Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit eindelijk in onze lessen NC-Zedenleer !

Gestart door NEWxRELIGION, januari 07, 2012, 04:49:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NEWxRELIGION

Zoals de titel al verklapt , krijgen we dus na de kerst-vakantie het onderwerp aseksualiteit in onze lessen NC-Zedenleer .
Tja , ik heb wel een eindje moeten rondvragen en vooral zagen  :P maar het had dus echt wel effect !

Daarom wou ik vragen als er mensen zijn die leuke en leerrijke dingen kunnen doorgeven , zodat ik die in de les kan plaatsen ..
Het mag dus alles zijn ; Afbeeldingen , grappige prentjes , leuke gezegden , filmpjes , intervieuws , enquetes , teksten .. etc
En natuurlijk zal ik ook verwijzen tijdens de les naar het super forum van AVEN en de wiki-pagina van AVEN !

Dus heb je iets dat ik kan aanbrengen in de les rond aseksualiteit , kun je het mij altijd mailen of gewoon op AVEN doorgeven .

Email ; rani_borginjon@hotmail.com             
DIT IS ALLEEN OM IETS DOOR TE GEVEN !

Groetjes Rani
Het mooiste schuilt in de poging .
~Rani

AceVentura

 :klap: Goed dat je dat al voor elkaar hebt gekregen.

De meeste informatie die we hebben staat denk ik op de wiki ( http://asexuality.org/du/wiki/index.php?title=Hoofdpagina ) of op de Engelstalige wiki ( http://www.asexuality.org/wiki/index.php?title=Main_Page ). Ook hebben we wat links staan naar onderzoeken ( http://asexuality.org/du/wiki/index.php?title=Links#Onderzoeken ), daar moet wat leerzaams tussen zitten denk ik :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Misschien heb je ook nog wat aan deze filmpjes op het Engelstalige AVEN: http://www.asexuality.org/home/video.html

:cake: en  :visibility: omdat het je is gelukt om het op het programma te krijgen  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

MarkA

 :cheerleader:

Hoewel misschien niet geschikt voor in de les, want enorm cynisch, behandelt dit filmpje in één keer alle vooroordelen.
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Fricai

Nice... Wat een spirit! :) :cheerleader:

Overigens (als ik het goed heb) algemeen geen goed idee om je email 'in het openbaar' op internet te zetten. (Openbaar; dit forum kun je ook lezen als je niet geregistreerd bent, elke willekeurige bot die het internet afzoekt naar adressen waarop hij kan gaan spammen, vindt het ook) Je kan in je profiel instellen dat mensen je kunnen mailen door op een knopje onder je avatar (in jouw geval, ehh, onder je naam) te klikken. Of je zou je email op een manier kunnen verwoorden/coderen dat alleen mensen het snappen. ('rani laag streepje borginjon @ warme post punt com' xD)

Geniaal filmpje trouwens MarkA...  :schater:

Dutchamoeba

 :cheerleader: :cheerleader:

Geweldig! Wat betekent 'NC-Zedenleer' eigenlijk? Met name naar dat 'NC' ben ik benieuwd...

Ereinion

Ja, dat vroeg ik me ook af.

Super dat die les er komt. Moet je hem zelf geven?
Volgens mij heb je al voldoende tips voor materiaal, dus ik heb geen toevoegingen.

:visibility:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

MarkA

Then, if you don't believe it all the magic is dead

Dutchamoeba


MarkA

Ik zou in ieder geval een stuk minder slim overkomen :P
Then, if you don't believe it all the magic is dead

ezeltje

Dat is een zeer goed begin naar herkenbaarheid. Nu kijkt iedereen raar op als je er iets van zegt :banghead:. Dus deze bekendheid moet dringend werk van gemaakt worden.

Dutchamoeba

Tip: de site van 'the asexual sexologist', en dan met name de pagina gericht aan seksuologen.

NEWxRELIGION

Dank je allemaal voor de vele tips die ik krijg !
Mijn leerkracht wist er eigenlijk zeer veel van af .. maar het is best wel een slimme leerkracht :)
Natuurlijk vond ik het ook leuk om zelf een woordje te kunnen voeren tijdens die les , daarom mag ik ook een deeltje vooraan staan  :klap:

Ik kan alle links en dergelijke goed gebruiken , maar ik denk wel dat ik er vertalingsles van zal moeten maken .. ze kennen niet allemaal de Engelse taal .
Maar daar maak ik me geen zorgen over , als ik die links door geef aan mijn leerkracht zal zij die goed in het programma kunnen toevoegen .

Het is inderdaad niet slim om m'n email online te zetten , maar het is niet m'n vast email en mijn anti virus super goed ( en ook super duur  :P )
En die man waar ik mijn computer aan geef voor volledig onderhoud en dergelijke lost alles in een wip op , dus ik riskeer het voor één keertje .
Vind deze wel super geslaagd .. 'rani laag streepje borginjon @ warme post punt com' .. maar denk dat anderen hem nog steeds zouden door hebben :p

NC = niet-confessionele
NC Zedenleer = vak dat niet steunt op geopenbaarde waarheden

Mijn eenvoudige uitleg : Een vak waar je niet leert over een Godsbestaan , je word ook niet in een richting gestuurt om ergens in te geloven . Bij ons noemen ze dit Vrijzinnige jongeren of humanistische jongeren . Er worden debatten gevoerd , eigen meningen over alle soorten onderwerpen gevraagd , gesprekken . Eigenlijk een les waar je vrij je mening kan uiten zonder dat er een oordeel over je word gevelt .  De thema's draaien meestal om veel voorkomende dingen of dingen waarvan het bestaan amper gekent is ( Zelfdoding , jeugd van tegenwoordig , armoede , seksueel misbruik , schoonheidsidealen , en binnenkort over aseksualiteit )

Definitie : Niet-Confessionele Zedenleer is een levenshouding. Deze levenshouding gaat uit van de mens en niet van een goddelijk wezen. De Humanistische Jongeren vatten het jaren geleden kernachtig samen in: Geen God, Geen Meester!
Niet-Confessionele Zedenleer gaat uit van vrij onderzoek. Vrijzinnigen willen alles onbevangen en objectief kunnen onderzoeken en in vraag stellen.
Je kan zonder Wiskunde een carrière uitbouwen, je kan zonder talen je weg maken in het leven. Je kan echter nooit zonder levenshouding; daarom is dit vak het belangrijkste vak van de gehele school.
Niet-Confessionele Zedenleer laat alle kinderen en jongeren aan het woord komen in een klasomgeving waar iedereen zich thuis voelt, waar iedereen ook voor zijn of haar eigen mening durft uit te komen.

Links :
http://www.nczedenleer.org/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zedenleer

Tis een hele boterham maar ik wist niet waar te beginnen of waar te eindigen :p
Groetjes x
Het mooiste schuilt in de poging .
~Rani

Dutchamoeba

Dank je voor deze uitgebreide uitleg, en ik wens je alle succes van de wereld toe voor die les!

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.