Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Types van relatievorming

Gestart door TBW, oktober 24, 2005, 12:23:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Interessant, dat lijstje!
Bij temporele intimiteit kan ik me niet direct iets voorstellen. Wat wordt daar onder verstaan?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Freakshow

Citaat van: Jovi_Hobbes op oktober 13, 2013, 02:06:37 PM
Interessant, dat lijstje!
Bij temporele intimiteit kan ik me niet direct iets voorstellen. Wat wordt daar onder verstaan?

Zoals ik het begrepen heb heeft dat toepassing op het bij elkaar in de buurt zijn. Bijvoorbeeld dat ik een boek op de bank lees en mijn partner televisie kijkt vanuit een stoel, in dezelfde kamer.
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.

Koffie

Citaat van: Freakshow op oktober 12, 2013, 10:22:52 PM
Ik ben een B-tje. :)

Zelf zou ik voor de volledigheid de "9 vormen van intimiteit" erbij halen, omdat ik onbegrijpelijk schijn te zijn voor seksuelen.

Emotionele intimiteit
Psychologische intimiteit
Intellectuele intimiteit
Seksuele intimiteit
Lichamelijke Intimiteit
Spirituele intimiteit
Esthetische intimiteit
Sociale intimiteit
Temporele intimiteit

Waarbij ik bijna geen drang heb tot seksuele intimiteit, maar wel ontzettend veel behoefte heb aan zowel fysieke intimiteit als emotionele intimiteit.
En dit schijnt dus bizar te zijn... want ik wil heel graag knuffelen of massages geven/ontvangen of lekker samen douchen en vooral oneindig vaak horen dat ik mooi en aantrekkelijk ben.
Maar zodra iemand me seksueel wilt stimuleren of dat zelf verwacht, wil ik heel hard wegrennen.
En dat is nou net die seksuele intimiteit, ik zie dat gewoon echt niet als "genot" of als iets dat ik zou willen delen, bah.

Spirituele intimiteit heb ik overigens ook niets mee, maar daar klaagt bijna niemand dan weer over. ::)

Ik vind het een leuk rijtje. Heb je dat zelf zo geanalyseerd of heb je dat ergens vandaan?

Ik begrijp namelijk het verschil niet tussen emotionele en psychologische intimiteit. Dus als je me dat kunt uitleggen... :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Freakshow

Citaat van: Koffie op oktober 13, 2013, 05:04:29 PM
Citaat van: Freakshow op oktober 12, 2013, 10:22:52 PM
Ik ben een B-tje. :)

Zelf zou ik voor de volledigheid de "9 vormen van intimiteit" erbij halen, omdat ik onbegrijpelijk schijn te zijn voor seksuelen.

Emotionele intimiteit
Psychologische intimiteit
Intellectuele intimiteit
Seksuele intimiteit
Lichamelijke Intimiteit
Spirituele intimiteit
Esthetische intimiteit
Sociale intimiteit
Temporele intimiteit

Waarbij ik bijna geen drang heb tot seksuele intimiteit, maar wel ontzettend veel behoefte heb aan zowel fysieke intimiteit als emotionele intimiteit.
En dit schijnt dus bizar te zijn... want ik wil heel graag knuffelen of massages geven/ontvangen of lekker samen douchen en vooral oneindig vaak horen dat ik mooi en aantrekkelijk ben.
Maar zodra iemand me seksueel wilt stimuleren of dat zelf verwacht, wil ik heel hard wegrennen.
En dat is nou net die seksuele intimiteit, ik zie dat gewoon echt niet als "genot" of als iets dat ik zou willen delen, bah.

Spirituele intimiteit heb ik overigens ook niets mee, maar daar klaagt bijna niemand dan weer over. ::)

Ik vind het een leuk rijtje. Heb je dat zelf zo geanalyseerd of heb je dat ergens vandaan?

Ik begrijp namelijk het verschil niet tussen emotionele en psychologische intimiteit. Dus als je me dat kunt uitleggen... :)


Ik las er ooit een artikel over en het is erg blijven hangen.

Ik ga er van uit dat emotionele intimiteit over gevoelens delen gaat en psychologische intimiteit over iemand steunen bij problemen.
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.

Fricai

Ik vind het wel wat abstract worden zo. xD Al moet ik zeggen dat ik die uitleg van "temporele" wel herken. Met de juiste persoon is gewoon diens aanwezigheid al nice, al ben je niet eens gezamenlijk bezig. :)

Koffie

Ja, dat is voor mij heel herkenbaar. Het is niet genoeg voor me als dat het enige is, maar als je verder voldoende deelt kan het zo heerlijk zijn om gewoon met iemand te zijn zonder dat je de hele tijd met elkaar of met hetzelfde bezig moet zijn. Ik heb een relatie gehad waarin daarvoor geen ruimte was en ik kon dat niet aan (vermoeiend, verstikkend).
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Liv


Demiandproud

Citaat van: Freakshow op oktober 12, 2013, 10:22:52 PM
Ik ben een B-tje. :)

Zelf zou ik voor de volledigheid de "9 vormen van intimiteit" erbij halen, omdat ik onbegrijpelijk schijn te zijn voor seksuelen.

Emotionele intimiteit
Psychologische intimiteit
Intellectuele intimiteit
Seksuele intimiteit
Lichamelijke Intimiteit
Spirituele intimiteit
Esthetische intimiteit
Sociale intimiteit
Temporele intimiteit

Waarbij ik bijna geen drang heb tot seksuele intimiteit, maar wel ontzettend veel behoefte heb aan zowel fysieke intimiteit als emotionele intimiteit.
En dit schijnt dus bizar te zijn... want ik wil heel graag knuffelen of massages geven/ontvangen of lekker samen douchen en vooral oneindig vaak horen dat ik mooi en aantrekkelijk ben.
Maar zodra iemand me seksueel wilt stimuleren of dat zelf verwacht, wil ik heel hard wegrennen.
En dat is nou net die seksuele intimiteit, ik zie dat gewoon echt niet als "genot" of als iets dat ik zou willen delen, bah.

Spirituele intimiteit heb ik overigens ook niets mee, maar daar klaagt bijna niemand dan weer over. ::)

Oooh, goed om over na te denken!

B, met een klein beetje C
Mode: exploration. Errors may occur. Please contact and leave feedback, if so. Answers to questions posed deeply appreciated. Community also appreciated.

rollercoast

Hallo, ik ben Rollercoast. Ik ben nieuw hier. Maar ik vraag me af, hoe kun je a seksueel zijn als je een type C bent?

Demiandproud

Citaat van: rollercoast op juli 02, 2015, 10:34:10 PM
Hallo, ik ben Rollercoast. Ik ben nieuw hier. Maar ik vraag me af, hoe kun je a seksueel zijn als je een type C bent?

Demiseksueel en Gray-A kunnen zekere mate C hebben... Het is geen aan/uit-knop, meer 'n spectrum, dus ik voeg mij met mijn 0,5%-seksualiteit nog steeds onder de aseksuelen   :pinguin:
Mode: exploration. Errors may occur. Please contact and leave feedback, if so. Answers to questions posed deeply appreciated. Community also appreciated.

AceVentura

Citaat van: rollercoast op juli 02, 2015, 10:34:10 PM
Hallo, ik ben Rollercoast. Ik ben nieuw hier. Maar ik vraag me af, hoe kun je a seksueel zijn als je een type C bent?
Aseksualiteit betekend dat je je niet seksueel aangetrokken voelt tot anderen. Daarnaast zou je nog steeds wel behoefte kunnen hebben aan seksualiteit (wat volgens mij van je libido vandaan komt), je libido is dan dus niet gericht op andere personen. Romantiek staat helemaal los van aseksualiteit of libido.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Lux Aeternalis

Ik denk dat ik zo tussen B en D rondzweef ergens.

Fred uit Amsterdam

Ik ben duidelijk B. Een aantal maal smoorverliefd geweest en dus romantisch.
Een soort 'ander' zou ik best wel weer kunnen gebruiken, al is het maar voor iets gezelligs af en toe.
:ange: 

Atlantis

Laatste reaktie bijna een jaar geleden, dus probeer ik er maar weer nieuw leven in te blazen  ;)

Ik ben, helaas,  een absolute B, met een hoofdletter.
Waarom helaas, omdat de hang naar romantiek en knuffelen juist vaak problemen geeft en verkeerd begrepen wordt.....
I solemnly swear that I am up to no good...

LittleMary

Ik ben het forum nog eens verder aan t doorspitten en dacht dat dit plaatje hier wel een mooi overzicht geeft (en ja, het is een enorm hokjesding, maar naar mijn idee met een boel opties):
https://imgur.com/gallery/hPuGKes (ik krijg t plaatje niet opgeslagen in zo'n klein formaat dat ik het hier als bijlage kan posten   :78: )


Citaat van: Atlantis op december 05, 2018, 08:26:40 PM

Ik ben, helaas,  een absolute B, met een hoofdletter.
Waarom helaas, omdat de hang naar romantiek en knuffelen juist vaak problemen geeft en verkeerd begrepen wordt.....

Ik kan mezelf ook het beste omschrijven als een B, en dan waarschijnlijk een B0 of B1. Inderdaad erg lastig, die combinatie van wel interesse in een bepaalde intimiteit (romantisch/sensueel?) maar geen seksuele intimiteit..