Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hardlopen

Gestart door Ienepien, mei 12, 2008, 10:35:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

1 juli. Ik moet er trouwens nog wel goed over praten met mijn baas, maar volgens mij (en de andere collega´s) is het niet zo'n probleem dat ik minder ga werken. Iedereen is al lang blij dat ik uberhaupt terug kom.  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Wat leuk, dat ze je gevraagd hebben. Voor het zelfde geld hadden ze je mooi overgeslagen.
Maar leuk, om je collega's weer eens te zien, en lekker bij te kletsen, denk?

Heerlijk, maar twee dagen per week werken? Lijkt wel vakantie. :klap:

pinky

Volgens mij is Ereinion zo'n persoon dat echt niet 5 dagen in de week op de bank kan hangen! Haha! Maar ja, als je van je hobby je werk kunt maken, dan heb je of vet mazzel of ben je gewoon retegoed. Ik vermoed het laatste... met een klein snufje van het eerste.

Ereinion

Nou klinkt het of ik van hardlopen mijn werk maak.  ;)  Zal ik eens braaf op dit onderwerp doorgaan in mijn fanclub?  :wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Slim plan ja! Haha!

Fricai

Oude topics bumpen, jeuj! :klap:

Ik heb al best vaak af en toe eens gelopen, maar wil eigenlijk wel eens wat gestructureerd/regelmatiger gaan trainen.
Als ik ging lopen dan laatste tijd vaak gelijk 45min o.i.d. Daarna gelijk pijn aan enkels/knieen/heupen/rug, loop dan meer dan een dag moeizaam... Misschien dat ik dan gewoon te hard van stapel loop? (Hoewel, ik klaag wel vaker over mijn conditie en mijn gewrichten)

Nu loop ik op zaalschoenen, dus wie weet helpt het als ik eens een keer fatsoenlijke hardloopschoenen uitzoek ergens. Maargoed, iemand tips over hoe te beginnen/op te bouwen als je last hebt van gewrichten?  :)

jojo83

Als sportinstructeur voel ik me wel geroepen te reageren...

Schoenen zijn bij het hardlopen erg belangrijk. Vooral als je last hebt van je gewrichten is demping erg belangrijk. Ik zou toch wel voor echte hardloopschoenen gaan. Maar ik weet niet hoe veel je eraan uit wil geven. Maar bedenk wel dat je gewrichten nog je hele leven mee moeten en hardlopen is 1 van de meest belastende sporten.

Verder kun je via internet allerlei hele mooie hardloopschema's vinden hoe je het op kunt bouwen. Houd je daar echt aan! Al is het in het begin heel suf (soms maar een minuut rennen en 1 minuut lopen) Hardlopen moet je gewoon echt opbouwen om geen blessures op te lopen. Shinsplints (soort van ontsteking in je scheenbeen) komt vaak voor als mensen hardlopen te snel opbouwen, net als knieklachten. Dus geef het de tijd!

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Fricai


Jovi_Hobbes

En op een zachte ondergrond lopen scheelt ook erg veel.
Verder moet je zeker goed naar je lichaam luisteren, zoals Jojo al zegt is het een zeer belastende sport en voor je het weet loop je nare blessures op (heb er helaas ervaring mee)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien


Fricai

Eigenlijk nog nooit een blessure opgelopen bij het sporten... Een paar keer door mijn enkel gegaan, maar dat doe ik op andere momenten. :P

Het gaat me vooral om dat 't minder pijnlijk wordt. Een dag door het huis strompelen na een stukje hardlopen is niet echt mijn favoriete bezigheid. ;)

jojo83

Citaat van: Drisos op december 17, 2009, 09:41:43 AM
Eigenlijk nog nooit een blessure opgelopen bij het sporten...

Houden zo!!! Maar daarom wel echt opbouwen...anders komt die blessure echt wel een keer

Fricai

Inmiddels een bezoekje huisarts later... Ik heb platvoeten! Wel handig om eindelijk achter te komen, afgelopen jaren zijn de klachten langzaam steeds erger geworden.

Nu ruim een maand aan de steunzolen. Helpt eigenlijk nog helemaal niet, dus ik blijf lekker in therapie...

Ik hoop dat ik iig ooit (maar liever binnenkort) weer 'normaal' valide word. Afgelopen maanden nauwelijks gesport, en eigenlijk vermijd ik alles liever waarbij ik niet kan zitten. Ik word er stapelgek van.

Ereinion

Dat kan ik me voorstellen.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Oei, dat klinkt inderdaad niet leuk en lichtelijk frustrerend! Sterkte en ik help je duimen dat je snel weer alles kunt doen wat je wilt!  :knuffel: