Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

continuüm

Gestart door Ereinion, mei 16, 2009, 02:41:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Nog een kleine toevoeging:
Nieuwsgierig: Ja, soms wel
Behoefte: Tot nu toe niet
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mannetje

Ik heb meteen even mijn stem verwijderd. Die stond op tussen 20 en 30%. Dat klopt inmiddels niet meer. Hoe hoog het precies is weet ik nu even niet.
Alles op zijn tijd denk ik dan maar. Dat moment kan ik toch niet versnellen denk ik. Al zou ik dat wel graag willen...

NL

Go with the flow, Mannetje. Go with the flow.

Het is een continuüm en er zijn geen goede of foute antwoorden. Het enige wat je wel moet doen is dicht bij jezelf blijven.

Mannetje

Dat allemaal ben ik inmiddels wel achtergekomen  ;)

Shopverslaafde

Ik zou het eigelijk helemaal niet weten. Ik ben ook nog maar 16jaar en ik ben nog volop in ontdekking ik weet wel dat ik totaal geen seksuele behoefte maar dat heeft eerder emotionele redene dan met fysieke redene dus misschien als mijn problemen opgelost graken de kans is daarop zeer klein omdat ik al n tiener ben en grote kans is dat ik aan mijn gewoontes blijf hangen voor het leven, misschien is er een kans dat ik toch nog seksueel word. Maar ik weet niet zou ik toch seksueel actief moeten worden, voor een relatie zou dat beter zijn maar of dat ik me dan echt gelukkig ga voelen ik weet het niet
Shopverslaafde x

Eva1971

Citaat van: Shopverslaafde op augustus 11, 2011, 09:10:10 PM
Ik zou het eigelijk helemaal niet weten. Ik ben ook nog maar 16jaar en ik ben nog volop in ontdekking ik weet wel dat ik totaal geen seksuele behoefte maar dat heeft eerder emotionele redene dan met fysieke redene dus misschien als mijn problemen opgelost graken de kans is daarop zeer klein omdat ik al n tiener ben en grote kans is dat ik aan mijn gewoontes blijf hangen voor het leven, misschien is er een kans dat ik toch nog seksueel word. Maar ik weet niet zou ik toch seksueel actief moeten worden, voor een relatie zou dat beter zijn maar of dat ik me dan echt gelukkig ga voelen ik weet het niet
hoi S! Toen ik 16 was wist ik t ook helemaal niet hoor. Ik had ook geen enkele sexuele behoefte. Emotioneel ging het met mij erg slecht. Dat speelt vaak wel een grote rol ja. Emoties en je lichaam moeten wel eerst in balans komen met elkaar. Als je emoties uit balans zijn kan dat zijn weerslag hebben op je lichaam en andersom ook. Ik hoop dat al je problemen snel opgelost worden. Er gaat nog heel erg veel veranderen in je leven, dat weet ik zeker,  neem dat alsjeblieft van mij aan ,  dat hoort ook bij je leeftijd. En je MOET helemaal nix. Je moet niet sexueel actief worden, het komt of het komt niet. En voor een fijne relatie heb je 2 mensen nodig die hetzelfde willen en van elkaar houden  en dan kun je samen gelukkig zijn. sex is daarin niet het belangrijkste. Als je allebei niets wilt is dat toch ook prima? En dat is ook mogelijk. Helaas horen we daar veel te weinig over op de radio en op tv en in de bladen en om ons heen. maar er zijn ook heel veel stellen die geen sex met elkaar hebben hoor. En daar prima mee kunnen leven. Laat je nix aanpraten, laat je nix opdringen, wacht met lichamelijk contact ( in de breedste zin des woords) totdat jij dat zelf wilt, laat je niet misbruiken of gebruiken. Geloof me , met wachten krijg je nooit ergens spijt van. Doe nooit iets wat je niet zelf echt wilt. Als iets niet fijn en aangenaam voelt stop dan gewoon en zeg t gewoon tegen de ander. Nix mis mee. Jij mag 100 % zijn wie je wilt zijn. En zijn wie je bent! Accepteer het leven en accepteer hoe je zelf bent.  Mocht je een maatje zoeken dan is er altijd wel iemand op de wereld die rekening met jou houdt in alle gebieden van het leven. Mensen moeten gewoon respect voor je hebben hoor en as ze dat niet hebben : heel hard weglopen!   Je vind waarschijnlijk echt wel iemand die helemaal bij jou past,  en zo niet, het is ook helemaal niet erg om alleen door het leven te
gaan. Ik ben blij dat ik van m'n ex af ben. Alleen is beter dan met iemand samen zijn die jou niet begrijpt of jou niet in de waarde laat of je grenzen niet respecteert of geen rekening met je houdt enzovoorts.  Succes en blijf gerust posten op dit forum! Groetjes, Eva1971.
Lieve groeten van Eva1971

Eva1971

Citaat van: pinky op juli 26, 2010, 09:38:05 PM
Ik ben seksueel, maar wel met de beperking dat ik vind dat het in de slaapkamer thuis hoort, tussen twee mensen en alleen hen. En dan vooral nadat er liefde over en weer gespat is. Oftewel, seks hoort thuis in een liefdevolle relatie, niet daarbuiten. Daarom heb ik me (in deze huidige maatschappij) op 90- 100% gezet.

