijd jonger gevoelt dan ik ben en ik voelde met deze jongen echt wel een klik.
Uiteindelijk onder druk van zijn ouders heeft hij het na een maand uitgemaakt. Ik was echt heartbroken. Ben daarna ook nooit meer zo verliefd op iemand geweest.

2. Kunst
Enkele jaren geleden ben ik met mijn moeder in Kopenhagen geweest. Daar bezochten we het Ny Carlsberg Glyptotek museum. 1 van de beelden die ik daar zag had me meteen in vervoering.
Het heet "The three Graces" van Antonio Casanova.
Omdat ik mezelf als homoromantisch identificeer, spreekt dit beeld me erg aan. Kan er uren naar kijken, elke 'beweging' en elk detail.

3. Een lied
Mijn lijflied is het nummer "I am" van de Duitse band Die Happy (sterf gelukkig). De lyrics zijn voor mij zo sterk, in alles wat ik voel en hoe ik ben. Ik zet het nummer regelmatig op wanneer ik me down voel en weer even een boost nodig heb.

4. Film
Eén van de mooiste en ontroerendste films die ik heb (gezien) is de film "Viola di Mare"
https://www.youtube.com/watch?v=swVmZaUKmPk
Het gaat over twee vrouwen die op een klein eiland wonen en elkaar al vanaf kindzijn kennen. Ze zijn verliefd op elkaar maar dat mag niet, dat gaat in tegen alles wat de vader van één van de meiden geloofd.
Uiteindelijk weet de vader maar 1 oplossing voor zijn dochter, ze wordt een man. Zo kan ze met haar geliefde Sara trouwen en heeft hij geen gezichtsverlies bij de gemeenschap op het eiland.
Een heftige film, maar ik heb hem nu al zo'n 4-5 keer gezien ? :D

5.
Supernatural (fandom)
Deze serie, de interactie met andere fans en de cast heeft letterlijk mijn leven gered. Ik ging vóór oktober 2015 door een hele zware periode. Verloor het contact met mijn middelste zus voor een groot deel, zijn was mijn beste vriendin. Bijna iedere maand kwam ze wel een lang weekend bij mij en we deelde alles met elkaar. Toen ging het met het contact bergafwaarts en zagen we elkaar bijna niet meer, bellen ook nog nauwelijks. Verder had ik ook nauwelijks vrienden/vriendinnen en kende ook geen andere aseksuelen om regelmatig mee af te spreken.
Tot ik naar een aseksuele meeting ging in Brussel, oktober 2015. Daar hoorde ik voor het eerst wat over de serie, de fandom en de geweldige acteur Misha Collins.
Het heeft m'n leven aardig op z'n kop gezet, op een positieve manier.
Ik heb nu tientallen online vriendinnen en ga eind mei voor het eerst naar een conventie in Düsseldorf, van de tv-serie. Super spannend en er zijn al verschillende meiden die me dat weekend willen helpen met 'het overleven van de conventie' haha
Dat doen ze zo, zonder dat ze me van te voren in real life kennen!

Dat was ie wel zo'n beetje :-D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

yuki


Imogen

@Yuki:
De film is nog wel via Bol.com (2de hands verkrijgbaar). Beste 8 euro die ik ooit aan een film heb besteed  ;D
De laatste keer dat ik iemand van dit forum 2 lesbische films uitleende, kreeg ik ze nooit meer terug. 1 film had ik via Amazone, via mijn zwager, gekocht. Dus die was moeilijk te verkrijgen...
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Erik7494

Boek:    
Bertrand Russell "The Conquest of Happiness"
Decennia voordat allerlei 'self-help' boeken over geluk en motivatie een ding werden, heeft een filosoof Bertrand Russell in 1930 een klein boekje geschreven over geluk en (on)tevredenheid dat nog steeds relevant is. Het heeft mij geholpen om inzicht in mezelf te krijgen, en tevredener te zijn met wat ik heb.

Film:
Vind ik lastig, ik hou van films, maar er zijn er niet veel die er echt voor mij bovenuitsteken. Ik denk dat de films die ik het vaak terug heb gezien de Monty Python films zijn "Life of Brian" en "The holy Grail". The absurdistische humor met toch ook een goede dosis maatschappijkritiek heeft zeker niet alleen mijn gevoel voor humor maar ook hoe ik naar het leven kijk beïnvloed: ? neem niet alles te serieus, en neem jezelf, anderen en het leven af en toe met een korreltje zout.
https://www.youtube.com/watch?v=ZtYU87QNjPw

Kunst:
Ik hou van kunst die het leven laat zien zoals het is, of zoals het was, zonder het mooier te willen maken. Voorbeeld uit de Aziatische kunst is bijvoorbeeld "Along the River During Qinming Festival"', een scroll van 5 meter lang die het dagelijkse leven in China van 1000 jaar geleden laat zien http://www.comuseum.com/painting/famous-chinese-paintings/along-the-river-during-the-qingming-festival/. Ik heb het gezien en heb er uren naar kunnen kijken. Uit Westerse kunst ben ik altijd een fan geweest van Jan Steen: momentopnames uit het leven, het goede en het slechte.

