Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aan de sexuele partners : hoe doen jullie het?

Gestart door Snuitje, mei 08, 2008, 04:29:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snuitje

Hoi iedereen!

Tja, mijn onderwerp is wel erg duidelijk he :)

Zoals jullie misschien al gelezen hebben in mijn voorstellingsberichtje, zit ik in een relatie die nu 5 jaar duurt en om eerlijk te zijn loop ik op momenten echt wel met mijn hoofd tegen de muur van de zin in sex.  Kan ook moeilijk anders he : de persoon die ik graag zie loopt hier constant rond en ik mag er niet aankomen! Waarschijnlijk hebben de andere sexuele parteners hier op het forum dit ook wel af en toe, dus vandaar mijn vraag : hoe gaan jullie met dit probleem om? Hebben jullie allemaal een sexuele relatie buitenshuis?  Kunnen jullie het trekken met masturbatie?  Eerlijk gezegd ben ik dat laatste echt wel beu aan het worden en dit is absoluut geen aanval naar mijn partner toe, want hoe meer ik hier lees, hoe meer begrip ik voor hem kan opbrengen. Maar als partner blijf je wel zitten met je goesting...

Het is niet mijn bedoeling om met deze vraag bij het is eender wie kwaad bloed te zetten, maar aangezien dit forum helemaal anoniem is...
Vroeger was het een taboe om over sex te praten.  Nu krijg ik meer en meer het gevoel dat het een taboe is om over het gebrek aan sex  in een relatie te praten  :(

Groetjes ;)


Ereinion

Goed vraag die ik dus niet kan beantwoorden. Ik wilde alleen maar even zeggen dat ik niet denk dat iemand er hier aanstoot aan zal geven.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Minne

Wel, ik zit min of meer met dezelfde vraag. Ik hou ook oprecht van mijn vriend! En wij beginnen stilaan alternatieven te vinden zoals lekker lang samen in bed te liggen, lange knuffels af en toe een massage. Heel soms wil mijn vriend dan wel sex hebben, hij doet dat wel uit liefde en ik vind dat dan ook erg bijzonder, maar... Jammergenoeg is er die "maar" he. Ik voel dan dat hij die passie niet heeft, die vurige manier om te zeggen dat hij van mij houd, dat hij mij aantrekkelijk vind.Het gaat dan echt niet over de seks he, gewoon echt die passie ... En dat mis ik wel en inderdaad dat kun je niet compenseren met mastruberen. Ik probeer er in te blijven geloven dat ik dat op een dag een plaats zal kunnen geven. Ik heb er toch erg veel schrik voor mocht het niet lukken. Ik hou zoveel van hem, dat wil ik niet verliezen. Feit is wel die behoefte blijft en op een ander gaan geeft wel de seks maar niet de vurige passie van twee mensen die echt van elkaar houden! Vat dit nu niet verkeert op maar ik weet niet steeds of a-sexuelen begrijpen wat ik hier mee zeg.
Dit is voor mij gewoon de kern van de zaak. Alternatieven helpen een heel stuk, ik hoop dat het met ouder worden en veel gesprekken alleen maar betert.
Ik zou het zelfde kunnen blijven zeggen ...  :banghead:

Moi

Citaat van: Minne op mei 08, 2008, 09:06:23 PM
Wel, ik zit min of meer met dezelfde vraag. Ik hou ook oprecht van mijn vriend! En wij beginnen stilaan alternatieven te vinden zoals lekker lang samen in bed te liggen, lange knuffels af en toe een massage. Heel soms wil mijn vriend dan wel sex hebben, hij doet dat wel uit liefde en ik vind dat dan ook erg bijzonder, maar... Jammergenoeg is er die "maar" he. Ik voel dan dat hij die passie niet heeft, die vurige manier om te zeggen dat hij van mij houd, dat hij mij aantrekkelijk vind.Het gaat dan echt niet over de seks he, gewoon echt die passie ... En dat mis ik wel en inderdaad dat kun je niet compenseren met mastruberen. Ik probeer er in te blijven geloven dat ik dat op een dag een plaats zal kunnen geven. Ik heb er toch erg veel schrik voor mocht het niet lukken. Ik hou zoveel van hem, dat wil ik niet verliezen. Feit is wel die behoefte blijft en op een ander gaan geeft wel de seks maar niet de vurige passie van twee mensen die echt van elkaar houden! Vat dit nu niet verkeert op maar ik weet niet steeds of a-sexuelen begrijpen wat ik hier mee zeg.
Dit is voor mij gewoon de kern van de zaak. Alternatieven helpen een heel stuk, ik hoop dat het met ouder worden en veel gesprekken alleen maar betert.
Ik zou het zelfde kunnen blijven zeggen ...  :banghead:

