Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat je gezicht verklapt over je seksdrift

Gestart door Zonnekind, mei 21, 2014, 06:36:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Er staat een artikel in Het Laatste Nieuws waarbij men zegt dat je aan het gezicht kan zien of mensen veel of weinig seks willen.
Ik ben nieuwsgierig en wil wel eens weten of dit ook effectief klopt.

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/1893864/2014/05/21/Wat-je-gezicht-verklapt-over-je-seksdrift.dhtml
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Dutchamoeba

Klinkklare onzin... Sommige van mijn gelaatstrekken duiden op een hele hoge seksdrift, en andere gelaatstrekken op het tegenovergestelde. Het is niet meer dan een theorie die volgens mij nooit is bewezen, en ook nooit bewezen kan worden, want het klopt gewoonweg niet...

Zonnekind

Ik ga helemaal akkoord. Ik ben volgens het artikel een ongelooflijk seksbeest :o
Mijn vriend dan weer compleet tegenovergestelde ::)

En hier wordt echt geld aan gegeven he aan zo'n studies :banghead:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Dutchamoeba

Citaat van: Zonnekind op mei 21, 2014, 10:18:52 PM
En hier wordt echt geld aan gegeven he aan zo'n studies :banghead:
Ik vrees van wel. Met name in het vakgebied van de psychologie. Daar is nl. zo'n beetje alles wel een keertje onderzocht, dus daar is veel behoefte aan nieuwe onderzoeksrichtingen/ideeën, hoe absurd ook...

Koffie

O nou, gelukkig hebben we mij en bij mij klopt het! Hieperdepiep, hoeraaa!  :cake: :cake: :cake:

Alleen heb ik ondanks mijn smalle mond geen last met aanraken op zich (van vertrouwde personen) en dat ik niet hartelijk ben, mwah.... ben ik het ook niet mee eens. ;)
Maar verder denk ik dat ze net zo lang proefpersonen als mij hebben gezocht tot ze er genoeg hadden gevonden om hun conclusies te kunnen trekken. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Zonnekind

 :schater:
Dat is natuurlijk ook een goeie truc, zoek eerst mensen die aan je verwachting voldoen, doe er dan een studie op en zeg dan dat je gelijk had :D

(beetje buiten het onderwerp maar hier in België hebben ze ooit eens een studie uitgevoerd over het gebruik van Visa kaarten.
Het resultaat was schokkend: ze hebben ontdekt dat mensen die een Visa kaart hebben die meer gebruiken dan mensen die er geen hebben! :banghead: :banghead: :banghead:)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Dutchamoeba


Koffie

Citaat van: Zonnekind op mei 23, 2014, 07:46:18 PM
:schater:
Dat is natuurlijk ook een goeie truc, zoek eerst mensen die aan je verwachting voldoen, doe er dan een studie op en zeg dan dat je gelijk had :D

(beetje buiten het onderwerp maar hier in België hebben ze ooit eens een studie uitgevoerd over het gebruik van Visa kaarten.
Het resultaat was schokkend: ze hebben ontdekt dat mensen die een Visa kaart hebben die meer gebruiken dan mensen die er geen hebben! :banghead: :banghead: :banghead:)

Ja, lach er maar om, maar die dingen komen schijnbaar gewoon echt voor. Of dat onderzoekers nadat ze constateren dat de gegevens hun hypothese niet bevestigt een bepaalde proefpersoon weglaten, zodat de data verandert. Er wordt wat afgerommeld. Dus mij verbaast het niet hoor, als ze voor zo'n onderzoek eerst zouden kijken of de personen wel aan de hypothese voldoen. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Mar

chips.. ik zit hier helemaal verkeerd jongens. Want: "Een overdosis erotische ervaringen? Onmogelijk. " en "Deze eigenschap zou namelijk verklappen dat je een sensuele avonturier bent."
Ohja en tevens: "en weinig belang hechten aan liefde."

Nou ik ga even de straat op. Opzoek naar mijn wilde stampertje. Want blijkbaar heb ik mijzelf al die tijd verkeerd ingeschat. :schater:

Koffie

ja en achter mijn askesuele façade gaat me daar en wild beest schuil!
(Ehm, dat is echt wel eens gedacht....).
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Monkey

Relatief kleine wenkbrouwen? Check

Lichte ogen?  Nope, donker.

Mijn neus valt onder geen van beide categorieën of ik interpreteer iets faliekant verkeerd :P

Volle lippen?  Yep. Opvallend vol zelfs voor een blanke man. Wat dus wijst op alles behalve a-seksualiteit


Conclusie;

Bullshit.

Anemone

ik denk dat met dit soort onderzoeken oorzaak gevolg snel uit het oog verloren worden. het kan namelijk best goed zijn dat een oorzaak zoals hogere testosteron leid tot grotere wenkbrauwen en hogere seksdrive. tot je bedenkt dat er ook nog genetica andere hormonen en andere processen hiermee ook mee spelen.

wellicht is de kans groter dat je seksueel actiever bent, maar 60 procent houd ook nog gewoon in dat het niet opgaat voor 40 procent.
I would if I could, but I can't so I shan't.

Monkey

K heb sinds bijna een jaar een verhoging in mijn testo-spiegel gekregen en dat heeft voor mijn seksdrive niets gedaan iig.  En dan bedoel ik; niet in de zin van dat ik er daardoor wél zin in ging krijgen  hahaha.

K koppel seks gewoon totaal niet aan liefde, romantiek vind ik heerlijk en fysieke nabijheid ook, maar alles wat seksueel getint is nee. Sla mij maar over (: