Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Zijn eunuchen aseksueel?

Gestart door myra, mei 04, 2006, 07:21:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

 :-[ Hoi Ereinion,
Ja, dat zou ik graag willen: zelf over mijn lichaam kunnen beschikken, ook in dit soort dingen...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Fixet

Je kan zeggen dan ik een eunuch ben, ik ben een chemische eunuch. Ik gebruik chemische castratie. Het effect is bijna het zelfde dan je testicals laten verwijderen. Enige voordeel aan chemische castratie is, als je het stop gebruiken, keert alles weer terug naar normaal.

Waarom doe ik dit?

Ik was asexueel voor castratie, maar ik had nog wel steeds een sexdrive, maar ik kon er niks mee doen, dus ik mastrubeerde.
Ook heb ik dit altijd gewild, toen ik in de puberteit kwam, heb ik altijd de verandering van mijn lichaam gehaat.
Nu ik gecastreerd ben, nog niet zo hele lang 6 weken, ik heb bijna geen sexdrive meer. Dat is een hele opluchting voor mij.

Ik kan mijzelf niet zo heel goed verwoorden maar als iemand vragen heeft,zal ik ze proberen te beantwoorden.

Zonnekind

Wat bedoel je met het feit dat je wel aseksueel was maar toch een seksdrive had maar hier dan niets mee kon doen? Het klinkt ingewikkeld...

Die chemische castratie, gebeurt dat dan met medicatie? Krimpt alles dan weg of hoe zit dat? Sorry voor alle vragen maar ik begrijp er echt niets van. ???
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Fixet

#33
Citaat van: Zonnekind op augustus 22, 2006, 10:15:50 PM
Wat bedoel je met het feit dat je wel aseksueel was maar toch een seksdrive had maar hier dan niets mee kon doen? Het klinkt ingewikkeld...

Die chemische castratie, gebeurt dat dan met medicatie? Krimpt alles dan weg of hoe zit dat? Sorry voor alle vragen maar ik begrijp er echt niets van. ???

Ik heb geen seksuele gevoelens voor andere personen, maar met sexdrive bedoel ik dat mijn lichaam wel seksuele beladen gevoelens had, door de testosteron, ik weet niet hoe ik dit bewoorden moet. daardoor moest ik tijd tot tijd masturberen, om van die gevoelens af te komen. Ik hoop dat je het nu wat beter begrijpt.

Met chemische castratie wordt je productie van testosteron gestopt, dit gebeurt met pillen. De boel kan iets krimpen, omdat het niet meer opzwelt.

Edit:
Ik kon zo net niet op het woord komen (Het word laat  :D) met sexdrive bedoel ik libido.

myra

Fijn dat het een opluchting voor je is Fixet!

Heeft die chemische castratie ook onaangenamere bijwerkingen?  ???

Fixet

Citaat van: myra op augustus 23, 2006, 12:09:15 AM
Fijn dat het een opluchting voor je is Fixet!

Heeft die chemische castratie ook onaangenamere bijwerkingen?  ???

Ja, die zijn er zeker. En die kunnen heel hard treffen. De 2 belangrijkste zijn: Depressie en osteoporosis. Verdere bijwerking kunnen zijn verlies van energie, kracht, spiermassa. (dit geld ook voor operatieve castratie)
Er staat hier veel info over op de site eunuch.org (mijn nick is daar ook fixet)

Dit kan per persoon verschillen, maar het is slim om een jaarlijkse controle te hebben met je huisarts.

Dit is dus niet voor iedereen weggelegd.

Ereinion

Toch fijn dat jij je hierdoor beter voelt! En dat het dan ook mogelijk is.  :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Inderdaad, want als je weet dat er risico's aan zitten moet je toch een zeer overwogen keuze hebben gemaakt. Ik hoop dat je er even veel baat bij hebt als dat je zelf van te voren had gehoopt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

albie

Citaat van: Knoddepropje op mei 07, 2006, 10:47:02 PM
jahaa, maar dat is sterilisatie, geen castratie. Dan word gewoon het hele zaakje erafgeknipt, of bij vrouwen, eruit gehaald.... Das best een verschil..... Sterilisatie kan idd vaak ongedaan worden gemaakt, maar 100% zeker dat dat lukt is t nooit....
Ik heb mij in 2006 laten sterriliseren, er zijn bij mij 2 klemmen op de eierstokken gezet. Handig want ik wil toch bestlist geen kinderen. En bij mij is gezegt dat het niet meer hersteld kan worden en dat vind ik ook helemaal nie erg haha!

Fixet

Hmm, we zijn nu 10 jaar verder. (ik ben ondertussen 35)
Ik was eigenlijk dit forum klein beetje vergeten, en wat ik hier gepost heb.

Ik ben nog steeds aseksueel, en ben ook nog steeds chemische gecastreerd.
Na jaren aan zelfmedicatie te hebben gedaan, is mijn "genderdysforie" herkend door de VUmc
Ik krijg nu de medicatie voorgeschreven. Ik zit in het traject van de transgender.
Eind dit jaar is het mogelijk dat ik de operatie orchidectomie krijg.
Over al die jaren heb ik wel osteoporose ontwikkeld, hier zal bij het vumc ook naar gekeken worden om mij daar mee te helpen.
Ik was al aseksueel voor de medicatie, maar ik wou graag van de libido af.
Ik ben zeg maar in de A_B_C_D van een A naar een D gegaan.

In de 10 jaar zijn er vele dingen in mijn leven veranderd (helaas meestal niet positief) maar dit verhaal is hetzelfde gebleven.

Citaat van: Fixet op augustus 22, 2006, 10:10:30 PM
Je kan zeggen dan ik een eunuch ben, ik ben een chemische eunuch. Ik gebruik chemische castratie. Het effect is bijna het zelfde dan je testicals laten verwijderen. Enige voordeel aan chemische castratie is, als je het stop gebruiken, keert alles weer terug naar normaal.

Waarom doe ik dit?

Ik was asexueel voor castratie, maar ik had nog wel steeds een sexdrive, maar ik kon er niks mee doen, dus ik mastrubeerde.
Ook heb ik dit altijd gewild, toen ik in de puberteit kwam, heb ik altijd de verandering van mijn lichaam gehaat.
Nu ik gecastreerd ben, nog niet zo hele lang 6 weken, ik heb bijna geen sexdrive meer. Dat is een hele opluchting voor mij.

Ik kan mijzelf niet zo heel goed verwoorden maar als iemand vragen heeft,zal ik ze proberen te beantwoorden.

Marie8

Ik raakte een beetje in de war toen je zei "10 jaar verder." Volgens mij zit ik gewoon vast in 2012....
In ieder geval welkom terug! :)

Jammer dat er niet veel positieve veranderingen in die tien jaar zijn geweest, maar ik hoop dat je transitie verder wel goed verloopt :)
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

AceVentura

Leuk dat je weer even langs komt om te laten weten hoe het met je gaat.
Heel veel succes en sterke met je transitie.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler