Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aandacht op Fox News

Gestart door Fricai, augustus 24, 2012, 08:44:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

[Hopelijk was dit nog niet gepost -- Met drukte (vakantie, you know :P) niet alles meegekregen op het forum]

Ik kreeg net mail van organisatie van WorldPride mars en conferentie dit jaar, met het volgende.

Er was een kort stukje 'praatprogramma' op Fox n.a.v. het boek van Bogaert. Met een paar random figuren die duidelijk geen verstand van zaken hadden en gewoon wat popi wilden zeiken. Très walgelijk;
http://video.foxnews.com/v/1797282177001/asexuality-a-sexual-orientation/

Er staat tevens een petitie op een website 'change.org', in de lijnen van; "Praat met ons, i.p.v. over ons."
Alleen zelf geen zin om volledige naam, email en adresgegevens op te geven voor een freaking petitie. (Wat is het toch met website/winkels/organisaties/FUCKING IEDEREEN dat je tig formulieren moet invullen? Wat moeten ze met al die informatie? :S nog even en je moet je email opschrijven voordat je naar een wc kan hier.. Offtopic, maar ik word er fucking gestoord van. :P)

Tevens in het mailtje, korte breakdown van de dramatische opmerkingen.

Myth
Fact

1.    Brooke Goldstein said that asexuality is synonymous with being a woman every three and a half weeks
   While women may commonly experience variations in libido during the menstrual cycle, asexuality is a sexual orientation and as such is distinguished from a temporary lack of libido.1

2.    Brooke Goldstein said that people were labeled asexual in a study and that was unfair to them.
   The study asked about sexual attraction and then assigned categories based on that response. Those who labeled "sexual attraction to neither" were studied as asexual.2

3.    Brooke Goldstein said that asexuality was invented to describe "normal" sexuality in a hyper-sexualized world.
   Asexuals were first identified by Alfred Kinsey in 1948.3

4.    Jamie Weistein said that asexual people were already represented in the media because of an SNL skit.
   The SNL skit is about an androgynous character, not an asexual one.4 Androgyny is about gender, asexuality is about sexuality.5

5.    Jamie Weistein said that the LGBT community was too many letters already and shouldn't add any more
   Statistics show that 80% of the asexual community identifies with the LGBT community or are allies; major LGBT orgs like the Trevor Project have already announced asexual inclusion.6

6.    Greg Gutfeld said that asexuals are lepers
   Asexuality isn't a disease or something that needs to be cured by a doctor, it is an orientation.7

7.    Greg Gutfeld said that he didn't trust asexuals
   This is a baseless ad hominem attack on a community that Gutfeld didn't even represent.

8.    Dan Soder said that asexuality was boring.
   Asexual experiences are far from boring. We raise fundamental, fascinating questions about the interplay between sexuality, emotional intimacy, sexual identity and human happiness.

9.    Bill Schulz said that there was no societal discrimination against asexual people
   Asexual people don't get discriminated against with hate speech the way that LGBT people are, we get dismissed offhand and told that we're broken, and we are pathologized by society.

10.  Bill Schulz said that there's no reason for asexuals to seek recognition
   The asexual community must actively seek recognition in order to counter these myths and more that society holds.

Uffie

#1
Nee, dit is echt vers van de pers. Ik kreeg dit nieuws vanochtend via Vlad Drăculea op Facebook. Ook met het verzoek om de petitie te tekenen.
Dus bij deze, de petitie: https://www.change.org/petitions/instead-of-talking-about-asexual-people-talk-to-us
De uitzending van Fox News had ik nog niet gezien, inderdaad très walgelijk!

CiteerAlleen zelf geen zin om volledige naam, email en adresgegevens op te geven voor een freaking petitie. (Wat is het toch met website/winkels/organisaties/FUCKING IEDEREEN dat je tig formulieren moet invullen? Wat moeten ze met al die informatie? :S nog even en je moet je email opschrijven voordat je naar een wc kan hier.. Offtopic, maar ik word er fucking gestoord van. )
Ja, daar krijg ik ook een sik van, maar ik gebruik gewoon een adres van 10 jaar geleden (en 4 verhuizingen terug). Hopelijk worden ze daar nu niet overspoeld met post....  :)
Is there any escape - A guy called Gerald

Ereinion

Dat zijn duidelijk mensen met verstand (van zaken)...  :banghead:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

Het is natuurlijk wel Fox, een zeer rechts-Christelijke zender waar mensen werken die leven op basis van het idee dat alles draait om het fabriceren van veel kinderen (= veel nieuwe Christelijke zieltjes winnen). Het is dus eigenlijk al van tevoren duidelijk dat ze tegen aseksualiteit zullen zijn.