Maar misschien sta ik juist wel op precies 100%.
hoi p. Je geeft aan dat je een beperking wilt of hebt als het over sex gaat? Wat is die beperking en hoe kom je aan die beperking? Is dat geloof, opvoeding, cultuur ,ervaringen in het verleden ?  Waarom hoort S alleen  in de slaapkamer ? Het kan en mag toch overal?  En tussen 2 mensen bedoel je dan 2 hetero's of twee homo's of?  Waarom 2? en ik citeer" vooral nadat er liefde over en weer gespat is " hoe bedoel je?  Kan liefde spatten ? Hoe ?   Kan er geen sex zijn zonder liefde? Wat is er
volgens jou mis met " de huidige maatschappij" ?
Het komt op mij belerend bekrompen over, alsof jij de normen en waarden bepaalt. Dat wou ik ff kwijt.
Lieve groeten van Eva1971

Eva1971

Ik denk niet Dat ik hier een  ::) eerlijk  :-X en  juist  :ange: antwoord op kan geven. Als je mijn  :grouphug: exen  :78:    :knuffel:  :banghead:   :flic:  :afro: zou vragen  :schater: kan de uitslag zijn tussen  :pinguin: 0 en  :bloos: 100.  :rollol: :klap:  :wave:
Lieve groeten van Eva1971

hobbitscones

Ik heb 0-10 gestemd omdat ik nog wel eens fantasieën heb, maar daar blijft het dus altijd bij. Er is echt no way dat ik zoiets daadwerkelijk zou willen doen en die fantasieën zijn dan altijd over niet bereikbare mensen (acteurs enzo). Ik moet dan toevallig me opgewonden voelen, het is niet alsof het getriggered wordt door iets. Hormonen, weet je wel... die geven me gevoelens die ik vaak niet eens wil. :P Maar ja het is makkelijker om dat te afreageren op een bestaand persoon dan maar met dat gevoel te zitten, ik kan niet zeggen dat ik me daadwerkelijk seksueel aangetrokken voel tot die acteurs.  ???

Koffie

Ik heb tussen de 20 en 30 gegokt, maar mijn laatste relatie is zo'n 6.5 jaar geleden en ik zou een nieuwe relatie moeten uitproberen om na te gaan of dat klopt. Misschien kom ik alsnog op tussen de 0 en 10 uit, omdat gedachten iets heel anders zijn dan de praktijk.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Imogen

Ik vond het ook erg moeilijk om in te vullen. Tussen mijn eerste relatie en sexuele ervaring en mijn tweede sexuele ervaring zat 10 jaar niks. Misschien als ik in die tijd iemand was tegen gekomen waarbij het klikte en voor mij de juiste omstandigheden waren gecreëerd, dat ik nog wel sex zou willen hebben. Maar dan alsnog tot op zekere hoogte. Heb nog geen ervaringen met een vrouw (niet dat dat zou moeten, maar ik voel me sneller veiliger bij een vrouw) dus is mijn antwoord op dit moment eenzijdig.
Heb in het verleden wel aantrekkingskracht gevoeld bij voornamelijk langharige jongens en een popster (lekker onbereikbaar) maar als ie naakt voor me zou staan zou ik hard wegrennen haha Dus ja, wel (sexueel ) aantrekkingskracht maar geen behoefte er iets mee te doen.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Lian

Die aantrekkingskracht heb ik ook wel heel af en toe gehad, maar inderdaad verder geen behoefte om er ook daadwerkelijk iets mee te doen. Ik vind het ook moeilijk om in te vullen maar ikben er uiteindelijk wel uitgekomen :)

Womanforce

Wat is aseksualiteit toch een breed begrip. Ik zit ergens op ruim 30%. Ik word niet opgewonden van een mooie man en voel geen behoefte om enige vorm van opwinding om te zetten in coitus.

N.

Iemand die alleen seksuele gevoelens heeft wanneer hij/zij zich verbonden voelt met een persoon is toch gewoon een aseksueel in het grijze gebied? Oftewel een demi seksueel, deze zou zich prima kunnen identificeren met bijv. 60% maar onder omstandigheden en zo ook aseksueel zijn

Eugenie84

#44
In percentage zou ik het niet weten. Vermoedelijk is er bij mij ook een verschil tss seks met een man of met een vrouw. En ook een verschil of er gewoon sprake is van gemis aan intimiteit of echt gemis aan seks. En ook een verschil of ik het doe met een vriend, yonitherapeut of lief ( allicht is dat dan een vrouw). Ondertss kan ik genieten van massage, knuffelen, buik-buik liggen en samen in bad gaan. Huid-huidcontact vormt geen probleem meer. Op een gegeven moment wordt ik opgewonden (allicht door bepaalde aanrakingen) en begin ik op en neer te bewegen. Wat ik vroeger nt deed. Er is dus meestal sprake van het zogenaamde van het één komt het andere. Het de kleren van iemands lijf scheuren soort passie, ken ik niet. Een orgasme laat nu langer op zich wachten, maar ik adem het niet meer weg. Ik raak er nt van id zevende hemel, maar wel iets tss een goed gevoel en een opluchting. Hij mag orale seks bij mij doen en hij mag mij vingeren. Ik kan dat ook fijn vinden. Maar ik voel geen behoefte om seksuele handelingen bij een man te stellen. Ik heb geen aversie tgo een penis, maar om nu te zeggen dat ik er van houdt is ook een groot woord.
Qua libido zit qua zin op 1 keer per maand.