Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aseksueel en grote kinderwens

Gestart door Ken88, augustus 29, 2010, 11:27:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ken88

Misschien een heel vaag probleem. Ik ben dus aseksueel, autistisch en heb een grote kinderwens. Ik vermijd relaties liever en denk ze ook niet te kunnen onderhouden. Sinds enkele jaren ga ik niet meer op vakantie, vanwege enorme heimwee, wat ik altijd al heb gehad. Eerder kon ik het volhouden, omdat mijn broer nog speels was. Zelf ben ik echter speels gebleven en functioneer op interessegebied als een 8-jarige soms, terwijl ik verstandelijk 22 ben. Ik functioneer wel prima met kinderen en doe ook vrijwilligerswerk en begeleid hier kinderen.

Het is echt iets dat ik mis en wat aan me knaagt. Als ik een gelukkig gezin zie op een foto of gewoon in de stad, kan ik in principe in tranen uitbarsten als ik dan toevallig een verkeerde bui heb. Ik ben wel eens een dagje uit geweest met kinderen en vond dit erg leuk. Ik denk dat het gevoel voor een vakantie terug komt, mocht ik ooit toch kinderen krijgen.

Ondanks ik er nu nog niet aan toe ben, ben ik intens op zoek naar mogelijke oplossingen. Ik zocht eigenlijk een vrouw die er net zo over denkt als mij, om een vrijwillig co-ouderschap aan te gaan. We hebben dan geen relatie, maar wel een vriendschap. Dit houdt in dat we samen met de kinderen op pad zouden kunnen gaan, zodat er toch een vader-moeder idee aan vast zit.

Ik heb dit probleem wel eens in verschillende delen eerder vertelt aan anderen, maar nog nooit volledig zoals hier. Ik hoop dat er iemand tips voor mij heeft.

pinky

Wellicht een idee om te functioneren als pleeggezin of een aantal bijvoorbeeld Poolse kinderen bij jou op vakantie te laten komen in de zomervakantie. Daar zijn verschillende organisaties voor die arme kinderen uit andere landen een vakantie in Nederland bezorgen. Dan weet je meteen of het echt iets voor je is, kinderen. Want die kinderen zitten dan een aantal weken fulltime bij je. Dat is heel anders dan dat je ze na een dag weer naar huis kunt sturen. Kun je gelijk kijken of het datgene bij je doet dat je zelf had verwacht. En anders zijn er nog altijd spermadonoren om zo zelf een kind te krijgen. Nou ja, dat zijn mijn eerste ideeËn die ik zo heer neergooi!

Oh ja, helemaal vergeten! Welkom op deze site!  :cake:

Mannetje

Pinky, ik snap niet wat een man met een spermadonor moet? Of dacht je dat Ken een vrouw was?

Ienepien

Welkom Ken. :cake:

Ik snap Pinky wel. Je kan als man toch je sperma doneren aan een vrouw, waar je het wel mee ziet zitten?
Dan kan in een contract afgesproken worden, dat je een bepaalde bezoekregeling wel ziet zitten, of zelfs wenselijk acht.

Ken88

Citaat van: Ienepien op augustus 29, 2010, 02:40:47 PM
Welkom Ken. :cake:

Ik snap Pinky wel. Je kan als man toch je sperma doneren aan een vrouw, waar je het wel mee ziet zitten?
Dan kan in een contract afgesproken worden, dat je een bepaalde bezoekregeling wel ziet zitten, of zelfs wenselijk acht.
Wordt erg moeilijk, aangezien autisme erfelijk is. Co-ouderschap heeft mijn prioriteit.

Jovi_Hobbes

Adoptie is natuurlijk ook altijd een mogelijkheid, maar dan moet je waarschijnlijk wel een hele molen door.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ken88

Citaat van: Jovi_Hobbes op augustus 29, 2010, 04:13:30 PM
Adoptie is natuurlijk ook altijd een mogelijkheid, maar dan moet je waarschijnlijk wel een hele molen door.
Adoptie is momenteel al erg moeilijk voor alleenstaanden, vooral voor alleenstaande mannen. Daar heb ik nog een schepje autisme mij, dus die kans schat ik ook erg laag.
Ik heb al best wat research gedaan en helaas vallen gewoon erg veel dingen af. Een pleeggezin weet ik nog niet zeker, maar zou prima in de toekomst een oplossing kunnen zijn.

Ereinion

Pinky geeft goede tips. Daar heb ik niets aan toe te voegen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Dat van die spermadonor bedoelde ik inderdaad zo. Beetje raar opgeschreven.

Wellicht een geheel andere optie, een draagmoeder zoeken. Er zijn vast vrouwen in je omgeving die zelf al uitgebaard zijn, maar nog best een keertje zwanger willen zijn... voor jou bijvoorbeeld. Of wat helemaal top is, een lesbisch stel dat graag kinderen wil en ook een vaderfiguur. Maar goed, dan heb je inderdaad dat autisme erfelijk is, dus dat vermindert de kansen. Uiteraard kun je altijd nog een advertentie plaatsen met; weekendvader biedt zich aan. Er zijn vast vaders die hun kind achtergelaten hebben bij moeders die hun kind graag een vaderfiguur gunnen.

En nou ben ik uitgeïdeet! Hoe dan ook, een kindje bij jou op vakantie laten komen is misschien al een erg goed idee om eens te kijken of het wat voor je is. Dat wil ik zelf ook eens een keertje gaan doen! Lijkt me erg leuk!