Jovi_Hobbes

Heel verheffend  ::)

Ik ben nu al een aantal keren tegengekomen dat mensen als argument gebruiken dat ze niet begrijpen waarom we zo nodig erkenning moeten zoeken (dat vaak gecombineerd met: je wordt toch niet gediscrimineerd). Is het zo moeilijk om te begrijpen dat wanneer je bij een minderheid hoort, je graag contact zoekt met mensen die je wel begrijpen en dat je daarom bekendheid aan het fenomeen wilt geven zodat anderen ook die gelegenheid krijgen? Of is het moeilijk te begrijpen dat aseksuelen graag andere aseksuelen willen leren kennen om relaties mee aan te kunnen gaan?
Mensen reageren af en toe net alsof wij een religieuze sekte zijn die de wereld wil bekeren tot aseksualiteit  :banghead:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Je hoort het inderdaad vaker. Komt volgens mij vooral uit de VS, waar homoseksuelen strijden tegen de wetgeving (dus iets heel concreets). Ze zien dan blijkbaar niet in dat het om veel meer (=maatschappelijke acceptatie) gaat dan enkel die wet.

Dutchamoeba

Het is inderdaad een zeer veel voorkomend argument, dat ik ook wel eens onder Nederlandstalige artikelen aantref (maar misschien toch meer onder Amerikaanse artikelen; ik weet het niet...)

Citaat van: Jovi_Hobbes op augustus 25, 2012, 03:12:52 PM
Ik ben nu al een aantal keren tegengekomen dat mensen als argument gebruiken dat ze niet begrijpen waarom we zo nodig erkenning moeten zoeken (dat vaak gecombineerd met: je wordt toch niet gediscrimineerd).

Ik zou zo zeggen: zie punt 9 en punt 10 uit het eerste bericht van Fricai.

Citaat van: Jovi_Hobbes op augustus 25, 2012, 03:12:52 PM
Of is het moeilijk te begrijpen dat aseksuelen graag andere aseksuelen willen leren kennen om relaties mee aan te kunnen gaan?

Dat is inderdaad voor veel mensen moeilijk te begrijpen. Ik ben al het argument tegengekomen dat het niet nodig is voor aseksuelen om contact met elkaar te zoeken via een website. Ze willen toch niet met elkaar daten! (Lees: als je geen seks wilt, wil je ook geen relatie, want een relatie zonder seks is niks...)

Citaat van: Jovi_Hobbes op augustus 25, 2012, 03:12:52 PM
Mensen reageren af en toe net alsof wij een religieuze sekte zijn die de wereld wil bekeren tot aseksualiteit  :banghead:

Terwijl de werkelijkheid vaak precies andersom is. Wij laten mensen in hun waarde. Wij vinden het goed als mensen geen seks hebben, en wij vinden het goed als mensen wel seks hebben (zolang het niet onder dwang gebeurt, maar dat spreekt voor zich). Daarentegen zijn er maar al te veel mensen (inclusief seksuologen) die willen dat we zo spoedig mogelijk 'genezen' en seks hebben, want zo hoort dat nu eenmaal...

Jovi_Hobbes

Kortom: er is nog wel aardig wat werk aan de winkel om een beetje begrip voor onze situatie te kweken. Of eigenlijk moet ik zeggen "respect", mensen hoeven het niet zozeer te begrijpen, zolang ze ons ook maar in onze waarde laten.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Uffie

CiteerWij vinden het goed als mensen geen seks hebben, en wij vinden het goed als mensen wel seks hebben (zolang het niet onder dwang gebeurt, maar dat spreekt voor zich).
Over dwang gesproken, ik las gisteren in een discussie over het onderwerp hier over een vrouw die corrigerend is verkracht OMDAT ZE ASEKSUEEL IS!  >:( Tegen de tijd dat ze wist hoe ze aangifte moest doen en fysiek bewijs verzamelen was er al een tijd verstreken en had de **** (ik zal het hier maar netjes houden) al een advocaat en heeft ze van de rechtsgang afgezien, waardoor hij er nog mee weggekomen is ook! Niet te geloven toch! Alhoewel, de werkelijkheid is helaas dat het heel vaak wel te geloven is....  :(
Is there any escape - A guy called Gerald

Dutchamoeba

Dat is heel erg ja. Dat doet me denken aan een reportage over sloppenwijken in Zuid-Afrika, waar lesbische vrouwen vaak het slachtoffer zijn van 'corrective rape'. Ik denk dat de mannen die zich hier schuldig aan maken zelf ook wel weten dat ze een vrouw er niet hetero van kunnen maken; het wordt gewoon als excuus gebruikt om seks te hebben met iemand die dat niet wil.