Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Darmproblemen

Gestart door I-lady, juni 09, 2009, 07:20:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

I-lady

Ik wil er graag even 1 toevoegen,omdat ik zelf darmproblemen heb {verdenking ziekte van crohn,zit nu in de onderzoeken} maar ik ben me er dus in gaan verdiepen.En veel mensen met darmproblemen hebben ook geen zin in sex,bij veel gaat het ook pijn doen of zijn te ziek/moe om nog wat te voelen.Dus deze moet er ook zeker bijstaan!

myra

Bedankt voor de toevoeging, I-lady...Darmproblemen hadden we idd nog niet vermeld. :wave:

Ereinion

Goede toevoeging. Het is niet iets waar je in eerste instantie aan denkt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

I-lady

Nee het is gek,maar het staat echt met elkaar in verbinding.Maarja mensen schamen zich er natuurlijk snel voor.

Jovi_Hobbes

Het is op een bepaalde manier ook wel logisch dat je niet aan seks moet denken op het moment dat je veel pijn hebt of doodmoe bent. Ik hoop dat bij jou de darmproblemen opgelost kunnen worden I-lady.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

knabbelvanbabbel

Ik zag dit bericht en moest toch even reageren. Ik ben namelijk het levende bewijs dat het ook andersom kan. Ik kamp al jaren met darm problemen en heb van alles om erachter te komen wat het probleem was.
Na de dietiste kwam ik bij de acupunctuur en die kon feillloos vertellen, terwijl ze me niet kende, dat op het sexsuele vlak energiestromen niet goed liepen. Doordat ik de seksuele energie niet kwijt kon sloeg dit op verschillende onderdelen in het lichaam. Uiteindelijk bij een psycholoog (ipv sex want dat lijkt niets te worden) heb ik geleerd hiermee om te gaan en zijn de klachten eigenlijk helemaal weg (en trouwens ik ben er ook bij gaan hardlopen om toch energie kwijt te raken).

Wat ik bedoel is dat doordat iets je toch bezighoud en dwars zit gaat dit zich manifesteren in je lichaam. De darmen zijn dan wel deel 1 denk ik.

Marcel

jojo83

Wow, wat interessant om te horen zeg! Die "verklaring" kende ik nog niet!

Ik heb ook al jaren darmproblemen en ze kunnen er bij mij niet achter komen wat er aan de hand is...

I-lady

Dat zou ook kunnen Marcel! Ik had er ook nog nooit van gehoord maar geloof zeker dat het zo ook kan.Bij mij is het "geloof ik" niet het geval aangezien er onstekingswaardes aangetroffen zijn bij een test.Maar goed,alles moet nog onderzocht worden dus als er niets uitkomt is het voor mij zeker een optie om dat ook te onderzoeken.

kiki

Ik heb al enkele jaren darmproblemen. Het is familie van de ziekte van Crohn. Collitis Ulcerosa. Wat overigens goed onder controle te krijgen is. Maar ik was al a-seksueel ver voor ik darmproblemen kreeg. Bij staat dat er dus los van. Bovendie ken ik iemand die wel Crohn heeft maar een uitstekende seksuele relatie.
Ik weet het niet?

kiki

jojo83

Zeker niet iedereen met darmproblemen is aseksueel!!!
Maar wat denk ik wel zou kunnen is dat je door darmproblemen minder zin hebt in seks.
Bij mij dacht een arts pas ook dat ik misschien collitis heb. Maar het moet nog verder onderzocht worden.

Ienepien

Ik hoop voor je, dat ze er achter komen, wat het probleem is.
Als je het eenmaal weet, kan je tenminste behandeld worden. :knuffel:

jojo83

Ja, hoop ik ook! Het is soms echt om gek van te worden. Van het ene op het andere moment kan ik opeens zeer heftige steken krijgen. Soms duurt dat kort, maar soms ook uren lang. En als ik nou wist waardoor het kwam....dan kon ik er tenminste ook wat aan doen

Jovi_Hobbes

In het kader van de admins maken het forum schoon: dit topic is tot hier opgeschoond.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mannetje

Darmproblemen kunnen het gevolg zijn van een chronisch verhoogde cortisolspiegel.
http://asexuality.org/du/index.php?topic=2558.0