Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Zin in seks - Voel je goed in je vel

Gestart door Momo, mei 04, 2009, 10:38:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Momo

Ik vroeg me af of de frequentie waarin iemand zin heeft in seks, iets te maken heeft met hoe men zich in z'n vel voelt...
Groetjes,
Momo

Jovi_Hobbes

Ik heb net gestemd. Op het moment vallen er geen conclusies te trekken uit de resultaten.
Ik heb overigens gezegd dat ik geen zin heb in seks, maar me wel tevreden voel met mezelf. Nu is dit niet honderd procent waar, wie is er nu ooit 100% tevreden met zichzelf? Maar ik bedoel ermee dat ik mezelf voor het grootste deel accepteer zoals ik ben. De dingen die ik niet of minder goed van mezelf kan accepteren hebben niets met seksualiteit te maken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

In ieder geval geldt voor mij dat als ik mij slecht ( verdrietig, angstig, onzeker, boos) voel, ik geen zin heb in sex.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Eugenie84

#3
Ik ben zo om de 6 - 8 weken intiem met iemand. En op week 3 voel ik een grotere behoefte aan knuffelen. Of dat nu veel of weinig zin hebben is, laat ik in het midden. Dat hangt er maar vanaf wie er naar kijkt. Voor de één zal dat veel zijn, voor de ander dan weer weinig.
Ik merk ook dat de "zin" altijd ontstaat vanuit knuffelen. Of dat het onstaat vanuit de handelingen die de ander doet.
Wilde passie is er niet bij.
Als we dan toch intiem zijn, nemen we er ruim de tijd voor. Tussen de 5u en 8u. Inclusief knuffelen, strelen, massage met olie, yonimassage, samen in bad gaan, gebruik speeltje(s) en nadien douchen.

Koffie

Ik voel me het lekkerst in in vel zitten als ik me vrij voel om te kiezen of ik seks zou willen, of niet. Ik voel me in een bepaalde richting gedwongen, ook door mezelf, als ik aan de verwachting moet voldoen om seks te hebben. Dan moet ik namelijk over mijn grenzen gaan en dat is nooit een prettig gevoel.

Wel heb ik behoefte aan knuffelen, maar daarin ben ik wel heel selectief. Ik heb al lang geen partner meer en 'zomaar' met iemand knuffelen trekt me niet aan (zie ik het nut niet van). Ik knuffel wel met mijn kinderen en mijn kat, maar dat zijn 'gevende' knuffels en heeft een andere lading dan knuffelen met een partner.

Een ander verhaal is libido, dat kan inderdaad ook beïnvloed worden door hoe je in je vel zit en zoals ik merk, ook door je leeftijd (overgang).
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie