Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kabinetsformatie België

Gestart door Jovi_Hobbes, februari 10, 2011, 07:46:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ik hoop voor België dat er niet al te veel aseksuelen in de politiek zitten. Zie dit berichtje uit de Volkskrant van deze week:

BRUSSEL - De Belgische senator Marleen Temmerman heeft de onderhandelaars in de kabinetsformatie opgeroepen geen seks te bedrijven, zolang er in België geen nieuwe regering is gevormd. Dat hebben Vlaamse media maandag gemeld.
De sociaaldemocratische senator volgt met haar voorstel het voorbeeld van Kenia. Daar sleepten de onderhandelingen over een nieuwe regering zich in 2009 ook eindeloos voort. De vrouwenbewegingen in het land riepen toen alle vrouwen van de onderhandelaars op te stoppen met seks tot er een akkoord lag. 'Een week later lag het document op tafel', aldus Temmerman.

De onderhandelingen over een nieuwe regering in België slepen zich al 7,5 maand voort. 'Nee, zo kan het niet verder. Dan maar de benen dicht', aldus Temmerman.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

 :)
Op zich wel een leuk idee natuurlijk, maar ga je dan niet om een verkeerde reden een samenwerking beginnen ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

anonymous

Volgens mij is dat concept (verkeerde woordspeling misschien) ook toegepast in Afrika (Sudan of Congo). Nieuw is het dus niet. Mocht iedereen er gehoor aangeven en mag de kabinetsformatie heel lang op zich laten wachten, dan gaat het op lange termijn, gedurende een periode, toch stemmers kosten.

pinky

Ik vind het een goed initiatief! Vooral doen lijkt me! Heeft denk ik alleen maar voordelen! Een nieuwe regering, vrouwen met weer meer macht over hun lichaam, mannen die weer weten wat ze missen en het dus meer gaan waarderen en mensen hebben weer energie over voor andere dingen! Wat wil een land nog meer?

anonymous

Citaat van: Pinkeltje op februari 10, 2011, 11:17:52 PM
Ik vind het een goed initiatief! Vooral doen lijkt me! Heeft denk ik alleen maar voordelen! Een nieuwe regering, vrouwen met weer meer macht over hun lichaam, mannen die weer weten wat ze missen en het dus meer gaan waarderen en mensen hebben weer energie over voor andere dingen! Wat wil een land nog meer?

Vind ik een beetje zwart wit.

pinky

Dat is het ook, maar ja, ik vind dat je er ook het positieve van in moet zien. Dat geen seks hebben zo snel tot een formatie kan leiden is toch ook bizar. Alsof seks hebben van levensbelang is! (oke, uiteindelijk wel natuurlijk, maar men kan best even zonder).

Fricai


pinky

Of lekker opnieuw gaan stemmen!

Jovi_Hobbes

Ik denk dat dat weinig zin heeft. Het ligt niet aan hoe het volk heeft gestemd, maar de partijen komen er samen gewoon niet uit. In Nederland had opnieuw stemmen waarschijnlijk ook weinig uitgehaald en zijn we uiteindelijk ook opgescheept met een rare constructie van minderheidsregering met gedoogpartij.

Citaat van: Pinkeltje op februari 11, 2011, 11:39:03 PM
Dat geen seks hebben zo snel tot een formatie kan leiden is toch ook bizar.

Vind ik ook. Als ze daar überhaupt nog tijd voor hebben zijn ze niet druk genoeg aan het onderhandelen  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?


Dutchamoeba

Misschien kunnen ze goed multi-tasken? ;D

myra

Vind dat wel een absurde uitspraak... Seks of geen seks hoort nog altijd tot privésfeer...

En ik denk dat geen enkele Belg nog iets verwacht van een nieuwe regering  ;D Als die er komt! >:D

Ienepien

Heb je dan liever, dat WIJ (Nederland, dus) jullie 'erbij nemen' ?? :-\

myra

op dit moment zou ik het helemaal niet erg vinden  ;D

Fricai

Oh, dibs! Maar wel enkel vlaanderen!
Op de lange termijn wel gunstig denk ik, maar praktisch onmogelijk om te regelen, zou ook veel onrust en problemen geven in het begin.