Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voel je je als aseksueel minder man of vrouw?

Gestart door Zonnekind, februari 19, 2008, 02:46:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Dit onderwerp is een afsplitsing. De volgende berichten zijn een antwoord op de vraag: Ik denk dat het voor mannen een groter taboe is om aseksueel te zijn dan voor vrouwen. En dat vrouwen aseksualiteit eerder accepteren (ik bedoel niet alleen van zichzelf, maar juist van anderen) dan mannen. Hoe denken jullie daar over en hoe komt dat denk je?


Ik denk ook dat mensen eerder van vrouwen kunnen aannemen dat die geen seks hebben dan van mannen. Maar, bij mij zijn het eerder mannelijke vrienden die het verstaan dan vrouwen. Ik denk dat mannen zo het beeld hebben van: het is een vrouw dus die hebben al minder seks, en het probleem zal wel voor een stuk bij haar partner liggen. (heb ik letterlijk gehoord) Vrouwen hebben dit niet en kunnen het veel moeilijker begrijpen.
Hoe het komt dat we zoiets van vrouwen beter kunnen verstaan dan van mannen is denk ik gewoon door het beeld dat onze maatschappij oproept van mannen. Zowat alle moppen over seks gaan over mannen die seks willen en vrouwen die geen zin hebben. Ook in films, soaps,... is het bijna altijd de man die seks wil en de vrouw die weigert. We krijgen dus automatisch het beeld dat vrouwen minder interesse hebben in seks. Als een vrouw dan zegt dat ze aseksueel is, wordt dat aangenomen. Als een man dat zegt, is dat heel vreemd. Dat klopt helemaal niet volgens het beeld dat er van gemaakt wordt.

Is maar mijn gedacht he, weet niet of het juist is :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ienepien

Ja, zo denk ik er ook een beetje over.
En de stelling, dat mannen iedere 5 minuten wel aan sex denkt, nou, ik misschien een paar keer in de week. ;)

Jovi_Hobbes

Ik ben het wel eens met wat jullie zeggen. De maatschappij vindt nu eenmaal dat mannen een veel hogere seksdrive moeten hebben dan vrouwen. Is misschien gemiddeld genomen ook wel zo, maar zoals veel dingen wordt ook dat weer erg opgeklopt. Als je geen behoefte hebt aan seks kun je dan natuurlijk nooit een ECHTE man zijn  ::)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Mee eens! Ik kan me goed voorstellen dat het als man moeilijker is om ervoor uit te komen, in het algemeen wordt toch aangenomen dat je pas man bent als je goed in bed bent.... :P
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Het is zelfs zo, dat mijn man zich niet voor 100% man meer voelt, omdat hij gesterriliseerd is.
Rare mannen, toch. :-\

Sismo

Nou ja, ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Toen ik er net achter kwam dat ik misschien wel  aseksueel was, heb ik ook een tijdje getwijfeld of ik dan wel een echte vrouw was....
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Dacht je dat je een tussenvorm was? Bij koeien heb je ook zoiets, dat heet een kween.
Niet mannelijk en niet vrouwelijk.

Zonnekind

 :schater: Sorry, ik weet dat dit heel serieus bedoeld is maar ik vind het best grappig om mensen te vergelijken met koeien :D

Ik kan dat wel een beetje volgen. Ik zoek extra dingen om mij zeker vrouwelijk te voelen. Ik zal uitdagende kledij dragen of flirten om toch het gevoel te hebben dat ik een vrouw ben. Ik zoek iets dat mijn aseksueel zijn wat compenseert.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Maar waarom heb je dan het gevoel dat je minder vrouw bent als je aseksueel bent?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

CiteerMag ik vragen waarom?
Ja hoor!
Ik twijfelde toen aan mijn hele "zijn", wie of wat was ik nou eigenlijk? Welk doel had ik op de aarde? En wat voor vrouw was ik als ik geen seks kon verdragen en dus nooit een kind zou dragen. Ik weet het....een beetje stereotype gedacht en inmiddels denk ik daar allemaal heel anders over, maar diep van binnen vroeg ik me dat allemaal af (en raakte de kluts een beetje kwijt...).
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien


Ereinion

Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je denkt dat je doel als vrouw is om kinderen te krijgen. (misschien een beetje ongelukkig uitgedrukt) En daardoor kan ik me ook wel voorstellen dat je dan gaat twijfelen. Ik had er zelf alleen nog nooit zo over nagedacht.

Herkennen meer vrouwen dit?
En voor de mannen, voel je je minder man, en waarom?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Citaat van: Ereinion op februari 19, 2008, 10:41:30 PM
Maar waarom heb je dan het gevoel dat je minder vrouw bent als je aseksueel bent?

Ik weet het niet (had jij trouwens niet in een of ander topic gezet dat jij dat ook wel een beetje had? ;)) Een "perfecte" vrouw is volgens mij iemand die er is voor haar partner en een deel van de huishoudelijke klusjes doet enzo (gewoon, zoals iedereen) maar daarnaast ook seks kan hebben met haar partner. Je partner plezieren met seks (en daar zelf ook van genieten) is een "taak" van de vrouw. Dit is ook heel ongelukkig uitgedrukt maar ik hoop dat je mij toch een beetje begrijpt. Kvind het moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ienepien

Ze zeggen altijd, dat je rechten en plichten hebt in een huwelijk. De rechten van de man bedoelen ze daarmee de sex? En de plichten van de vrouw, om hem het recht te géven?
Zo heb ik het altijd begrepen.