Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Niet-leden die het forum lezen?

Gestart door Tempesta, april 11, 2006, 03:13:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Maar blijkbaar bedenken ze zich en plaatsen het bericht toch niet.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Citaat van: ChibiFirli op april 23, 2006, 03:51:35 PM
Als ik zin en tijd heb :P.

Chibi, wat heb je vaker, tijd of zin?  ;)

Citaat van: Lady_Ereinion op april 23, 2006, 09:53:52 PM
Ik zie de laatste tijd vaak gasten een berichtje posten. (Onderin waar je kunt kijken wat iedereen doet)

Ja, dat  klopt, ik heb het ook al een paar keer gezien. Misschien haken ze af op het moment dat ze een e-mail adres moeten invullen? Ze weten natuurlijk niet dat je zonder gevolgen een "onzin" adres kunt invullen. Als je je echte adres invult loop je de risico om gespamd te worden en dat wil men liever niet.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Dat zou ook kunnen. Misschien kan het veranderd worden, dat je je adres niet hoeft op te geven?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ChibiFirli

Stev: vaker zin dan tijd, spijtig genoeg :D

Over het aanpassen dat gasten hun e-mail niet moeten opgeven... Mja, ik heb het niet gevonden tussen gewone admin-opties en het in de code aanpassen ga ik toch eerst ff op een testforum ofzo testen (verkeerd doen kan mogelijk het forum zo een beetje stuk doen :-X). Dus het kan nog wel ff duren.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Ereinion

Het hoeft niet persé. Aangezien je weinig tijd hebt  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

#35
Ik heb laatst ook spam weggehaald. En net nog één.

Is het nog een toevoeging dat niet-leden kunnen posten? Zo vaak wordt er niet gebruik van gemaakt....
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik ben er wel voor om het weer een tijdje onmogelijk te maken en dan in de gaten te houden of dat ook meteen een einde aan de spam maakt. Volgens mij is de drempel om te registreren veel lager dan om ook daadwerkelijk berichtjes te plaatsen. Dus iemand die echt iets wil zeggen zal zich ook wel willen registreren.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

ChibiFirli

Het tijdelijk afzetten van de mogelijkheid dat gasten kunnen posten, zal wss de spam verminderen. Wel niet helemaal wegdoen, sommige spammers zijn slim genoeg om zich te registeren, zoals: http://asexuality.org/du/index.php?action=profile;u=75 (heb ik al 1 berichtje spam van gemerkt :P).

Ik heb er op zich niet op tegen om het tijdelijk af te zetten dat gasten kunnen posten, ik raad wel aan om het op zen minst even terug op te zetten op momenten dat we veel nieuwe mensen verwachten :D.

Ik heb de adminopties er nog niet op verkend, maar normaal is het ook mogelijk om automatisch registerende bots te blokkeren door bijvoorbeeld e-mailvalidatie te vragen en/of zo'n leuk kadertje geven met letters/cijfers in die je dan gewoon moet zien (maar die voor een programma moeilijk te herkennen zijn).
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Jovi_Hobbes

Als dat laatste kan is dat inderdaad ook super handig.
Met het oog op het uitkomen van Viva moeten we inderdaad misschien maar even wachten met het weghalen van de gasten optie.

Ik vond ons nieuwe lid FixxxRSO ook al een beetje een verdachte naam hebben, vandaar dus!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?