Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

En weer terug

Gestart door Elby1981, april 21, 2024, 10:04:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elby1981

Hallo allemaal,
Een paar jaar geleden had ik hier ook al een account. Ik was stellig overtuigd dat ik aseksueel was, seks was eigenlijk altijd een moetje geweest en ik was vooral blij als het gelukt was. Opgelucht was ik, als er niets meer verwacht werd na een drukke dag en er dus geen prestatiedrang bleek te zijn.

Tijdens mijn scheiding (door gebrek aan intimiteit) kwam de term aseksualiteit boven drijven en na een gerichte zoekactie belandde ik hier op het forum. Berichten van anderen werkten verhelderend, ik hoefde me niet raar te voelen dat ik nauwelijks geïnteresseerd was in seks. Hier hoorde ik thuis.

Via een andere bron kwam ik toch weer in contact met een vrouw, waarmee ik een klik had. Een date werd een relatie en toch ging ik al vrij snel met haar naar bed. Ondanks mijn onzekerheid, die ik al sinds mijn eerste seksuele ervaring met mij meedraag, leek ik toch te kunnen genieten. Zat ik toch mooi mis, met heel die aseksualtiteit, maar al snel herkende ik mijn oude patroon... Teleurstelling bij de ander, omdat ik weer eens geen zin had. Die relatie ging dus ook weer als een nachtkaars uit.

Dus zodoende ben ik weer terug hier, onder een nieuwe naam, omdat ik mijn oude niet meer kan herinneren.

Koffie

Welkom terug. Jammer dat het zo gelopen is, en voor jou ook een verwarrende zoektocht, denk ik.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Elby1981

Inderdaad verwarrend is het zeker, ergens blijft er in je achterhoofd spelen dat seks toch echt bij een relatie hoort. En daarbij maakt een slechte ervaring,  je gelijk aseksueel? En een keer geen zin hebben is ook geen schande.

Tot je weer eens met je neus op de feiten gedrukt wordt, omdat je weer een ander teleurstelt. En dat terwijl je zelg van binnen eigenijk opgelucht bent, dat het niet hoefde. Hoe tegenstrijdig kan de wereld zijn?

En als het niet de eerste keer is, dat je het meemaakt in een relatie, wordt het toch eens tijd om bij jezelf te rade te gaan, wat is belangrijk in een relatie en wat niet...

AceVentura

Welkom terug,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Het kan inderdaad een verwarrende reis zijn, het goede is dat je aan de reis bezig bent.
Om het misschien nog iets verwarrender te maken: Aseksualiteit gaat niet zo zeer om geen seks/intimiteit met iemand te hebben, het gaat om het ontbreken van seksuele aantrekking naar andere personen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)