Muziek:
Niet zozeer een album dat ik heel goed vind, maar een album dat mijn leven heeft beïnvloed is Ryuichi Sakamoto's "Illustrated Musical Encyclopedia". Ik vond het in de bibliotheek toen ik een jaar of 14 was was geïntrigeerd door de aparte muziek en de japans karakters op de cover. Hier is mijn interesse in Azie begonnen, wat al m'n levenskeuzes vervolgens heeft beïnvloedt, en ervoor gezorgd dat ik 15 jaar in het buitenland heb gewoond, en mij gemaakt tot ik ben wie ik nu ben:
https://www.youtube.com/watch?v=mXiFSW3t7Mo

Spreuk/Motto:
Ik heb er drie:

"Question everything. Learn something. Answer nothing"
Euripides

"A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving."
Lao Zi

"There is surely nothing other than the single purpose of the present moment. A man's whole life is a succession of moment after moment. If one fully understands the present moment, there will be nothing else to do, and nothing else to pursue."
Yamamoto Tsunetomo (uit de Hagakure)
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Erik7494

Citaat van: AceVentura op april 22, 2017, 08:14:00 PM



1. Titel van een boek
Ik lees vooral boeken waar ik wat van leer, ik heb maar enkele boeken gelezen met "gewoon" een verhaal. The Hitchhikers Guide To The Galaxy is er daar één van. Het is een SF boek wat zichzelf niet al te serieus neemt. Daar zie ik ook wel een overeenkomst met mijzelf. Ik kan best serieus zijn, en relativeer vaak en graag met humor.
Kijk ik naar hoe mijn wereld op z'n kop is gezet dan is daar een ander boek heel belangrijk bij geweest "Ik kan de wereld veranderen, en jij weet wie ik is" van Bouke de Boer. Inmiddels weet ik hoeveel waarheid er die titel alleen al zit.



The Hitchhiker's Guide is een van die boeken die ik om de 2,3 jaar weer eens uit de kast haal. Heb je zijn Dirk Gently boeken ook gelezen, daar is nu weer een een nieuwe TV-serie van gemaakt geloof ik, maar die heb ik nog niet gezien.

Ben je vast ook een fan van Terry Pratchett?
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

yuki

Boeiend wat je schrijft bij punt 5 AceVentura. Ik ga toch eens zoeken op internet wat ik daarover kan vinden.

Bubble

Vind dit een lastige uitdaging, omdat ik heel divers georiënteerd ben en veel verschillende dingen echt kan waarderen., ik noem dus per onderdeel maar wat het eerst bij me opkomt

1 boek: Bidden wij voor Owen Meany van John Irving.

2 film: The green mile

kunst: Tja, is heel divers. Ik heb wel een groot bronzen beeld wat me bij is gebleven, maar ik kan geen afbeelding ervan vinden, weet ook niet meer hoe het heet. Als ik het kan vinden, voeg ik eht nog in. Was iig een beeld van een gehurkte persoon die heel ver met zijn arm reikt om iets te schrijven. Echt prachtig!

muziek: Gymnopedie no. 1 van Erik Satie.

spreuk/motto : Anders goed is ook goed.
Anders goed is ook goed

Edewecht

Citaat van: AceVentura op april 22, 2017, 08:14:00 PM

Eigenlijk zou ik dus niet moeten zeggen dat m'n wereld op z'n kop is gezet, maar dat ie weer rechtop is gezet?  :D


Mooie zin, Ace!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

Citaat van: Dutch Ace op april 22, 2017, 09:19:09 PM

"I am" van de Duitse band Die Happy (sterf gelukkig).


Mooie tekst. Ruimte geven aan al onze eigenschappen, hebbelijk- en onhebbelijkheden.

Citeer

Eén van de mooiste en ontroerendste films die ik heb (gezien) is de film "Viola di Mare" (...) Een heftige film, maar ik heb hem nu al zo'n 4-5 keer gezien


Lijkt me inderdaad heftig. Maar ook eentje die je vaker wilt zien.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Citaat van: Erik7494 op april 23, 2017, 12:56:28 PM
The Hitchhiker's Guide is een van die boeken die ik om de 2,3 jaar weer eens uit de kast haal. Heb je zijn Dirk Gently boeken ook gelezen, daar is nu weer een een nieuwe TV-serie van gemaakt geloof ik, maar die heb ik nog niet gezien.

Ben je vast ook een fan van Terry Pratchett?
Zoals gezegd lees ik vrij weinig aan fictie, ze zijn letterlijk op minder dan 1 hand te tellen: The Hitchhikers Guide To The Galaxy (dan wel de ultimate guide met alle delen), Nineteen eighty-four van George Orwell en The Internet Is A Playground van David Thorne waarvan je hier ook veel kan lezen: http://www.27bslash6.com/ , dit is meer een verzameling korte verhalen.
Zowel de Dirk Gently boeken als Terry Pratchett zijn voor mij onbekend.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Citaat van: yuki op april 23, 2017, 06:18:57 PM
Boeiend wat je schrijft bij punt 5 AceVentura. Ik ga toch eens zoeken op internet wat ik daarover kan vinden.
Er is genoeg :)
De wikipedia pagina geeft denk ik al een mooi beeld: https://nl.wikipedia.org/wiki/Neurolingu%C3%AFstisch_programmeren
Hier staat een overzicht van de vele methodes uit NLP: http://www.mindacademy.nl/nlp-technieken
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler