Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hoogsensitiviteit als verklaring voor aseksualiteit

Gestart door myra, januari 08, 2006, 08:24:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mannetje

Ik besef me dat ik gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens tv heb gekeken. Al dat gezeur ellende en weet ik allemaal nog niet meer.

Verkouden, ik ook al  :geezer:

Peter. Dat schema valt toch wel mee? Het is gewoon een kwestie van tussendoor de tijd nemen voor je zelf. Als je dat in de gaten houdt gaat dat allemaal wel redelijk. Sja dan gooit ook bij mij een verkoudheid problemen in planning, dus... ook zaken schrappen.

pinky

Haha, nou ja, daarom kies ik er dus ook voor om geen te serieuze dingen te kijken, zoals het journaal dus. Ik kijk vooral goeie films (toch niet echt) en nutteloze series. Of dingen op discovery of animal planet. Informatief, weinig emotie. Leuk!

Maar mijn planning is deze week ook wel wat veel inderdaad. Het komt zo toevallig uit. DE werkbespreking heb ik ook niet bedacht. Dat ene avondje uit eten met een vriendin stond al langer vast en die andere avond is van een collega die is ontslagen en op die manier afscheid neemt. Dus dan ga je gewoon. Gelukkig werk ik vrijdag niet de hele dag en daarna is het toch weekend. Tijd voor rust! En dan is het zeker vol te houden. Het moet alleen niet elke week zo zijn!

Maar ja, verkouden en gisteren ook nog een koorts erbij. Vandaag geloof ik ook nog. Heb vanmiddag zo vier uur liggen slapen! Pfoei! Vandaar dat ik vanavond ook heb afgezegd. Jammer dan, maar het is belangrijker dat ik het morgenavond volhoud!

Mannetje

Hoogsensitiviteit was een van de onderliggende oorzaken van mijn tijdelijke aseksualiteit.

Als ik géén verbinding voel, is seks eigenlijk niet mogelijk bij mij.
Mijn partner voel ik enorm goed aan. Als ze met andere dingen in haar hoofd bezig is, merk ik dat meteen.

Iemand die niet bij zichzelf staat, en daardoor geen contact kan maken met zichzelf. Nee, daar kan ik geen intimiteiten mee hebben. De negatieve energie is dat gewoon te groot. Heeft iemand veel problemen (en dat hoeft diegene zelf niet eens bewust van te zijn). Dan voel ik dan gewoon een enorme muur. Daar wordt ik onrustig van. En dan kan knuffelen of zoenen een heel vervelend gevoel opleveren. Seks is dan al helemaal niet aan de orde.
Gelukkig heb ik een partner gevonden die met beide benen stevig op de grond staat. Alle problemen heeft ze opgeruimd. Ze straalt dat ook een enorme rust uit. Ik kan gewoon lekker tegen haar aankruipen zonder allerlei negatieve zaken aan te voelen.

Nu ik dit allemaal in de praktijk heb mogen ontdekken, weet ik hier redelijk mee om te gaan. En gelukkig zijn er ook voordelen waar ik lekker van geniet  :D