Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Volt

Gestart door Zonnekind, januari 09, 2008, 09:46:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Er is een nieuw tv programma in Vlaanderen op één, het heet Volt, en het brengt verschillende onderwerpen op een heel serieuze manier. Het lijkt me een ideale manier om aseksualiteit nog eens in de media te brengen. Het was vandaag de eerste uitzending en ze sloten af door te zeggen dat suggesties en andere dingen altijd mogen gegeven worden via e-mail. Grijpen we onze kans en sturen we een mail?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Een mail sturen durf ik wel, maar de rest zie ik niet zitten :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Een mail sturen is een goed idee.
verder sla ik over.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Heeft iemand nog die "standaard"mail die we verstuurd hebben naar andere programma's?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Dit was de tekst, Zonnekind. Maar misschien moet die aangepast worden.

Bron: Planet.nl - 11 oktober 2004
14/10/2004

1 Procent wereldbevolking is aseksueel

Ongeveer 1 procent van de volwassenen heeft absoluut geen interesse in seks. Dat zijn er verrassend veel, volgens een studie die zaterdag verschijnt in het Britse wetenschappelijke tijdschrift New Scientist. Naar schatting 3 procent van de wereldbevolking is homoseksueel.

Voor het onderzoek zijn in Groot-Brittannië 18.000 mensen ondervraagd over hun seksleven. 1 Procent onderschreef de uitspraak: ,,Ik heb me nog nooit seksueel aangetrokken gevoeld tot wie dan ook''.

Moedige activisten voeren al campagne voor de bewustwording en acceptatie van aseksualiteit, meldt het tijdschrift. Een van die groepen verkoopt via internet T-shirts met teksten als Aseksualiteit: niet meer alleen voor amoeben.



Terwijl in de hele wereld het aantal mensen groeit dat beseft dat zij aseksueel zijn, weten, meer dan een jaar na publicatie van deze onderzoeksresultaten, de meeste mensen nog steeds niet dat aseksualiteit bestaat. Ook in Vlaanderen en Nederland is inmiddels een groep mensen opgestaan die elkaar via het internet treffen. Op www.asexuality.org/du kunnen zij hun verhalen uitwisselen met mensen die hetzelfde ervaren als zij.
Toch lopen er waarschijnlijk nog veel mensen rond die niet precies weten wat en wie zij zijn. Door de enorme aandacht van de media voor seksualiteit, hebben veel aseksuelen het gevoel dat zij niet normaal zijn. Zij durven niet openlijk te praten over hun oriëntatie, het is een taboe om seks niet belangrijk of prettig te vinden. Voor deze mensen is het belangrijk te weten dat er een naam is voor hun seksuele oriëntatie; aseksualiteit. Maar dat is niet het enige, het is net zo belangrijk dat anderen aseksualiteit erkennen en respecteren. De media kunnen er, door regelmatig aandacht te besteden aan deze oriëntatie, voor zorgen dat aseksualiteit bespreekbaar wordt en een vaste plaats krijgt in onze samenleving.

Daarom wil ik u vragen om in uw tijdschrift ons forum bekend te maken, zodat meer mensen hun weg naar ons kunnen vinden. Liever nog heb ik dat u (weer) een artikel plaatst over aseksualiteit, en ook in andere artikelen over seksualiteit het standpunt van aseksuelen laat horen. Als u meer informatie wilt kunt u mij natuurlijk e-mailen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Moet ik wachten met de mail te sturen tot we iemand hebben die het op tv durft uit te leggen?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Op zich hoeft dat denk ik niet (wachten), als ze het een interessant onderwerp vinden, gaan ze zelf ook wel buiten Aven op zoek naar mensen (is al eens eerder geweest toch, dat men buiten Aven om mensen had gevonden?). Het is al goed als ze van aseksualiteit horen, nieuwsgierig gemaakt worden!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Wat een goed initiatief Zonnekind!  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Ik heb ondertussen eens zitten zoeken en je kan niet zomaar een mailtje sturen. Ze vragen inderdaad wel om nieuwe onderwerpen aan te geven, maar dat moet via een open forum. Iedereen ziet dus je naam, en het onderwerp dat je doorgeeft. De lange mail die we hiervoor gebruikten, kan hier zelfs niet in denk ik.
Ziet iemand het zitten om daar iets te posten?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

MaankindJ

was volt nie ook een programma op stubru??
°°°every little thing is gonna be alright°°°

Ienepien


Zonnekind

Stubru = Studio Brussel, een radiozender.

Dat weet ik niet, ik luister daar nooit naar, ik vind dat een verschrikkelijke zender ::)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.