Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

bericht AD

Gestart door wheely, september 05, 2011, 02:06:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FlowerPower

Citaat van: ezeltje op december 10, 2011, 04:34:58 PM
Blijkbaar is het reden om te scheiden als je geen seks krijgt van je partner :banghead:.

Ik weet dat als je trouwt met iemand, dat het in België verplicht is om seks te hebben met elkaar. Nooit trouwen dus!!

myra

Citaat van: FlowerPower op december 10, 2011, 05:26:46 PM
Citaat van: ezeltje op december 10, 2011, 04:34:58 PM
Blijkbaar is het reden om te scheiden als je geen seks krijgt van je partner :banghead:.

Ik weet dat als je trouwt met iemand, dat het in België verplicht is om seks te hebben met elkaar. Nooit trouwen dus!!

??? Samenwonen is verplicht, maar seks? wie gaat dat controleren?

ezeltje

Dat klopt niet te controleren maar je partner kan wel op basis daarvan een scheiding aanvragen en daar ging het over.

myra

erg als dat openlijk als reden voor scheiding opgegeven wordt...toch wel een inbreuk op de privésfeer...

Dutchamoeba

Dat klopt. Maar huwelijk+seks wordt als een vanzelfsprekendheid gezien en ik denk zelfs dat de meeste mensen het er wel mee eens zijn om geen seks als gegronde reden voor een scheiding te zien, helaas...

Jovi_Hobbes

Het ligt natuurlijk aan de situatie. Het is niet vreemd als een partner verwacht dat er seks zal zijn binnen het huwelijk. Als de andere partner moedwillig verzwijgt geen seks te willen en dat uiteindelijk pas vertelt nadat ze getrouwd zijn, dan heb je natuurlijk wel een situatie waar informatie is achtergehouden. Maar wanneer de partners van te voren hebben afgesproken geen seks te hebben of wanneer in de loop van het huwelijk pas problemen op dat gebied ontstaan, lijkt het mij onrechtvaardig dat op grond daarvan een scheiding kan worden aangevraagd.

Ik geloof overigens dat je in Nederland zelfs niet eens meer verplicht bent om samen te wonen wanneer je getrouwd bent.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

FlowerPower

Citaat van: Jovi_Hobbes op december 11, 2011, 03:00:12 PM
Ik geloof overigens dat je in Nederland zelfs niet eens meer verplicht bent om samen te wonen wanneer je getrouwd bent.

Dat is hier wel verplicht in België. Je moet ook hetzelfde bed delen. Daar ben ik zeker van.

Ereinion

Ik denk dat veel mensen elkaar tegenwoordig al lang genoeg kennen voor dat ze trouwen. Seks is dan zeker al aan de orde geweest. Of iemand moet je moedwillig voorliegen, maar dan lijkt me dat eerder een reden om te scheiden.
In de tijden van 'geen seks voor het huwelijk' lijkt me dit ergens nog wel een logische regel.

@ Flowerpower. Dan ken ik geloof ik een aantal mensen die volgens de wet zouden moeten scheiden. Gelukkig blijft het uiteindelijk toch de beslissing van de man en de vrouw of ze bij elkaar willen blijven, ook als ze niet samen in een bed slapen (omdat de ander zo snurkt bijvoorbeeld)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.