Wat je zegt... het is vooral de passie die we denk ik missen... het overwachte, het spannende... Misschien voor ons wel de verliefdheid want het houden van voelen we allemaal... Soms heb ik het idee zelfs meer dan in seks/seks relaties... In mijn vorige relaties was de sex altijd top... OK wel eens een minder bevredigende partner maar de laatste jaren heb ik echt mijn sexuele ik leren kennen, wat ik lekker vind etc...
Dan vind je de man van je dromen want dat is hij zonder twijfel... In het begin slaan de vlammen er vanaf en al heel snel bloed dat dood, en nee niet een beetje helemaal?! :-[ Je snapt er niks van zoekt het bij jezelf... tot 2 jaar later je op dit forum komt en alle puzzelstukjes in elkaar vallen... De dingen die hij soms zegt, de lange gesprekken...  :'( En dan... Dan kom je tot het besef dat het gene wat jij zo vreselijk mist misschien wel nooit meer zal komen...
Maar je houd van hem, je bent onzettend gelukkig, je voelt je beter dan in welke relatie dan ook... Wat doe je dan? Leg je je er zomaar bij neer en lig je de rest van leven met jezelf te spelen uit frustratie, ga je weg bij je partner, kan je blijven hopen op betere tijden of hou je jezelf voor de gek... Of vind je samen een oplossing waar je je allebei prettig bij voelt...
Dat laatste is denk wel de beste oplossing, tenzij je echt ongelukkig bent... Maar het is ook de moeilijkste... Je moet elkaar zo goed leren kennen, elkaars grenzen accepteren en respecteren... En ja voor een groiot deel je eigen gevoel wegcijferen (allebei)

@Snuitje

1. Hoe gaan wij met dit probleem om: nog lang niet goed genoeg! maar praten en elkaar laten weten wat je voelt en denkt helpt een hele hoop...
2. Seks buiten de deur is voor mij persoonlijk geen optie, hoe zou jij het vinden als je thuis op de bank zit en de man waar jij van houd ligt bij een ander in bed?!?! Ook al kunnen veel asexuelen dit los van elkaar zien ik kan dat niet en zal mijn man nooit zo kwetsen... Dat iemand asexueel is betekend niet dat hij/zij helemaal geen gevoel in hun donder hebben  ;)
3. Nee, over het algemeen kan ik het daar zeker niet mee trekken, ik vind het vreselijk zelfs... Maar wat is het alternatief? vreemdgaan no way, weg gaan no way... dus ja ik denk dat we gewoon nog een heel eind te gaan hebben om tot een goed gevoel voor ons beiden hebben te gaan...

Je leest hier wel eens take it or leave it, ik zou dat niet kunnen.. Alles leuk en aardig maar ik ben wel van deze jongen gaan houden met heel mijn hart en ziel...
Ik denk dat we ons meer moeten focussen op hoe we dat stukje passie kunnen creeeren ipv van seks... ik denk nl persoonlijk dat het nog niet eens de sex zelf is die we zo missen...

