Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

freut

Gestart door littlefanny, april 06, 2006, 09:08:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rhapsody

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 03, 2008, 03:39:20 PM
Twee erg interessante opmerkingen:
Als ik het goed begrijp zijn wij als aseksuelen volgens Freud dus beschaafdere mensen  :D
En seks hoort bij volwassenheid. Zou dat dan de reden zijn waarom ik me nog steeds niet volwassen voel?

:D

Ik voel me ook absoluut niet volwassen, maar soms juist weer wel, qua denken dan, seks is immers een daad, er komt geen intelligentie of helder nadenken bij te pas. Er zijn genoeg jonge mensen die seks hebben, zijn zij dan volwassen, ik weet zeker van niet. Juist niet omdat ze onverantwoordelijk gedrag vertonen op jonge leeftijd. Ach, het zijn eindeloze discussies, maar wel erg interessant!

Als je het kind in je kwijtraakt, dan is het leven verloren als je het mij vraagt. Een goede balans tussen kind zijn en volwassen is denk ik het beste. ;)

Gabrielle

Citaat van: Rhapsody op december 03, 2008, 08:07:30 PM
Ik voel me ook absoluut niet volwassen, maar soms juist weer wel, qua denken dan
Zo heb ik het ook altijd ervaren.
Als ik zie wat hier wordt neergepend, verrast het mij telkens weer hoe jong sommigen zijn.

Rhapsody

Citaat van: Gabrielle op december 03, 2008, 08:24:48 PM
Citaat van: Rhapsody op december 03, 2008, 08:07:30 PM
Ik voel me ook absoluut niet volwassen, maar soms juist weer wel, qua denken dan
Zo heb ik het ook altijd ervaren.
Als ik zie wat hier wordt neergepend, verrast het mij telkens weer hoe jong sommigen zijn.

Dat is echt toevallig! Want ik ben hier net nieuw (sinds gister) en ik lees wat rond hier en verbaas me over de intelligente uitspraken die er worden gedaan, hoe netjes iedereen praat (vergelijk het maar met andere forums  :o) en dat mensen een algemene kennis hebben die vele niet hebben (over bijvoorbeeld filosofie, politiek etc.).

Misschien dat we door ons gebrek aan interesse in seks ons onbewust of bewust interesseren in andere onderwerpen, activiteiten etc. En die informatie ook werkelijk beter kunnen verwerken. Omdat wij de afleiding niet hebben die seksuelen misschien wel hebben? Hmm.. geen idee.

Gabrielle

Het zal ook wel wat te maken hebben met het gevoel dat je anders bent en het zal dus wel niet enkel voor aseksuelen gelden. Verschillen zetten mij toch altijd aan tot denken. Zo denk ik dat seksuelen er maar over zullen nadenken als er ermee geconfronteerd worden.

petra1963

Vaak denken seksuelen er wel over na als ze er in een relatie mee geconfronteerd worden. Dan komt het heel dichtbij.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

Citaat van: Rhapsody op december 03, 2008, 09:31:13 PM
Want ik ben hier net nieuw (sinds gister) en ik lees wat rond hier en verbaas me over de intelligente uitspraken die er worden gedaan, hoe netjes iedereen praat (vergelijk het maar met andere forums  :o) en dat mensen een algemene kennis hebben die vele niet hebben (over bijvoorbeeld filosofie, politiek etc.).

Misschien dat we door ons gebrek aan interesse in seks ons onbewust of bewust interesseren in andere onderwerpen, activiteiten etc. En die informatie ook werkelijk beter kunnen verwerken. Omdat wij de afleiding niet hebben die seksuelen misschien wel hebben? Hmm.. geen idee.

Idd, mensen zijn hier heel tolerant voor elkaar en staan open voor nieuwe visies. Op andere fora is het vaak geruzie tot en met. Ik kom hier nu iets langer dan drie jaar, soms ben ik wat minder actief, maar ben AVEN nog altijd niet beu...;) (wat ik met andere forums vaak al na een maand heb)

petra1963

De omgangsvormen zijn hier gelukkig veel beter dan op alle andere forums waar ik in de loop van de tijd ben geweest.. En daar was ik dus ook weer snel weg. En mensen reageren hier gelukkig ook leuk op elkaar, zodat er zinvolle gesprekken ontstaan. Dat is elders ook wel anders. En daar ben ik dan ook weer snel weg.. :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Rhapsody

Hoe men hier met elkaar praat vind ik zo fijn, verfrissend gewoon! Iedereen staat open voor elkaar. Je wordt niet meteen aangevallen als je je eigen mening verteld en je voelt je ook niet aangevallen door anderen als er een heftige discussie is. Zo grappig dat mensen dan zeggen dat seks bij volwassen zijn hoort. Voor mij is volwassenheid een mentale staat van zijn, geen fysieke.


Mijn filosofie lerares had van 'De Weense Kwakzalver' gehoord en snapte de kritiek op Freud wel. Viel me toch mee van d'r!
Ik vroeg haar wat ze van a-seksualiteit vind en wat Freud ervan zou denken, ze zei dat hij het waarschijnlijk een afwijking zou vinden en dat vond zij zelf ook.

Ereinion

Dat laatste is dan weer jammer. Wel knap dat je zoiets vraagt, trouwens.

En AVEN is inderdaad een prettig stekkie!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Rhapsody

Het is een hele lieve vrouw vandaar dat ik het wel durfde. Ze zei een keer in de klas dat 'iedereen is geïnteresseerd in seks.'. En dat is niet waar. :P Vandaar dat ik het haar vroeg.

:D

Ienepien

En heb je haar wel verteld, dat ze daarin ongelijk heeft? :-\

Rhapsody

#101
Ik denk dat het verspilde energie is.  :-\

Zij ziet aseksualiteit als iets dat tegen de natuur ingaat, daarmee wil ze natuurlijk niet zeggen dat ze ons niet zo mogen, het contrair, maar ik denk dat ze het ziet als iets dat niet waar is, en misschien met een pilletje wel opgelost kan worden zodat we 'normaal' kunnen functioneren als seksuelen. Want een mens is van nature een seksueel zegt ze. De voortplanting is essentieel voor de mensheid. Maar ze heeft niets tegen askesualiteit en wil ook niet dat we een pilletje nemen natuurlijk, behalve als we dat zelf willen zoals Zonnekind. Maar ze ziet het wel als een afwijking. Ik kan wel een keer met haar in discussie gaan wat betreft dit onderwerp, dat vind ze juist leuk en goed om erover te praten. Je zou dan ook het argument kunnen maken dat homoseksualiteit een afwijking is, ook al zijn ze seksuelen ze kunnen zich niet voortplanten. Maar homoseksueel zijn is geen afwijking en aseksueel zijn ook niet. Ik denk dat er over aseksualiteit gewoon te veel onwetendheid en onbegrip is, net zoals het eerst was met homoseksualiteit. Maar homo en biseksuelen zijn wel seksuelen, dus kunnen heteroseksuelen zich wel in dat aspect wel herkennen. Geen seks willen en zin in seks hebben is voor zoveel mensen het raarste wat je kan zeggen, een man zou volgens mij dan zeggen 'Je hebt gewoon een dikke beurt nodig.'.  >:(

Ienepien

Citaat van: Rhapsody op december 10, 2008, 02:01:19 PM
'Je hebt gewoon een dikke beurt nodig.'.  >:(

Dat is inderdaad iets, wat de meeste mannen dan zeggen. Je hebt gewoon eens een lekkere seks-beurt nodig, daar knap je van op!
Maar het onbegrip is er inderdaad nog, en dat is veel te groot.
Misschien kan je eens beginnen met die juf in discussie te gaan? En als ze dan begrijpt, wat er speelt, en hoe het is om aseksueel te zijn, dat ze dat ook eens voor de klas kan verkondigen? Als je de leraren/leraressen al aan je kant kan krijgen, hebben die meer overtuigingskracht bij de leerlingen, dan dat je het zelf zou doen.
En als je het niet wilt, dat ze jou als voorbeeld neemt, moet je het haar wél uitdrukkelijk zeggen, dat ze het níet te persoonlijk maakt. ;)

Rhapsody

Ze heeft absoluut veel overtuigingskracht, ze geeft ook wel eens lezingen in Leuven. Dus kennis heeft ze zat, alleen waarschijnlijk niet over aseksualiteit en daar ga ik nu verandering in brengen. ;) Op tv komen durf ik nog niet maar ik moet toch ergens beginnen. Ik zal haar eens mailen om een afspraak te maken, ik weet zeker dat ze het erg interessant vind.

Nu nog een goed antwoord bedenken dat ik tegen een man kan zeggen mocht er iemand een keer zoiets zeggen tegen mij, haha.
Of een vrouw, dat is me ook wel eens overkomen.  :schater:

Ienepien

Je zou eigenlijk een humorvol antwoord moeten bedenken, dat meteen de "lading" dekt.
Ik ben niet zo'n bedenker, dus wie wel? :-\