Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

uitleg van Wikipedia

Gestart door Ereinion, oktober 24, 2005, 07:35:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Dit geeft wikipedia als uitleg:

Aseksualiteit is een term die gebruikt wordt voor individuen die geen gevoelens hebben op het gebied van seksualiteit. De verlangens en lusten die normaliter opgewekt worden wanneer individuen worden blootgesteld aan seksuele prikkels worden door hen niet herkend. Aseksuelen zijn echter wel in staat om verliefd te worden of om liefde te voelen voor iemand anders.

Een vergelijkbare term die meer en meer opgang doet is non-libidonist.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

TBW

Ik vind zowel aseksueel als nonlibidist geen klare taal. Natuurlijke zijn we, op zijn minst, seksuele wezens; en een gebrek aan libido is een ziekte, die zelfs ernstige gevolgen heeft.

Niets kan de lading dekken; misschien is het daarom zo'n eenheid in diversiteit gebeuren...

Tempesta

Nog afgezien van klare taal, ik blijf het irritant vinden dat we onszelf beschrijven door een tegenstelling. We zijn niet iets niet, we zijn iets wel. Maar wat  :-\. Verzin er maar eens een term voor.

TBW

A-nders

Positief A-lternatief

A-fwijkend

:P

Tempesta


ChibiFirli

#5
Citaat van: Tempesta op oktober 26, 2005, 11:07:27 PM
Ik word wel mezelf  ;D.
Ik word wel een eekhoorn ;D

Lijkt me wel tof ;D.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Tempesta

Dat ziet er leuk uit! Mag ik ook een eekhoorn worden?

myra