Ereinion

Dit werpt weer een heel nieuw licht op de zaak! Goed om dit eens te lezen en bedankt dat je het zo helder post!  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Wij hebben het zo nodig, verhalen te horen van "de andere kant".
Ik vind jou postjes zeer waardevol, en zet mij ook aan het denken. :klap:

Moi

Citaat van: Ereinion op mei 15, 2008, 11:59:33 AM
Dit werpt weer een heel nieuw licht op de zaak! Goed om dit eens te lezen en bedankt dat je het zo helder post!  :knuffel:
Citaat van: Ienepien op mei 15, 2008, 01:12:36 PM
Wij hebben het zo nodig, verhalen te horen van "de andere kant".
Ik vind jou postjes zeer waardevol, en zet mij ook aan het denken. :klap:

Als het voor mij bedoeld is/was thx :D en geloof ik me ik doe het graag want kan hier zo mijn ei kwijt... Vind het super fijn om er zo eerlijk en open over te kunnen praten... Dat dat dan nog eens anderen kan helpen ook is natuurlijk helemaal geweldig!
Ik vidn het ook super fijn te lezen hoe jullie de dingen ervaren heb hier in een hele korte tijd mijn ventje al zoveel beter door leren begrijpen :D Hij vind het uberhaupt al heel moeilijk om te praten en op deze manier zie ik veel dingen waardoor ik toch wat kan met de dingen die hij geheel onsamenhangend zegt... :D Ik waardeer hem meer dan ik de laatste tijd gedaan heb... Continue twijfelde ik aan ons en nu ik lees dat dit wel degelijk bestaat en dat er dus meer mensen zijn die dit ervaren weet ik ook echt dat het waar is wat hij zegt.. het lijkt zelfs alsof ik het weer echt kan voelen, gewoon zonder twijfel :D

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Moi

Citaat van: Snuitje op mei 08, 2008, 04:29:12 PM
Het is niet mijn bedoeling om met deze vraag bij het is eender wie kwaad bloed te zetten, maar aangezien dit forum helemaal anoniem is...
Vroeger was het een taboe om over sex te praten.  Nu krijg ik meer en meer het gevoel dat het een taboe is om over het gebrek aan sex  in een relatie te praten  :(

Groetjes ;)



Denk niet dat je hier kwaad bloed mee stemt hoor... Er is een hoop begrip tussen de leden hier van allebei de kanten af,, :)

Ik kom nog even terug op je laatste zinnetje... Dat het een taboe is om over het gebrek aan sex te praten... Op zich denk ik dat "gebrek aan sex" niet zo zeer een taboe is... Wel dat "asexsualiteit" als een taboe word gezien
En niet zo zeer door de mensen om ons heen maar in eerste instantie door de sexuele partner in een asexuele relatie... Doordat jij je er niet goed bij voelt en het niet goed kan begrijpen... Denk ik dat je een soort schaamte opbouwd...
Je vind het maar raar om er met iemand over te praten want dat is toch niet normaal... Maar wat is nu eigenlijk normaal...
De een is pot, de ander gay, die bi, die asex, die weer super sex... Taboe is gebasseerd op wat mensen er zelf van maken...
Waarom is er tegenwoordig weinig taboe meer?! Omdat het bespreekbaar is gemaakt... Ergens op de wereld is er iemand geweest die zijn mond heeft opengetrokken en wat bleek... Dat hij/zij helemaal niet de enige was die dat probleem ervaarde of daar eens over wilde praten...

Ik begrijp het wel hoor, zelf hang ik het ook niet aan de grote klok zeg maar... Maar vooral omdat ik mijn ventje niet in verlegenheid wil brengen... Als hij dit zelf eenmaal een plekje heeft gegeven prima maar dat hij nu wellicht vragen of een opmerking zou krijgen van een bekende... Nee dat lijkt me niet zo'n goed idee...

Minne

het is vooral de passie die we denk ik missen... het overwachte, het spannende... Misschien voor ons wel de verliefdheid
Ik denk dat we ons meer moeten focussen op hoe we dat stukje passie kunnen creeeren ipv van seks... ik denk nl persoonlijk dat het nog niet eens de sex zelf is die we zo missen...

Ik denk ook dat het niet echt om de seks zelf gaat, maar eerder de emoties die er mee gpaart gaan. Ik zou graag een manier vinden om die passie te kunnen creeëren, of toch een alternatief, maar hoe doe je dat?! Ik kan zelfs niet uitleggen aan mijn vriend wat ik er mee bedoel. Ik denk dat seksuelen bergijpen wat ik bedoel, maar dat het voor een aseksueel moeilijk te begrijpen is. Voor mij blijft het als een totaal onbekende geur of smaak uitleggen dat is ook ontzettend moeilijk.  ???

