Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Forumregels: voorstellen

Gestart door TBW, oktober 24, 2005, 10:14:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TBW

Even draadje maken omtrent forumregels.

Standaard uitleg:

-geen gevloek (buiten in het wind-je-alsjeblief-op forum) dat beledigend is tegenover anderen
dwz fuck mag, maar niet fuck you, lid X
waarschuwing-->laatste waarschuwing-->ban
(hopelijk moeten we dat niet te veel toepassen)

De rest? Tis maar, er moet iets over te vinden zijn, anders gaan overtreders (innen) ermee lopen...

Nog voorstellen? Om het in klare taal te gieten?

ChibiFirli

#1
Ik zou ze willen uitbreiden, het is namelijk makkelijk om zonder gevloek erg beledigend te zijn. Over het algemeen zou ik het tof vinden als iedereen lekker vriendelijk tegen elkaar was, open stond voor elkaar, maar om iets als regel te hebben: probeer persoonlijke aanvallen en flame-wars te vermijden.
Over het systeem van waarschuwing, waarschuwing, ban.... Ik vind het persoonlijk een beetje strict. Sommige onderwerpen liggen nu eenmaal nogal gevoelig en soms kan er eens iets uit de hand lopen en sommige mensen klikken nogal snel op verzenden :P. Ik vind ban meer iets voor mensen die herhaaldelijk en duidelijk met opzet het forum verstoren. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening ^^.

Als het nodig is kan een te verhit topic tijdelijk gesloten worden totdat de gemoederen ietsje bedaard zijn (met mss ook best een vriendelijke message naar de betrokken partijen).

Ik ben voorstander van het zo weining mogelijk gebruiken van macht en ook een zo open mogelijk beleid.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

TBW

Ja goed dat je dat zo stelt ChibiFirli, dit zijn geen regels. Als het goed is, want ik volg je gedachtegang en ga er zeker mee akkoord, giet ik dat in een mooi tekstje en vermeld ik het ergens (als: Forumregels).

Verdere suggesties zijn uiteraard nog altijd welkom!