Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Anorexia nervosa

Gestart door Mannetje, april 03, 2011, 02:24:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Freakshow

Ik heb zelf jaren lang een restrictieve vorm van boulimia nervosa gehad, gelukkig gaat het recent een heel stuk beter. Maar wat ik wel eens heb opgemerkt bij andere meiden met een eetstoornis is dat er soms ook een aseksuele motivatie in kan zitten.
Namelijk de associate tussen vrouwelijke vormen en heteroseksuele mannelijke lust die men probeert te vermijden. Jezelf dus uithongeren om onaantrekkelijk te worden, met als doel het vermijden van seksuele interesse van anderen.

Extreem, maar er zit wel een zekere logica achter, helaas.
Ik vond het wel relevant om te melden. :)
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.

Dutchamoeba

Dit lijkt op het fenomeen dat misbruikte vrouwen zich soms bewust dik eten om maar niet aantrekkelijk gevonden te worden door mannen, waardoor ze hopen dat het risico om nog eens misbruikt te worden drastisch af zal nemen.

Freakshow

Citaat van: Dutchamoeba op oktober 12, 2013, 01:05:48 PM
Dit lijkt op het fenomeen dat misbruikte vrouwen zich soms bewust dik eten om maar niet aantrekkelijk gevonden te worden door mannen, waardoor ze hopen dat het risico om nog eens misbruikt te worden drastisch af zal nemen.

Inderdaad. Ik denk dat een behoorlijk aantal van die bovengenoemde meiden met anorexia ook een misbruikverleden heeft. Daarbij is jezelf dik eten natuurlijk ook een eetstoornis.
Er zijn veel aanleiding, oorzaken en gevolgen bij dit soort dingen.

Ook het tegenovergestelde komt voor: een eetstoornis omdat men aantrekkelijk gevonden wilt worden en gelooft dat mooie meisjes beter behandeld worden (waar wel een kern van waarheid in zit).  Hier ben ik zelf dan weer schuldig aan.  ::)
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.