Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

continuüm

Gestart door Ereinion, mei 16, 2009, 02:41:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Citaat van: Drisos op juli 05, 2010, 09:50:46 PM
Weinig seksuele aantrekking valt niet onder geen seksuele aantrekking, dus volgens de definitie ben je dan gewoon een seksueel met weinig seksuele gevoelens, niet 'een beetje aseksueel'.

Ik begrijp wat je wilt zeggen. Als je helemaal geen aantrekking ervaart, ben je in mijn schema dus 0% = 100% aseksueel. Maar wat ben ik dan? Ik ben niet 100% aseksueel, maar ook niet 100% seksueel. Het is een glijdende schaal en ik neig meer naar aseksueel dan naar seksueel. Dat ik mezelf aseksueel noem is omdat dat makkelijker is (en ik daar ook het meest bij in de buurt kom).

Dat ik mezelf niet 100% aseksueel vind, komt ook doordat ik zelf meestal nog toevoeg dat een aseksueel geen of weinig behoefte heeft aan seks.

Ach, eigenlijk is de enige juiste omschrijving van mezelf: naamvanmijnvriend-seksueel
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

dan is hij de ware, Ereinion... ;)

Fricai

CiteerMaar wat ben ik dan? Ik ben niet 100% aseksueel, maar ook niet 100% seksueel. Het is een glijdende schaal en ik neig meer naar aseksueel dan naar seksueel. Dat ik mezelf aseksueel noem is omdat dat makkelijker is (en ik daar ook het meest bij in de buurt kom).

Ohja, dat is uiteraard een stuk makkelijker en praktischer. Prima zo. :)
Het gaat me enkel om definitie-mierrenneukerij, in de richting van: Als je maar af en toe vlees eet ipv dagelijks ben je ook nog geen vego. ;)

Citaat van: myra op juli 07, 2010, 12:52:21 PMdan is hij de ware, Ereinion... ;)


Jovi_Hobbes

 :klap: voor Myra
:o  :schater: voor Drisos
Ik heb het bij het invullen volgens mij breder opgevat. Je hebt verschillende 'soorten' aseksuelen. Degenen die wel aseksueel zijn en geen aantrekking voelen, maar daarnaast wel seks 'kunnen' hebben. En aan de andere kant degenen die zich behalve aseksueel ook aromantisch noemen en misschien geen enkele aanraking of wat dan ook kunnen verdragen.
Ik heb niet voor 0% gekozen omdat ik wel op zo'n manier tot iemand aangetrokken kan zijn dat ik zoiets als knuffelen fijn kan vinden, maar veel verder dan dat zal het niet gaan.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Ik heb destijds trouwens 10-20% ingevuld, voor de duidelijkheid...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Citaat van: Drisos op juli 07, 2010, 08:09:07 PM
CiteerMaar wat ben ik dan? Ik ben niet 100% aseksueel, maar ook niet 100% seksueel. Het is een glijdende schaal en ik neig meer naar aseksueel dan naar seksueel. Dat ik mezelf aseksueel noem is omdat dat makkelijker is (en ik daar ook het meest bij in de buurt kom).

Ohja, dat is uiteraard een stuk makkelijker en praktischer. Prima zo. :)
Het gaat me enkel om definitie-mierrenneukerij, in de richting van: Als je maar af en toe vlees eet ipv dagelijks ben je ook nog geen vego. ;)

Je hebt ergens ook wel gelijk, heel strikt gezien. Maar ik denk dat er maar weinig is dat je heel strikt kunt zien.  :handschudden:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

En het is ook volstrekt onbelangrijk. ;)

NL

Ik heb 70-80% aangevinkt. Misschien wat aan de hoge kant, maar goed. Dat klinkt bijna als seksueel, maar daar wil ik toch wel een kanttekening bij maken. Ik ben in staat om (sommig) seksueel gedrag te vertonen. Dat gebeurt echter niet uit een innerlijke overtuiging of aandrang. Uit mezelf vertoon ik dat gedrag niet, het moet echt door een ander getriggered worden.

pinky

Ik ben seksueel, maar wel met de beperking dat ik vind dat het in de slaapkamer thuis hoort, tussen twee mensen en alleen hen. En dan vooral nadat er liefde over en weer gespat is. Oftewel, seks hoort thuis in een liefdevolle relatie, niet daarbuiten. Daarom heb ik me (in deze huidige maatschappij) op 90- 100% gezet.

Maar misschien sta ik juist wel op precies 100%.

NL

Niet dat het een succes was ;D, maar ik ben ook wel eens getriggered in een hotelgang zonder dat daar liefde aan te pas kwam. Een zekere vorm van genegenheid wel, overigens.

AceVentura

Ik zit hier nu een tijdje over na te denken, maar weet niet wat ik hier in moet vullen .....

Aan de ene kant heb ik nog nooit een relatie gehad, en weet daardoor dus ook niet hoe ik zal reageren als daarin net aspect seks aan bod zou komen. Aan de andere kant zegt het nog nooit gehad hebben van een relatie misschien ook al wat :-)
Zoals ik vaker op het forum heb zien staan: Ik kan een persoon er best mooi vinden, maar aantrekkingskracht zoals anderen (seksuelen) die zeggen te hebben voel ik helemaal niet.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mannetje

Je wist dus al meteen al dat seks voor jouw niks zou zijn, zonder het ooit uit geprobeerd te hebben?

AceVentura

Of het inderdaad niets voor mij is weet ik dus niet :-) Ik voel in ieder geen enkele behoefte om dat te gaan uitproberen (dat het door het gebrek aan een partner ook niet zo makkelijk gaat is tot nu toe alleen maar makkelijk om dat aan anderen uit te leggen :-) )
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mannetje

Nou dan kan ik je de hand schudden  :handschudden:. Alleen ben ik er voor me eigen wel nieuwsgierig naar, of het wel wat voor me is.

AceVentura

Bij deze dan  :handschudden:  :cake:  :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler