Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Leden met 0 berichten

Gestart door Stev, mei 10, 2006, 10:12:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

We hebben op dit moment 53 geregistreerde leden. Maar een kwart ongeveer heeft nog nooit iets gepost (diegene die zich in april en mei hebben aangemeld moeten misschien nog even aan het idee wennen  :wave: )
Stel dat iemand zich heeft aangemeld en vervolgens niet weet hoe hij weer weg kan (ik noem maar wat). Misschien een rare vraag maar worden die mensen op een gegeven moment benaderd?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

ChibiFirli

Nope, we doen er helemaal niets aan ;D.

Voorstellen?

1. Laten doen :P
2. Mailtje sturen ofzo
3. Iets anders
4. Nog iets anders ;D
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

myra



Het lijkt alsof  het grootste gedeelte van de niet-posters zich geregistreerd heeft, maar daarna nooit meer op het forum komen kijken is. Hun laatste dag online was hun registratiedag? Geen idee wat de reden kan zijn? Te druk? link niet bewaard? Lid van zoveel forums dat ze door de bomen het bos niet zien? :)

Lijkt het jullie zinvol om ze te mailen? wat voor soort mailtje zou het beste zijn? Je kunt ze moeilijk bedreigen met een strenge straf  indien ze niet op het forum komen  :rollol: dus ja, ik vind het nogal moeilijk om te formuleren. Moeten we ze vragen of ze nog lid willen blijven ofzo en zeggen dat ze anders gedelete worden? Ik vind dat nogal agressief.

Sismo

Citaat van: myra op mei 11, 2006, 09:01:50 AM




Moeten we ze vragen of ze nog lid willen blijven ofzo en zeggen dat ze anders gedelete worden? Ik vind dat nogal agressief.

Ik vind het niet echt agressief hoor, je kunt toch erbij vermelden dat er "opruiming" o.i.d. gehouden wordt op het formum, om alles up-to-date te houden? Waarschijnlijk zijn ze toch niet geinteresseerd? Misschien helpt nog een stukje  :cake: ?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Citaat van: myra op mei 11, 2006, 09:01:50 AM
Lijkt het jullie zinvol om ze te mailen? wat voor soort mailtje zou het beste zijn?

Dit zal niet mee vallen. Je hoeft niet eens een geldig e-mail adres op te geven als je je aanmeldt  ???

Misschien een opmerking ergens bij de forumregels: nieuw geregistreerde leden die meer dan een halfjaar niet actief zijn geweest, worden uit de ledenlijst verwijderd.

Zo iets?

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Maar ik kan me ook voorstellen dat je je registreert om te laten zien dat je aseksueel bent. Ehm, om de statistieken zeg maar, om iedereen te laten zien dat er meer mensen zijn die aseksueel zijn of erin geinteresseerd.
En wat is er eigenlijk op tegen dat die mensen gewoon lid blijven, maar nooit posten? Ik vind het zelf niet erg vriendelijk om mensen weer te deleten.

Om dit te voorkomen zou je iets kunnen doen dat je een mail terug moet sturen om je account te activeren. Ik geloof dat ze dat op het engelse Aven doen, maar weet niet of dat hier ook kan. Mensen die toch eigenlijk niet geinteresseerd waren sturen die mail niet terug, denk ik.

(Nog even over de statistieken, misschien kun je als onderdeel daarvan een optie in het profiel maken, waarin je aankruist wat je seksualiteit is. En natuurlijk een optie; daar heb je niets mee te maken.)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Citaat van: Ereinion op mei 11, 2006, 08:02:46 PM
Maar ik kan me ook voorstellen dat je je registreert om te laten zien dat je aseksueel bent. Ehm, om de statistieken zeg maar, om iedereen te laten zien dat er meer mensen zijn die aseksueel zijn of erin geinteresseerd.

Mee eens. Maar is het niet zo dat je je registreert op een FORUM, dus om mee te praten (af en toe in ieder geval)?

De oplossing met optie "seksualiteit" lijkt me prima!  :wave:  

Citaat van: Ereinion op mei 11, 2006, 08:02:46 PM
En natuurlijk een optie; daar heb je niets mee te maken.)
:rollol:





Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Ja, maar ergens anders kun je je niet registreren, dus je moet toch iets. :)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

Citaat van: Ereinion op mei 11, 2006, 08:02:46 PM

(Nog even over de statistieken, misschien kun je als onderdeel daarvan een optie in het profiel maken, waarin je aankruist wat je seksualiteit is. En natuurlijk een optie; daar heb je niets mee te maken.)

Zouden we hier die aanpassing van het profiel kunnen uitvoeren : zo opties aseksueel, hyposeksueel, seksueel maar geinteresseerd in het onderwerp en mss nog een optie met 'ik weet het niet'.

Jovi_Hobbes

Ik vraag me af of het een goed idee is om mensen te deleten die geen berichten posten. Het lijkt me toch dat dit forum toegankelijk moet zijn voor iedereen die geïnteresseerd is, of die personen nu wel of niet willen posten. Het is natuurlijk ook een beetje de vraag hoe betrouwbaar de informatie is van wanneer iemand voor het laatst heeft ingelogd op het forum aangezien het ook vaak lijkt of er iemand een bericht aan het posten is terwijl dat ook niet zo is.
Als we op een gegeven moment dan toch het bestand willen opschonen is het misschien een goed idee om een erg ruime termijn te nemen. Bijvoorbeeld minimaal een jaar inactief zijn geweest ofzo.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

ChibiFirli

Ik zou ook een vrij ruime termijn nemen en het eerder automatisch laten gebeuren ;D. Veel makkelijker (na het initiële werk van automatisatie). Daarmee bedoel ik dan, een automatische mail waarin je zo'n link krijgt waarop je binnen de zoveel maand moet op klikken (of naar ergens gaan en een code ingeven) en pas als je dat niet doet, wordt je account verwijderd.

De info van wanneer iemand laatst heeft ingelogd zou vrij betrouwbaar moeten zijn (zeggen mijn logs me >:D ).

Het gaat er natuurlijk vooral om, om mensen die hun account toch niet meer gebruiken, daarvan de account weg te doen. Zo blijft er meer keuze voor namen voor nieuwe leden ;D en raakt de database niet te vol (niet dat we ons daar echt veel zorgen over hoeven te maken ::) ).

In ieder geval laat ik ook liever een account staan, dan er per ongeluk eentje te veel te verwijderen.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Stev

Omdat ik dit onderwerp gestart heb, even nog ter afronding  :D
Alle redenen voor maar ook veel tegen.
Dit soort dingen vallen me altijd op (sorry) en ik vond eigenlijk dat de admins te weinig te doen hadden ( ;) grapje)

Laten we wachten totdat het forum 1000 leden heeft en dan kijken of al die mensen met 0 berichten voor problemen zorgen  ;D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

Citaat van: Stev op mei 15, 2006, 01:42:28 PM


Laten we wachten totdat het forum 1000 leden heeft en dan kijken of al die mensen met 0 berichten voor problemen zorgen  ;D

Mee eens!  :D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Citaat van: Stev op mei 15, 2006, 01:42:28 PM
en ik vond eigenlijk dat de admins te weinig te doen hadden ( ;) grapje)

Klopt, we hebben ook zulke voorbeeldige leden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Moeten we meer schunnige woorden gaan gebruiken...?  >:D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?