Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Opties

Gestart door ChibiFirli, oktober 23, 2005, 10:17:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChibiFirli

Kwestie van alles open te houden, licht ik jullie in over vrij uitgebreide opties die er zijn maar die op dit moment niet geactiveerd zijn.

1. Karma:
Een systeem waarin je je goedkeuring of afkeuring over een post van iemand kan uiten door de persoon goed of slecht karma te geven. Ik denk dat dit overeenkomt met het reputation-systeem in vBulletin. Ik zal eerlijk zijn en bekennen dat ik geen voorstander ben van het systeem. Gezien het de neiging heeft om misbruikt te worden en te ontaarden in populariteitswedstrijden, ruzies en kliekvorming. Maar als een groot deel van het forum het wil proberen, wil ik het best wel activeren ^_^.

2. Kalender:
Een kalender waar we allerlei gebeurtenissen kunnen op aankondigen, die dan op de beginpagina van het forum zichtbaar is. Hier gaat de vraag niet alleen over het al dan niet aanzetten, maar ook over hoe dat we de kalender gebruiken. We kunnen de kalender gebruiken voor bijvoorbeeld het aankondigen van acties en media (bv tv-interviews) over aseksualiteit, maar evenzeer voor meer triviale dingen zoals verjaardagen.

Over de opties. Geen enkele verandering is onomkeerbaar, dus we kunnen best wel iets proberen en het later aanpassen als het lijt mis te lopen. Andere gevolgen (op meer persoonlijk vlak) van dingen die zijn misgelopen zijn uiteraard moeilijker om te keren :P.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

TBW

De karma lijkt mij een énorm slecht idee,

En de kalander lijkt me standaard; zeer goed dus...

Mijn bescheiden mening natuurlijk (maar tegen de karma protesteer ik heftig  ;D)

Ereinion

Karma lijkt mij ook niets. Mensen zijn over het algemeen geneigt om alleen te reageren als ze iets slecht vinden (of misschien zijn alleen Nederlanders klagers ??? ;)). En ik zie het nut er ook niet van in.

Een kalender vind ik wel een leuk idee.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

ik sluit mij aan bij de vorige posters. Zo'n karma kan alleen maar mensen kwetsen of tegen elkaar opzetten. Het zou tof zijn mocht dit een vriendelijk forum zijn, waar je niet bang moet zijn om je mening te uiten.

Een kalender mag voor mij ook ;)

Knoddepropje


ChibiFirli

We zijn duidelijk unaniem ;D. Toffe wereld hier :D.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Tempesta

Ik sluit mij aan bij de rest  :).
Volgens mij werkt het prima als iemand die last heeft van een poster, een PM stuurt naar een van de admins of de mod, waarna die gezamenlijk beslissen wat er gedaan moet worden. Voor kleine en middelgrote fora is dat een beproefd systeem. Bovendien zijn we nog lang niet groot, en tegen die tijd kan er wat anders verzonnen worden.

Knoddepropje

Ik geloof dat we de naam klein nog niet eens verdienen ;D zou "miniem" geen betere uitdrukking zijn? haha! :P

Tempesta

Kwestie van flink doorposten, dan groeien we vanzelf van ienieminie naar miniem ;D.