Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Partner gevonden via dit forum?

Gestart door X-U, juli 09, 2008, 08:52:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

X-U

Ik vroeg me eigenlijk af er wel eens een relatie gekomen is tussen leden op dit forum.

Ik geloof dat er best wat mensen hier er veel moeite mee hebben om alleen te zijn, maar ook bang zijn om geen partner te kunnen vinden (en daardoor misschien ook weer niet openstaan voor relaties?). Ik denk eigenlijk al best lang "Wat zou het fijn zijn om een relatie te hebben, maar dan zonder seks", en het is heel moeilijk om zulke mensen in real-life tegen te komen. Ik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen. En hier op dit forum zijn heel veel mensen die denken wat ik hierboven schreef, dus vandaar dat ik me dat afvroeg  ::).

K vroeg me ook af of een relatie ook echt werkt met 2 aseksuele mensen. Als ik echt heel erg verliefd ben, heb ik seks namelijk wel een paar keer leuk gevonden, omdat ik het dan mentaal fijn vond om zo dicht bij elkaar te zijn.

好きなものは好き、だからしょうがない。

pinky

Ik geloof niet dat mensen elkaar via dit forum hebben gevonden... in een intieme relatie bedoel ik dan. Wel zijn er stelletjes hier samen op het forum gekomen. Ik geloof dat we twee aseksuele stelletjes hier op het forum hebben gehad toch? Nou weet het ook niet zeker hoor.

Maar wie weet ga jij de eerste zijn? Geef de hoop niet op hoor! Vooral ook naar de real live bijeenkomsten komen! Wie weet vind je dan een klik!

myra

we zijn hier inderdaad maar met een kleine groep actieve leden.

maar wie weet wat de toekomst zal brengen? ;)

X-U

haha, k geloof dat de meeste mensen hier zich wel rare gevallen vinden  ;).

Wel lachen om te horen dat er een datingsite is voor aseksuele mensen. T geeft toch een soort van herkenning...
好きなものは好き、だからしょうがない。

petra1963

Ja hoor, ik ben ook raar !  ;D

Verder: zo'n datingsite is misschien wel handig. Ik heb ooit met het idee gespeeld om me daar aan te melden. Maar heb het toch niet gedaan. Ik had het idee dat de site vooral op Amerikanen ( en Engelsen) was gericht. Dat vond ik zelf wat te omslachtig.

En voor mij speelde ( achteraf) ook iets anders. Misschien komt het door wie ik ben, of hoe ik leef.. maar ik kom in mijn omgeving met enige regelmaat vrouwen tegen met een lage tot erg lage libido. En ik beschouw me als gematigd asexueel. En heb het gevoel dat daar dan wel een mouw aan te passen zou zijn..Natuurlijk met moeite, maar het zou denk ik wel kunnen. Dus verviel voor mij ook daarom een reden om me bij die datingsite aan te melden.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

ik denk eigenlijk dat ik me wel zou aanmelden op zo'n datingsite indien er sektie voor vlamingen zou zijn. Omdat het negatieve aspect van andere datingssites (geilen op iemand) daar niet zou relevant zijn. Dan kun je tenminste een foto op je profiel plaatsen zonder dat mensen zitten te zagen over wat een mooie vrouw je wel niet bent (en hoe graag ze je wel eens een beurt zouden willen geven).

Maar ik ben al die soort contactsites dan ook echt beu. Dit is de enige community waar ik echt intensief actief ben. En wie weet, kom ik hier nog wel ooit iemand tegen...maar veel hoop op een relatie heb ik eerlijk gezegd niet meer...

Ienepien


ChibiFirli

 :knuffel:

ik zie wel niet direct in waarom je in een relatie moet zijn om te knuffelen
kom gerust ff langs voor een knuffel ;D
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Ienepien


petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Je hebt groot gelijk. Als de sex niet meespeelt, zijn die andere dingen belangrijk.
Altijd, natuurlijk. Elkaar kunnen begrijpen, respect voor elkaar, en de liefde is zoveel belangrijker.
En goed kunnen praten met elkaar. :knuffel:

X-U

Ik zou het toch moeilijk vinden om altijd alleen te blijven. Want als eigenlijk een relatie wilt, maar je denkt dat het niet gaat uitwerken, en daardoor zeg je dat je accepteert dat je alleen zult blijven, dan is dat toch eigenlijk niet 'accepteren', maar meer dat je je erbij neerlegt?
Of is dat hetzelfde?

Ik denk dat er best een groot verschil zit tussen acceptatie en je ergens bij neerleggen. Ik zei tegen mezelf dat ik mezelf geaccepteerd heb met hoe ik ben, maar eigenlijk was het geen accepteren, maar meer mezelf erbij neerleggen. Maar daar werd ik niet gelukkig van. Nu ik gemerkt heb dat mijn 'acceptatie' eigenlijk geen acceptatie is, wil ik weer zoeken naar wat me dan wel happy maakt. Ik heb besloten dat ik me iig niet meer ergens bij ga neerleggen, maar dat ik ga vechten voor wat ik wil.

Nu alleen nog uitvinden wat ik dan echt precies wil...
ik wil mijn onzekerheid niet meer in een hoekje stoppen, maar mezelf ermee confronteren en dat zal dan niet altijd goed gaan waarschijnlijk, maar ik hoop dat ik er verder mee raak dan dat ik tot nu toe ben gekomen.  :)
好きなものは好き、だからしょうがない。

ChibiFirli

Naja, in ieder geval kan je mensen aan het lachen krijgen. Dat moet toch ook iets waard zijn ;D.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Ienepien

Liefde voor iemand is door dik en dun, hoor Logan.
Als het met de liefde goedzit, ga je over bergen en dalen, vreugde en verdriet.
En dan moet je niet afstotoen, maar accepteren, dat die ander écht van je houdt, en het ervoor over heeft.

Het lijkt wel, of je bindings-angst hebt, omdat je zelf teveel liefde tekort bent gekomen in je jeugd?
Ik moet hier helemaal van huilen, omdat ik me heel goed in jou kan verplaatsen.
Doe jezelf niet zo tekort. :'(

* Ienepien beseft wel goed, dat ze zelf in een moeilijke afbouw-periode zit, maar het is oprecht uit m'n hart.

pinky

Logan, er zijn genoeg vrouwen die dikke/ brede kerels juist leuk vinden (hier is er al eentje die afgestoten wordt door een superdunne vriend, brrr). Daarnaast zijn er zat mensen met problemen die er pillen voor slikken of voor hebben moeten slikken (hier zit er al eentje). Ook zijn er zat vrouwen die ook niet zouden werken als het niet gaat of het werk te saai is (jaja, hier zit er eentje) en dan zou ik het ook nog eens niet zo heel dramatisch vinden als mijn vriend geen sex zou willen hebben, hoewel ik dan wel graag veel geknuffeld wil worden etc. En mijn angst is vooral hoe het dan gaat met kinderen. Ik denk dat dat het meeste afschrikt. Veel vrouwen willen juist kinderen, maar hoe krijg je kinderen met een asexueel? Iemand die geen sex wilt. Kan die dan wel zaadjes produceren voor een kindje? Etc. Gewoon ontwetendheid.
Wat ik maar wil zeggen, ik zou me door jou niet af laten schrikken. Niet op al die feiten. En ik weet wat asexualiteit inhoud, maar dat is de afschrikker als je het niet zou weten, maar slechts een vermoeden hebt en maar halve dingen weet/ aanneemt.
Ik wil niet zeggen dat het makkelijk gaat worden ofzo, maar ik weet zeker dat er op elk potje een dekseltje past. Ook voor jullie. Wellicht hebben jullie meer moeilijkheden jullie dekseltje te vinden, maar die komt zeker weten!
En tot die tijd heb ik voor jullie een onuitputtelijk voorraadje  :knuffel: Alsjeblieft!