Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hardlopen

Gestart door Ienepien, mei 12, 2008, 10:35:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mannetje

Nou, hopelijk doendie dingen snel zijn werk. Ik lees net op Wikipedia dat veelhardlopers, inclusief Olympisch recordhouders, ook platvoeten hebben.
Dus ik hoop ook voor jouw dat je straks weer lekker een rondje kan rennen.

jojo83

Ik hoop ook voor je dat de steunzolen snel zullen helpen en dat je weer lekker alles kunt doen  :knuffel:

Fricai

Om de ellende maar eens te updaten; Steunzolen hebben niet geholpen, is alleen maar pijnlijker geworden. Ook zitten is eigenlijk onprettig tegenwoordig...
Gelukkig mag ik nu eens afspraak gaan maken met de orthopeed... ben benieuwd.

Ereinion

Hopelijk komt daar wat uit.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Hestia

Ik hoop voor je dat de orthopeed je kan vertellen wat er aan de hand is!

jojo83

Citaat van: Hestia op juni 30, 2010, 04:13:18 PM
Ik hoop voor je dat de orthopeed je kan vertellen wat er aan de hand is!

Dat hoop ik ook voor je!  :knuffel:
Wel vervelend zeker als de last steeds erger wordt

Fricai

Nice. =) Voor het eerst in tijden een nieuw record gelopen, en dat terwijl ik een veter moest strikken (:P).

Zou het kunnen dat er iets van vooruitgang in zit? ;D


MarkA

Tip voor een snellere tijd: klitteband! :P
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Fricai

Maken ze fatsoenlijke hardloopschoenen met klitteband dan? xD Vast niet namelijk. :P Zou het wel nice vinden, of toch iig voor normale sportschoenen (die ik ALTIJD aan heb), minder gedoe.  :cheerleader:

Nog iemand ervaring met hardlopen, schema's, etc...? Twee jaar niet gerend. Dan nu 10 weken 1x per week, en ik ben nu slomer dan de eerste keer dat ik liep... Lijkt me niet heel normaal? Begint nogal frustrerend te worden, kan net zo goed op mijn kont blijven zitten lijkt het...  :banghead:

Jovi_Hobbes

Niet heel veel ervaring, maar ik heb het een jaartje gedaan. Ik liep toen twee tot drie keer per week. Volgens mij wordt wel aangeraden om meerdere keren per week te lopen, dan bouw je je conditie sneller op, maar ik herken het ook wel dat je op een gegeven moment een niveau hebt bereikt waar je een beetje vast blijft zitten of soms zelfs terugvalt. Ik heb wel eens gehoord dat interval training dan kan helpen (dus een tijdje normaal rennen en dan een stuk sprinten, dan weer normaal rennen en weer sprinten), maar dat heb ik zelf nooit uitgeprobeerd.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Heyhey. dank voor de reactie. :)

Ik sport me redelijk suf laatste maanden, maar heeft eigenlijk enkel wat kracht opgeleverd. Had gehoopt met 1x hardlopen wat cardio te verbeteren, is namelijk nog redelijk crappy: Mensen die niet sporten maar verder gezond zijn, lopen ongeveer even hard, lijkt het. ( ???) Had ook van anderen gehoord dat 1x per week bij hen veel verbetering opleverde, iig tot een ruim hoger niveau dan dat ik nu heb.
Interval training klinkt interessant, ala in dezelfde tijd meer resultaat? :) Vaker trainen heb ik eigenlijk niet zo'n zin in, ik vind het behoorlijk belastend voor mijn lichaam, voor dat 'beetje cardio' heb ik niet zoveel 'last' over...

Misschien eens tijdje meedoen met atletiekvereniging bij de uni hier.. Wie weet post ik nog eens mijn bevindingen over een half jaar. :P

Jovi_Hobbes

Bij die atletiekvereniging zullen ze je in ieder geval nog wat meer tips kunnen geven denk ik. Als je ook al andere sporten doet, lijkt het mij inderdaad niet zo handig om nog meer te gaan hardlopen. Intervaltrainingen lijken mij trouwens erg goed voor cardio, dus misschien moet je daar inderdaad eens wat meer info over zoeken. Succes!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Willem

Dit lijkt wel mijn TOPIC ... nu :-)
Ik weet dat het een oude topic is, maar om te beginnen ben ikzelf ook al ouder  :schater:  , en ik ben hier een paar jaren niet echt meer aktief geweest ...
... en ik doe NU aan loopsport, vroeger niet   :wave:
Begonnen, einde 2013 (met conditie onder zero) ... op de leeftijd van 56 jaar
Mijn eerste (alhoewel trage) marathon gelopen, vorig jaar, om mijn 60° verjaardag te vieren.  Ik MOEST en ZOU, en DEED het  >:D >:D >:D
Korte samenvatting   ;D 

Op 5 jaar tijd, een gigantische expertise opgebouwd qua blessures.  Een RIJKE verzameling  :cheerleader: 
Evenwel, niet te stoppen. Over 1 week ben ik 61 en ik ga door  :rollol:
Ik ben jong geworden  :cheerleader: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Fricai

Bijzonder. :) Hoop dat je het nog lang vol houdt!

Willem

Citaat van: Fricai op mei 12, 2018, 02:41:22 AM
Bijzonder. :) Hoop dat je het nog lang vol houdt!
Op laag tempo  :wave:
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner