Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voel je je als aseksueel minder man of vrouw?

Gestart door Zonnekind, februari 19, 2008, 02:46:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sismo

Getsie! Dat hoop ik toch niet! Nou ja...ik was toch al van plan om nooit te trouwen...
Ik heb dat als kind trouwens gedroomd, er stond een politieagent naast me en die zei: "Als je trouwt, schiet ik je dood" (zou dat de oorzaak zijn van alles?  :o )
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Zonnekind, je bedoeld mijn postje net in mijn fanclub? Dit heeft me inderdaad wel aan het denken gezet, maar niet of ik me vrouw voel. Of bedoel je nog eerder, want ik vind wel dat ik ook mannelijke trekjes heb? Ik heb dat soort dingen nooit echt aan mijn aseksualiteit gelinkt, denk ik.

Dat klinkt wel erg stereotype. Een beetje ouderwets ook, vrouw voor het huishouden en om aan de behoeften van de man te voldoen. Maar ik denk dat je het zo niet bedoeld. Of bedoel je dan meer vrouw in de zin als partner van, in plaats van vrouw als geslacht?


Ienepien, dat klinkt wel heel eng.

Ik vind uit beide postjes een beetje naar voren komen dat een vrouw eigenlijk niet van seks geniet. Ook al zet Zonnekind het er tussen haakjes bij, gaat het toch in de eerste plaats om de man.  :-\
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Citaat van: Ienepien op februari 19, 2008, 11:01:13 PM
Ze zeggen altijd, dat je rechten en plichten hebt in een huwelijk. De rechten van de man bedoelen ze daarmee de sex? En de plichten van de vrouw, om hem het recht te géven?
Zo heb ik het altijd begrepen.

Zo klinkt het niet goed. Ik hoop dat beide partijen er van genieten en het doen omdat ze elkaar graag zien. Maar ergens vind ik wel dat ze dat een beetje aan elkaar verplicht zijn. En dan bedoel ik niet alleen de vrouw aan de man.

Citaat van: Ereinion op februari 19, 2008, 11:05:25 PM
Zonnekind, je bedoeld mijn postje net in mijn fanclub? Dit heeft me inderdaad wel aan het denken gezet, maar niet of ik me vrouw voel. Of bedoel je nog eerder, want ik vind wel dat ik ook mannelijke trekjes heb? Ik heb dat soort dingen nooit echt aan mijn aseksualiteit gelinkt, denk ik.
Dat klinkt wel erg stereotype. Een beetje ouderwets ook, vrouw voor het huishouden en om aan de behoeften van de man te voldoen. Maar ik denk dat je het zo niet bedoeld. Of bedoel je dan meer vrouw in de zin als partner van, in plaats van vrouw als geslacht?

Ik bedoelde een reactie van jou op het artikel van Goed Gevoel. (of misschien was dat in een mailtje naar mij, sorry dan :-\) Je hebt ergens geschreven dat jij je ook graag vrouwelijk en sexy kleedt, misschien ter compensatie van. Of zit ik nu gewoon compleet mis?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Ja, ik kleed me wel zo, maar zie dat niet als compensatie van iets. Nu begrijp ik waarom je dat zei.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Vroeger, ik denk een hele generatie vóór mij, heeft volgens mij nooit geweten, dat een vrouw ook van sex kan genieten.
Het is pas sinds de 60er jaren, dat ze er wat openlijk over zijn, en met wat experimenteren kan je bij de vrouw ook een orgasme krijgen.
Ik denk niet, dat mijn moeder bijv. het ooit heeft geweten, of nu weet. (maar ik kan het mis hebben)

Ereinion

Daar heb je vast gelijk in, maar ik hoop toch dat voor de generaties erna niet meer geldt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Citaat van: Ereinion op februari 19, 2008, 11:14:18 PM
Ja, ik kleed me wel zo, maar zie dat niet als compensatie van iets. Nu begrijp ik waarom je dat zei.

Ik weet nog niet helemaal of ik het doe ter compensatie. De journaliste van Goed Gevoel zei dat en ik vond dat dat wel goed klonk. Ik voel me er gewoon goed bij als ik mij zo kleedt, maar ik denk soms dat ik dat misschien niet zou doen, die aandacht die ik daarmee opzoek misschien niet zou nodig hebben, moest ik mijn vriend seksueel kunnen bevredigen.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Ik zoek er ook geen aandacht mee op, niet in die zin tenminste. Ik vind het leuk om er verzorgd en net iets anders dan de meesten uit te zien. Wel met rokjes en ik draag ook eigenlijk altijd strakke tops, maar daar voel ik me gewoon prettig in. Ik merk eigenlijk ook nooit dat iemand op een seksuele manier aandacht aan me schenkt, en als ik het als compensatie zou doen, zou ik daar meer op letten, denk ik.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Ik voel me er goed in omdat ik weet dat jongens naar mij kijken als ik zoiets aan heb (ik zeg dan wel dat ze enkel naar mij kijken voor de kleren, elke man volgt een meiske in een mini rokje, maar niet voor mij) Ik weet niet of ik het nog zou aandoen moest ik die aandacht er niet mee krijgen... Geen idee eigenlijk. Weer iets om over na te denken. :)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

 :knuffel:

Nou, ik denk niet dat ze ieder meisje in een minirokje nakijken, tenminste niet op een positieve manier. Dus je mag best iets trotser op jezelf zijn, hoor.

Is het dat dan niet eerder, Zonnekind, dat je je onzeker over je lichaam voelt en dat probeert te compenseren, niet zozeer aseksualiteit?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Zou heel goed kunnen.
Zoals ik al zei daarstraks, heb ik een heel goed gesprek gehad met die gynaecologe daarstraks. Ik moest vragen beantwoorden over het wel of niet tevreden zijn van mijn eigen lichaam. Ik vind mezelf ongelooflijk lelijk, wat natuurlijk een vrijpartij wel moeilijker maakt. Ik kan ook niet aannemen van iemand anders dat die mij mooi vindt. Ik ben er dan van overtuigd dat dat is omdat die meer voor mij voelt en daardoor beïnvloed is. Als ik dus opgewonden ben, voel ik me ontzettend geremd en heel bang vanaf het moment dat er kleren uit moeten. Die gynaecologe daarstraks zei dat ik dan de kleren moet aandoen waar ik me wel sexy in voel en die zo lang mogelijk moet aanhouden, ook bij een vrijpartij. (mijn partner zou onder mijn bloesje kunnen en onder mijn rokje zonder dat ik mijn lichaam dan hoef te zien) Het leek me een goede tip. Het sluit dan ook helemaal aan bij wat jij zegt Ereinion.

Dank u voor deze heldere gedachte :D :knuffel:

Welk gevoel geven zulke kleren dan bij jou?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Ik voel me gewoon mooi! Maar niet seksueel aantrekkelijk. En doordat het vaak net iets anders is dan hoe de meeste mensen erbij lopen voel ik me mezelf. En eigenlijk heb ik dat nog meer als ik mijn kostuums aanheb, dan ben ik echt mezelf. Maar het gaat een beetje te ver om die dagelijks aan te hebben, daar zou ik me ook niet gemakkelijk bij voelen.

Natuurlijk is iemand beinvloed als hij van je houdt, maar dat maakt zijn oordeel toch niet minder waar? Een compliment blijft een compliment, en het is toch echt de waarheid dat zo iemand je een super-schoonheid vindt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

#28
Citaat van: Zonnekind op februari 19, 2008, 11:39:54 PM
Zou heel goed kunnen.
Zoals ik al zei daarstraks, heb ik een heel goed gesprek gehad met die gynaecologe daarstraks. Ik moest vragen beantwoorden over het wel of niet tevreden zijn van mijn eigen lichaam. Ik vind mezelf ongelooflijk lelijk, wat natuurlijk een vrijpartij wel moeilijker maakt. Ik kan ook niet aannemen van iemand anders dat die mij mooi vindt. Ik ben er dan van overtuigd dat dat is omdat die meer voor mij voelt en daardoor beïnvloed is. Als ik dus opgewonden ben, voel ik me ontzettend geremd en heel bang vanaf het moment dat er kleren uit moeten. Die gynaecologe daarstraks zei dat ik dan de kleren moet aandoen waar ik me wel sexy in voel en die zo lang mogelijk moet aanhouden, ook bij een vrijpartij. (mijn partner zou onder mijn bloesje kunnen en onder mijn rokje zonder dat ik mijn lichaam dan hoef te zien) Het leek me een goede tip. Het sluit dan ook helemaal aan bij wat jij zegt Ereinion.

Dank u voor deze heldere gedachte :D :knuffel:


Hoi Zonnekind,
Ik weet niet hoe je er uit ziet, dat is een van de leuke dingen van dit medium, internet.. Maar je denkt en voelt heel negatief over jezelf, dat merk ik uit je postjes. En dat is niet nodig... Waarom geloof je het niet als iemand zegt dat hij jou mooi vindt ? Waarom wijs je dat af ? Maar misschien vind je het in bredere zin ook wat moeilijk om complimentjes/ positieve opmerkingen voor jezelf te aanvaarden ? Nou ja, je hoeft hierop niet te antwoorden, hat is misschien te prive. Maar ik verbaas me wel... :knuffel:

Welk gevoel geven zulke kleren dan bij jou?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

@ Ereinion: het onderscheid tussen jezelf mooi vinden of seksueel aantrekkelijk is voor mij bijna onbestaand. Vandaar misschien mijn verwarring...

@ Peter: Ik kan tegen elke vraag hoor :D Ik kan inderdaad geen enkel compliment aanvaarden. Ik vind het heerlijk om een compliment te horen maar ergens is er iets in mij dat mij verbiedt het aan te nemen. Ik mag het niet geloven, ik mag het niet aannemen, ik mag er zeker niet gelukkig van worden. Mijn uiterlijk... das gewoon een ramp. Ik heb als kind nooit iets positiefs gehoord over mijn uiterlijk, enkel slechte dingen. Ik heb als kind overal zitten vissen naar complimentjes over mijn uiterlijk maar heb ze nooit gekregen. Dat zal er wel geen goed aan gedaan hebben... :-\
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.