Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikel voor Yes

Gestart door Zonnekind, augustus 30, 2009, 12:25:50 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien

Haha, dan bespeur ik hier al een vrijwilligster voor de volgende journalist, die iets in een blad wil zetten. :klap:

Zonnekind

Dat moeten we onthouden :D
Ik heb ondertussen al verschillende interviews gedaan, voor tijdschriften en op tv en ben het een beetje beu :)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Danoontjepower

Ja hoor kom maar op, ik lust ze rauw  :rollol:
Licht heeft duisternis nodig om gezien te worden

Jovi_Hobbes

Zonnekind, ik vind het super goed dat je meewerkt aan dat artikel. Hoewel ik zeker respect heb voor de mening van alle anderen, ben ik het in dit geval helemaal met jou eens. Waarom zou een positief verhaal geen aandacht mogen krijgen? Ik denk dat we er allemaal best vertrouwen in mogen hebben dat Zonnekind haar verhaal duidelijk overbrengt en dat zij heus niet zal zeggen dat aseksualiteit niet bestaat. Wie zijn wij om te bepalen dat geen van de mensen die zichzelf aseksueel noemt ooit zal 'genezen'?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Dank u :knuffel: dit antwoord doet deugd.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

 :knuffel:
Laat je het ons weten wanneer het artikel uitkomt?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Super Zonnekind. En ik vind het nog steeds geweldig voor je dat je nu zo gelukkig bent. (nu nog van de pijntjes af en het is helemaal geweldig!  :knuffel: )

Een interview is altijd het verhaal van 1 persoon. De interviews die ik heb gedaan vertellen mijn verhaal en niet dat van een ander. In dit opzicht is het fijn dat er nu een keer een ander verhaal aan bod komt!  :klap:

Toch begrijp ik de bedenkingen wel, eerlijk gezegd moest ik zelf ook even slikken. Dat doet niets af aan jou, het zegt ook niets over hoe we tegen jou aankijken. Zelf was ik een beetje bang dat alles wat we in gang hebben gezet weer teruggedraaid zou worden. Maar je hebt helemaal gelijk: ook deze verhalen moeten verteld worden, want er zijn ook mensen die op deze manier met aseksualiteit worstelen. En ik weet zeker dat jij het helemaal helder zult vertellen! Zolang je maar niet zegt dat iedere aseksueel kan veranderen, want dat is niet zo. Net zoals jij het levende bewijs bent dat het wel kan veranderen.

We (ik) moeten niet zo bang zijn voor wat er zou kunnen gebeuren. Het is heus niet zo dat iedereen ons nou om de oren gaat slaan met Zonnekinds artikel waarin staat dat er misschien wel een uitweg is en dat wij dus niet moeten zeuren. Als ze dat wel doen slaan we gewoon terug met een tijdschrift waarin een andere mening staat!  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

 :klap: voor Zonnekind! Echt super dat je nog eens meewerkt! Leuk! En dat jouw verhaal eens belicht wordt. Ik denk dat er vele meiden zoals jij rondlopen. Misschien met een laag libido of ook zo goed als aseksueel die veel kracht putten uit jouw verhaal! Laat je weten of en wanneer het geplaatst wordt?  :knuffel:

Zonnekind

Ik laat het zeker weten, ben zelf ook benieuwd naar het resultaat :)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Beetje late reactie, maar vooruit:
Zoals Ereinion al zei, is een interview een gesprek met één persoon, het gaat dus over jou, Zonnekind. Zoals mijn verhaal ooit in de Psych. Magazine stond. En dat verhaal klopt zelfs inmiddels ook niet meer helemaal. Mijn denken is in de tussentijd veranderd, wat niet wegneemt dat ik het eng vind, dat anders denken. Ik heb nog regelmatig de neiging om terug te vluchten in de aanname dat ik aseksueel ben(=veilig). Daarom is jouw verhaal voor mij ook beangstigend, jij bent voor mij het bewijs dat het wel kan: veranderen. Ik vrees dat ik (zoals in het net geplaatste onderzoek van Elke Baccaert beschreven) seksueel gefrustreerd ben (getver, wat klinkt dat akelig!) en veranderen is doodeng! Seks vind ik nog steeds doodeng!
Ehm....wat wilde ik nu eigenlijk zeggen met dit verhaal....nou ja...dat ik het goed van je vind dat je jouw verhaal gedaan hebt, dat ik het dus een beetje beangstigend vind, maar voor mij juist een goed voorbeeld!  :wave:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Het is voor jou nogal confronterend... Ik begrijp het dat het makkelijker is om te vluchten in je aseksualiteit. Op sommige momenten heb ik dat zeker ook gedaan, dan was ik "gerust".  Dan moest ik geen moeite doen om seks te kunnen hebben of om aanrakingen te kunnen verdragen, dan kon ik simpelweg zeggen dat ik het niet kon en dan moest ik ook geen moeite doen. Ik ben nu blij dat ik al die moeite wel gedaan heb, het is een periode heel zwaar geweest, maar het resultaat is hemels!
Ik heb zelf ook helemaal geen idee hoe de tekst uiteindelijk zal zijn, ik heb haar dingen verteld die nog nooit iemand anders gehoord hebben, over hoe mijn schattie mij zo ver gekregen heeft. Ze heeft mij heel persoonlijke vragen gesteld. Ze heeft achteraf nog wel een reactie gestuurd waar ze in zei dat ze heel goed besefte dat ik enorm diep gegaan ben en heel persoonlijke dingen gezegd heb en dat ze hier zeer zorgvuldig mee ging om gaan. Ze sloot ook af met een pracht van een zin:
Alle mooie mensen die ik ken zijn open en eerlijk, de moed daartoe geeft een enorme kracht af aan hun omgeving, ik denk dat ook jij die schoonheid in je draagt.
Misschien is dit een soort standaard zinnetje die ze in al haar mails stuurt, maar het blijft mooi :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Heel mooi!

En ook fijn dat ze die mail stuurde. Ik zou me heel erg gerustgesteld voelen dat het een mooi artikel zou worden, want het blijft toch altijd eng.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Citaat van: Zonnekind op september 12, 2009, 03:02:37 PM
Het is voor jou nogal confronterend... Ik begrijp het dat het makkelijker is om te vluchten in je aseksualiteit. Op sommige momenten heb ik dat zeker ook gedaan, dan was ik "gerust".  Dan moest ik geen moeite doen om seks te kunnen hebben of om aanrakingen te kunnen verdragen, dan kon ik simpelweg zeggen dat ik het niet kon en dan moest ik ook geen moeite doen. Ik ben nu blij dat ik al die moeite wel gedaan heb, het is een periode heel zwaar geweest, maar het resultaat is hemels!

Ik hoop dat ik mezelf ook zover krijg!  :knuffel:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Bekijk het stapje voor stapje, Sismo. Een aantal jaar geleden had je vast ook niet gedacht te zijn waar je nu bent  :knuffel:

@ Zonnekind, standaardzin of niet, zo'n contact geeft toch wel goede moed dat het een erg mooi en integer artikel moet worden. Dapper hoor, dat je eraan hebt meegewerkt en je zoveel hebt durven te vertellen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Daar sluit ik me bij aan!  :klap: