Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Introductie

Gestart door Fricai, september 23, 2009, 09:53:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Hey allemaal!
Ben een klein maandje terug toevallig al surfende AVEN tegen het lijf gelopen. Liefde op het eerste gezicht, ik herkende mezelf meteen in een aantal van de teksten bij de FAQ's. Ondertussen een paar weken lid op het engelse forum, nu kwam ik erachter dat ook een nederlands forum is met een respectabel aantal actieve leden. Leek me wel prettig om ook in mijn eigen taal een beetje te kunnen kletsen. :)


Maargoed... over mij. Ik ben nog allesbehalve zeker wat ik nu wel en niet kan/wil/verlang, onder welke omstandigheden, etc. Hoe ik mezelf moet zien. Bla bla bla.
Ik denk dat ik een beetje een grijs geval ben. Ik ben jongen, 20 jr. Word al jaar en dag verliefd op meisjes. Afgelopen jaren ben ik me steeds meer gaan verbazen over hoe bij andere mensen liefde en seks gecombineerd lijken te zijn, en hoe belangrijk seks voor ze lijkt te zijn. Ik zat al jaren met twijfels in mijn achterhoofd. Was dan ook een opluchting toen ik AVEN voor het eerst las. 'Ah, meer mensen die er anders over denken'. Nu is aseksualiteit nogal vaag omlijnd, en heb je erg veel verschil tussen individuele aseksuelen.
Ik zal proberen samen te vatten hoe ik ongeveer in elkaar zit. (Ik hoop dat ik niet te veel informatie geef, op het engelse forum was men nogal huiverig daarover) Word dus wel verliefd op meisjes. Dat wil zeggen, ik vind op dat moment iemand adembenemend mooi, lief, schattig, mis haar continu, en wil graag samen zijn en knuffelen etc. Verlangen naar seks is nooit echt aanwezig geweest. Ik heb een normale 'sex drive', maar heb het nooit als logisch gezien om liefde en seks te combineren. Het idee leek me altijd vreemd, en op een manier, verkeerd. Seks lijkt voor mij iets raars dat niets met romantiek te maken heeft, enkel met lichamelijke sensatie. Dus niet echt te combineren met liefde. Ik heb het ook nooit gezien als belangrijke factor in mijn leven, of in (hypothetische) relaties.

Tot nu toe klinkt het vast als een 'normale' aseksueel Type C. Maar er is reden tot twijfel... Ik kan wel opgewonden raken van fictionele schaarsgeklede vrouwen, hoewel ik het verder weinig boeiend vind, maar het mechanisme voor een dergelijke reactie is er toch! :P
Als ik leeftijdsgenoten mag geloven draait het erom dat je je verbeeldt een van de personen te zijn. Maar ik kan dat niet, en wil ook niet een van die personen zijn. Ik vind het raar om te kijken.
Daarnaast raak ik ook vrij gemakkelijk opgewonden van lichamelijk contact. Zoenen is sowieso raak, maar ook tegen elkaar aan zitten/liggen/staan wil nog wel eens mijn lichaam op hol brengen. Ik heb daar op dat moment GEEN behoefte aan, en vind het schijtirritant. Maar het lijkt onvoorkomelijk.
Misschien dat het aan mijn op topspeed werkende nerveuze gedachten ligt als ik dicht omga met iemand. Dat hoop ik dan maar, dan zoul het iig moetenl overgaan als ik eenmaal heel gerust en relaxed met iemand samen zou zijn.
En nóg irritanter, als ik eenmaal opgewonden ben (wat dus wel eens wil gebeuren met verder onschuldig lichamelijk contact) ga ik twijfelen aan mijn aseksualiteit. (misschien terecht?) Als het maar erg genoeg is, ga ik vanzelf toch naar seks verlangen. Uiteindelijk zegt je lichaam dan simpelweg "seks, nu!" tegen je... Dat is dan weer raar voor me, want in mijn achterhoofd blijf ik het een beetje raar en onlogisch vinden.

Opent wel perspectieven... zou ik een normale relatie met seks kunnen hebben? Het lijkt erop, want ik kan wel degelijk opgewonden worden, en alles 'werkt'. hehe. :P Maar, wil ik dat ook? Ik weet het niet. Mijn gedachten veranderen met mijn niveau van opgewondenheid  :banghead: Op dit moment voel ik me normaal, dus ben ik geneigd te zeggen, nee. Ik zoek een romantische relatie met 1 persoon, zonder seks. Mijn leven lang geen seks, aub.
Ik heb in het verleden wel eens soort van seks gehad, een paar keer. Volgens mij hebben mijn gedachten daarover de relatie een beetje verpest. Ik vond haar geweldig, tot ineens onze relatie zo ver kwam. Mijn gedachten gingen de halve dag uit naar wat er gebeurd was, en wat er weer zou gaan gebeuren. Dat vond ik zelf ook irritant. Ik had van die buien van 'alles draait om seks in deze wereld en in deze relatie, en het betekent eigenlijk niks voor me. maar toch verlang ik er naar als het eenmaal bijna zover is. tegenstrijdig! en het voelt raar'.
Weet niet, vast geen geweldige omschrijving. Ik kan het niet zo goed omschrijven. In ieder geval, mijn gevoelens over haar en onze relatie veranderden / werden een warboel, ik heb 't maar beeindigd.

Zooo. Al een lang verhaal, is nu wel genoeg geweest! Ik zal 'ns gaan rondneuzen op het forum.
Tot kijk allemaal!
Aanpassing: Ben eigenlijk wel benieuwd... Aan de hand van bovenstaande, zou het logisch zijn om mezelf als aseksueel te beschouwen, of gewoon als verknipte seksueel? :) :P

Ienepien

Jeetje, dat internet is nu wel héél langzaam..............
maar ik wilde je even welkom heten, met een stukje taart, maar ineens werkt er niks meer.
Dank voor je openhartige verhaal.

myra

Welkom... :cake:

Mooie avatar trouwens...Ik denk dat we op een flyer over aseksualiteit ooit eens een gelijkaardige hebben gehad, maar eentje met de voetjes naast elkaar....

Fricai

Lol!  :schater:
Lang leve humoristisch aangepaste bekende plaatjes!  ;D

Ik dacht eerst ik zoek iets schattigs, iets van bloemetjes en bijtjes. Maar had weinig inspiratie, ging naar een of andere site vol avatars. Daar kwam ik toevallig die voetjes tegen, en vond 'm eigenlijk wel grappig. Was in 2 minuten gefixt, lang leve paint!  :)

myra


solo

 :handschudden: Welkom en bij deze een stukje welkoms-taart  :cake:
Het leven van een mens is ,
wat zijn gedachten er van maken

Brummetje

Welkom! :cake:

Ik herken het wel een beetje!

Reageer er vanmiddag verder op, zit nu op mijn werk en weet niet wat ze allemaal meelezen. ;D

Ienepien

Gisteravond deed het forum écht vreemd................
en daarom wilde ik je nog een stukje  :cake: toestoppen.
Inderdaad, ik wilde toen ook al reageren op je avatar. Geweldig! :klap:

Brummetje

Okeej komt ie dan:

Ik herken het gedeelte van opgewonden worden van filmpjes op i-net of romantische film op de tv. MAAR dat wat ik dan voel is gewoon te verwaarlozen bij mij. Ik hou het niet vast! En ik wil er net als jij niks mee doen. Ook niet met mezelf op dat moment (hoewel mijn lichaam er soms ook om schreeuwt :-\ :banghead:).

Zo IRL bij een lekker ding zien, of zoenen met iemand, voel ik absoluut geen opwinding. Ook niet bij verder gaan.

Dus ja ik ben ook nogal een apart geval. >:D

pinky

Jeetje Drisos, wat een verhaal. Als eerste een lekker stukkie  :cake:

Maar ik snap het wel. Jouw seks en liefde gevoelens zijn compleet losgekoppelt. Nou, dat kan. Wie weet is het bij jou zoiets simpels als een verbindinkje in de hersenen die het niet doet of een hormoon dat ontbreekt. Dan zou je een 'normale' relatie kunnen hebben. Maar goed, dat is iets wat je geloof ik niet per se wilt, dat ze gekoppelt worden.

En elk geval fijn dat je het forum hebt gevonden!

Mannetje

Hoi Drisos. Hier worden we niet bang van een stukje tekst.  :cake:

Ereinion

Welkom Drisos.  :cake: ?

Ik herken het tegenstrijdige gevoel dat je beschrijft wel. Het is lastig om daar soms mee om te gaan.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

#12
Citaat van: Pinkeltje op september 24, 2009, 05:27:55 PM
Jouw seks en liefde gevoelens zijn compleet losgekoppelt. Nou, dat kan. Wie weet is het bij jou zoiets simpels als een verbindinkje in de hersenen die het niet doet of een hormoon dat ontbreekt. Dan zou je een 'normale' relatie kunnen hebben. Maar goed, dat is iets wat je geloof ik niet per se wilt, dat ze gekoppelt worden.

Ja, dat lijkt kortgezegd het probleem. De innerlijke tweestrijd die erdoor ontstaat is echter wel verdraaid ingewikkeld. :P
Ik hoop nog ervaringen te vinden van mensen die zich ongeveer hetzelfde voelen. Ben benieuwd hoever anderen gaan in een relatie, hoe dat dan emotioneel is en hoe het gaat op de lange termijn in een relatie.

Lijkt me niet dat er gemakkelijk een genezing te bedenken is... Maar dat wil ik ook niet echt, geloof ik. Op dit moment niet, iig.

Dank voor alle cake, zit nu aardig vol! :-\

miepje86

Geen cake meer dan? Dan maar een knuffel!  :knuffel:

Hoi trouwens, welkom ;)

Ik herken ook het een en ander in je verhaal. Ik weet wat het is om opgewonden te zijn, op dat moment denk je genezen te zijn van je 'aseksualiteit'. maar bij mij is het zo dat de seks dan niet doet met me. Zelfs als ik het zelf probeer is het eerder een anti-climax dan een climax. Een relatie zonder seks zou voor mij ook geweldig zijn, maar heb liever een normale seksuele behoeftes... Daarbij is het ook heel lastig om een partner te vinden die je begrijpt en ook een leven lang zonder seks kan gaan.

Nog lastiger voor jou als man is dat je lichaam wel seksueel reageerd op prikkelingen, terwijl je daar helemaal geen zin in hebt. Probeer dat maar uit te leggen aan iemand die daar geen ervaring mee heeft.

Oplossingen heb ik helaas niet voor je, maar als ik er één bedenk zal ik het aan iedereen zeggen!

x

Fricai

Wanneer opgewonden lijkt seksueel zijn ineens zo gek nog niet, lijkt 't allemaal tijdelijk de belangrijkste zaak van de wereld. Maar eigenlijk is het niet half zo geweldig. Na afloop is seks ineens weer vreemd/raar, onbelangrijk, en helemaal niet zo geweldig. Ik weet niet of jij iets soortgelijks bedoelde met anti-climax?
Ben ook benieuwd wat seks met een partner met me zou doen. (wel geprobeerd, maar niet uitvoerig) Dat is natuurlijk de manier om erachter te komen of ik een normale relatie kan hebben... maar ik kijk er niet naar uit om het te proberen :-\

Dank voor je toffe bericht iig!!  :knuffel: