Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Engels artikel over de psychologie van aseksualiteit

Gestart door anonymous, september 27, 2010, 08:13:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchamoeba

Ja anonymous, dat denk ik ook. Al wordt een bewuste keuze voor aseksualiteit 'celibaat' genoemd. Maar ja, wat is bewust... Ik denk dat het celibaat inhoudt dat je bewust afziet van seksuele activiteiten ondanks dat je er wel zin in hebt, terwijl bij (mijn) aseksualiteit de gevoelens die andere mensen aansporen tot seksuele activiteiten ontbreken. Maar goed, een labeltje is een labeltje. Als iemand zich aseksueel vindt dan is dat zo; het is niet aan anderen om dat voor iemand te beslissen. De persoon die zichzelf als aseksueel ziet kent zichzelf immers het beste...

Goh Mannetje, interessante statistieken. Denk je niet dat punt 2 en 3 (en misschien 1 ook wel iets) gerelateerd zijn aan punt 7?

Mannetje

Citaat van: dutchamoeba op oktober 01, 2010, 03:44:33 PM
Goh Mannetje, interessante statistieken. Denk je niet dat punt 2 en 3 (en misschien 1 ook wel iets) gerelateerd zijn aan punt 7?
Dat weet ik niet.

Hier het complete overzicht:


Ook interessant:

anonymous

Zou het aantal stijgingen niet het gevolg kunnen zijn van te hoge verwachtingen. Het leven is maakbaar, maak je het niet dan ben je een loser. Dat geldt volgens mij vooral voor de dertigers en veertigers onder ons, wat mogelijk een verklaring zou kunnen zijn voor het feit dat de meeste huwelijken stranden na 5- 9 jaar.

Daarnaast is volgens mij niets zo onvoorspelbaar als een relatie

Jovi_Hobbes

@Dutchamoeba: wat een herkenbaar verhaal. Met name dit gedeelte heb ik precies zo meegemaakt en gedacht:
Citaat van: dutchamoeba op september 30, 2010, 09:11:16 PM
Ik weet nog goed dat er op de middelbare school een jongen was die echt smoorverliefd op me was. Aan de ene kant vond ik dat wel schattig van hem, maar aan de andere kant dacht ik: 'Je kent me amper; je gaat alleen maar op mijn uiterlijk af. Hoe kan je nou verliefd op me zijn zonder dat je me goed kent?'
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

Pfffff, ik ben al door de gevarenzone heen, gelukkig. ;D


(kan de statistieken van de scheidingen hier niet krijgen :()