Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

bericht AD

Gestart door wheely, september 05, 2011, 02:06:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


MarkA

Alleen de gedachte al dat je wettelijk verplicht bent seks te hebben... brrr!

Ils sont fous ces Français!
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Ciara

OMG! Hoe belachelijk!

*note to self: never mary a frenchman...*

wheely

ook voor mij geen fransman, zo`n boete heb ik daar niet voor over.
ik heb wel eens gehoord dat dit in Engeland ook wettelijk verplicht is.

Fricai


FlowerPower

Belachelijk, ze kunnen zich beter bezighouden met de criminaliteit te bestrijden dan met iemand behoeftes op te leggen...

Dutchamoeba

Het huwelijk brengt verplichtingen met zich mee, zoals het voor elkaar zorgen en seks.... Advies: trouw niet met een seksueel...

Sismo

Ik vraag me af wat de minimale grens is..... ::)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Citaat van: wheely op september 05, 2011, 08:25:38 PM
ook voor mij geen fransman, zo`n boete heb ik daar niet voor over.
ik heb wel eens gehoord dat dit in Engeland ook wettelijk verplicht is.
Klopt, daar kun je je huwelijk nietig laten verklaren zolang je nog geen seks met elkaar hebt gehad. In een aseksuele relatie loop je dan dus voortdurend de kans van de ene op de andere dag opzij gezet te worden, zonder dat je ook maar enige rechten hebt.
De Engelse en Franse AVEN'ers zouden er eigenlijk tegen in actie moeten komen, want in hun geval heb je dus echt een probleem als je als aseksueel wel wilt trouwen maar geen seks wilt hebben.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik had het ook meegekregen. *gruwel*
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ezeltje

#10
Ja die echtelijke plicht. Ik vertelde mijn verhaal aan mijn zus en die zei dat ook spontaan. Eigenlijk ben ik er ook niet zo voor te vinden maar ja om de echtelijke plicht. Ik heb het daar wat moeilijk mee en kies dan liever voor geen getrouwde relatie en eventueel een vriendenrelatie. Alvast zou ik nog het liefst denk ik een relatie hebben met ook een asexueel en dan zijn die problemen alvast weggewerkt.

Ereinion

Zou je zoiets kunnen op laten nemen in de huwelijkse voorwaarden die je ook op kunt stellen? Je hoeft geen seks te hebben tegen je zin in...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

In theorie zou dat wel moeten kunnen denk ik. Het is een contract tussen twee mensen en als beide partijen het ermee eens zijn en er hun handtekening onder zetten, zou het toch rechtsgeldig moeten zijn.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Paul2

naja, ik denk dat dat vonnis in hoger beroep geen stand zal houden...

maar zo gek als het lijkt was dat vonnis niet... het is eeuwenlang de heersende leer geweest dat een huwelijk dient ter voortplanting en dat seks dus een "verplicht" onderdeel daarvan was. Indien het huwelijk niet geconsummeerd was, d.w.z. zolang er nog geen seksuele gemeenschap had plaatsgevonden, kon het dan ook nog ontbonden worden.

ezeltje

Blijkbaar is het reden om te scheiden als je geen seks krijgt van je partner :banghead:.