Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

De indeling van dit forum

Gestart door Lisa, januari 31, 2006, 01:57:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lisa

Ik stel vast weer ingewikkelde dingen voor, maar ja...

Ik begrijp de indeling van de subfora tussen Community en AVEN niet zo goed. Zou het niet handiger zijn om een een kopje Aseksualiteit en een kopje Community te maken? Dan is meteen duidelijk waar het over gaat; nu staan er namelijk verscheidene subfora over aseksualiteit bij Community en AVEN. Op Aven zelf heb ik die indeling ook nooit begrepen.



Ik ben zo vrij om meteen een mogelijke indeling voor te stellen:

Forum
Aankondigingen
Suggesties en kritiek

Aseksualiteit
Welkom, stel je even voor
Visitor's page
Liefdes- en vriendschapsrelaties
Filosofie en Politiek
Vragen over aseksualiteit
Eigen belevenissen
Aseksualiteit in Nederlandstalige media
Zichtbaarheid (Visibility)

Community
Onzin
Wind-je-alsjeblief-op
Buiten-A-ards
Teksten en poëzie
Agora


Verder vraag ik me af of een aantal subfora niet "overbodig" is. Daarmee doel ik bijvoorbeeld op Filosofie en Politiek (dat lijkt me best in Buiten-A-ards kunnen) en Wind-je-alsjeblief-op (dat kan beter óf in Aseksualiteit óf in Buiten-A-ards, afhankelijk van het onderwerp).

TBW

#1
Persoonlijk begrijp ik je kritiek niet goed.

Ik zie best een duidelijk onderscheid tussen "community" en "aven", en jij duidelijk ook, gezien die indeling.

En met die indeling ben ik het ook niet echt eens. "visitor's page" en "stel je even voor" horen naar mijn mening zeker niet bij AVEN, als zijnde een studiegroep van aseksuelen en bespreekgroep voor aseksualiteit...

Nu ja, eens horen wat de rest er van zegt!  ;)

:wave:

Jovi_Hobbes

Ik denk eigenlijk dat Lisa wel gelijk heeft. Aangezien dit een forum over aseksualiteit is is het misschien wel goed om de AVEN onderwerpen meer te groeperen en duidelijker naar voren te laten komen. ALs je nu op de site komt zie je eerst alleen de community onderwerpen. Ergens beneden, bijna verstopt zitten dan de AVEN onderwerpen. De eerste paar keren dat ik op dit forum kwam waren die me niet eens opgevallen  :-[

Lombas ik ben het wel met je eens dat "visitor's page" en "Stel je even voor" niet onder AVEN moeten , maar dan bijvoorbeeld onder het door Lisa voorgestelde Forum.

Zelf zou ik "filosofie en politiek" dan in "Community" zetten. "Wind-je-alsjeblieft-op" vind ik wat lastiger. Dat kan zowel over aseksualiteit als over andere dingen gaan. Misschien bij allebei?
"Agora" zou ik persoonlijk dan wel weer onder AVEN zetten...

Nou is het natuurlijk de vraag hoe gemakkelijk dit alles te realiseren is, maar ik vind dus dat Lisa zeker een nuttige suggestie heeft gedaan.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

TBW

Het is heel makkelijk te realiseren.

Ik zal zien wat ik allemaal eens wat anders kan doen, beide opmerkingen in acht genomen.

TBW


Jovi_Hobbes

Wauw dat was snel  :klap:
Ik vind het er goed uitzien. Ben benieuwd wat de rest ervan vindt...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

TBW

Het is natuurlijk even wennen...

Excellent.

Lisa

Jemig, dat was een snelle reactie! Ik vind het nu geloof ik al een stuk duidelijker, mede omdat de subfora over Aseksualiteit meer bovenaan staan en niet zo verstopt.

De gedachte achter mijn voorstel was dat dit hele forum AVEN 'is'; zowel de subfora over Aseksualiteit als de subfora Community. Vandaar dat ik het onderscheid Aseksualiteit / Community maakte.

TBW

Citaat van: Lisa op januari 31, 2006, 04:53:54 PM
Jemig, dat was een snelle reactie! Ik vind het nu geloof ik al een stuk duidelijker, mede omdat de subfora over Aseksualiteit meer bovenaan staan en niet zo verstopt.

De gedachte achter mijn voorstel was dat dit hele forum AVEN 'is'; zowel de subfora over Aseksualiteit als de subfora Community. Vandaar dat ik het onderscheid Aseksualiteit / Community maakte.


Veranderd!

Lisa

Citaat van: Lombas op januari 31, 2006, 05:34:58 PM
Veranderd!
Ik zei dat eigenlijk alleen even om mijn uitgangspunt duidelijk maken; dat ik AVEN dus als het geheel zie, met de onderdelen Aseksualiteit en Community. Maar dat wil niet zeggen dat iederéén dat zo ziet.

Maar goed, ik trek me even terug om te wachten hoe de rest erover denkt...

En bedankt voor de snelle reacties / forumaanpasacties uiteraard!

(Maar mocht het kopje Aseksualiteit blijven heten in plaats van AVEN, dan zou het misschien logischer zijn om Liefdes- en vriendschapsrelaties ook daaronder te zetten.)

TBW

Mmmh, zo ver gaan we niet gaan, me dunkt, want dan kan "agora" er ook bij.

Er is toch een duidelijk verschil tussen het punt zelf en de omgaansmethodes met anderen daaromtrent, maar nu maak ik het weer te moeilijk...

:)

Lisa

Maar als het kopje Aseksualiteit blijft heten, dan is het niet meer dan logisch dat álle onderwerpen die daarmee te maken hebben daaronder staan; dus in ieder geval Liefdes- en vriendschapsrelaties en Agora ook dan. Anders kan het kopje inderdaad beter AVEN heten.

(Maar nu zal ik me echt even terugtrekken uit deze discussie...)

TBW

Citaat van: Lisa op januari 31, 2006, 06:30:55 PM
Maar als het kopje Aseksualiteit blijft heten, dan is het niet meer dan logisch dat álle onderwerpen die daarmee te maken hebben daaronder staan; dus in ieder geval Liefdes- en vriendschapsrelaties en Agora ook dan. Anders kan het kopje inderdaad beter AVEN heten.

(Maar nu zal ik me echt even terugtrekken uit deze discussie...)

:-\ ik ook

Ereinion

Het is even wennen, maar ik vind de indeling zo perfect. Niets meer aan doen!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje

Tja, ik ben nog niet enthousiast.....maar ik moet overal altijd erg lang aan wennen. ben nogal behoudend van aard :-\ Misschien komt de dag nog dat ik t goed ga vinden, maar trek je van mij vooral niks aan, ik ben ook nog niet aan Lombas zijn nieuwe naam gewend. Dat duurt ook nog héél lang denk ik :'(