Ereinion

Het is in ieder geval nieuw voor me dat het meer om een gevoel of de passie gaat. Zou daar ook nog een verschil in zitten tussen mannen en vrouwen, of maakt dat niet uit? Ik zal mijn vriend ook eens vragen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Moi

Citaat van: Ereinion op mei 16, 2008, 10:25:26 PM
Het is in ieder geval nieuw voor me dat het meer om een gevoel of de passie gaat. Zou daar ook nog een verschil in zitten tussen mannen en vrouwen, of maakt dat niet uit? Ik zal mijn vriend ook eens vragen.

Hmmzzz das een hele goede... of daar een verschil tussen zit voor vrouwen en mannen... Vrouwen zijn over het algemeen wat emotioneler en romantisch ingesteld... Althans wij hechten daar meer waarde aan... Voorbeeld... Dit jaar was het mijn eerste moederdag... Voor mij heel speciaal en belangrijk maar mijn vriend snapt daar dus niks van... geldklopperij en een dag als iedere andere...
Ik heb hem dus wel heel duidelijk gemaakt dat dit voor mij heel belangrijk was en wat denk je... Toch ontbijtje op bed gehad  :-* Mijn super poekie! Dat was voor mij dus al genoeg... Gewoon even laten weten dat ik best bijzonder ben :D

Voor mij is de passie ook echt het grootste gemis, ik denk dat bv masturbatie daarom ook geen oplossing is... Ik bedoel wil je zogezegd "ff klaarkomen"dan is een hand of vibo bv genoeg... Maar juist dan mis je de passie... De hand door je haar, over je lichaam het kusje in je nek...
En ook de romantiek... Kaarsjes aan, drankje erbij... lekker muziekje...
Nu ik dit zo schrijf... Weet ik het eigenlijk wel zeker... Ik weet dat ik minstens en misschien zelfs nog meer kan genieten van een romantisch avondje dan ff sexen...
Ik bedoel... Ik proef de sfeer terwijl ik het schrijf.... Lekker muziekje... Kaarslicht, lekker wijntje... in elkaars armen uren liggen kletsen en fantaseren... Elkaar gewoon aankijken en weten wat je bedoeld zonder het te hoeven zeggen... Ja... dat is voor mij veel belangrijker... De se hoeft dan niet eens... je bent al voldaan als je zo lekker in slaap valt samen toch... en ik denk dat je als je dan smorgens wakker word pcies hetzelfde gevoel hebt als wanneer je erna ook sex zou hebben...

Of bv als je in het park loopt of in het bos... Gewoon gek doen samen... bladeren gooien... stoeien... dat gevoel wat je dan hebt... ik denk dat dat gelijk staat aan een goed orgasme... hihihi  :schater: ff plat gezegd...

Op die momenten voel ik me zo gelukkig en zo speciaal dan kan de hele wereld om me heen kapot vallen...

Ereinion

Hmmm, klinkt goed! Daar houd ik ook wel van!  :)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Helemaal mee eens. Ik heb wel eens geroepen dat als ik kon kiezen ik misschien wel asexueel zou zijn. Gewoon omdat er zoveel energie in het hebben van sex gaat zitten! Maar ik wil het niet, omdat het toch veel problemen geeft in een relatie.
Maar ik weet wel dat ik sex niet nodig heb! Het is inderdaad de passie en romantiek waar ik naar zoek. Het gevoel dat ik het belangrijkse wezentje op aarde ben in die tijd. Dat is hetgene dat ik echt nooit kan missen in een relatie. DE sex...neej, die zou ik niet snel missen. Ik zit nu ver van mijn vriend af en ik mis niet de sex, ik mis de knuffels, de overwachte kusjes, de dagjes weg, de wandelingen hand in hand in het bos. Dat mis ik het allermeeste.

Ienepien

Ik denk zéker, dat vrouwen dat meer waarderen dan mannen. Alhoewel mannen het ook fijn vinden, om in de nabijheid van hun geliefde te zijn, willen ze toch vaak, dat het in ieder geval afgesloten wordt, met dé ultieme daad van liefde.
Voor een vrouw hoeft dat eigenlijk niet eens zo nodig....... :)