Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Doctoraatsonderzoek aseksualiteit

Gestart door ellen, augustus 31, 2012, 11:36:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ellen

Hallo,

Mijn naam is Ellen Van Houdenhove en ik werk als doctoraatstudent aan de Universiteit Gent en de Katholieke Universiteit Leuven (België). Mijn doctoraat gaat over aseksualiteit. Na een eerste onderzoeksluik, waarbij ik interviews heb afgenomen van aseksuele personen, vang ik nu een tweede luik aan: een online vragenlijst rond aseksualiteit. In een latere fase zal ik ook Engelse en Spaanse vertalingen van deze vragenlijst verspreiden, om een cross-culturele vergelijking mogelijk te maken.

De link naar de vragenlijst vind je hieronder:

https://websurvey.kuleuven.be/index.php?sid=15915&lang=nl

Uiteraard zou ik graag hebben dat jullie massaal de vragenlijst gaan invullen! Indien er nog vragen of opmerkingen zijn, mag je mij steeds contacteren: ellen.vanhoudenhove@ugent.be

Groetjes,

Ellen

MarkA

Het was een flinke kluif maar hij is ingevuld :D Ook nog bedankt voor het opsturen van de pdf trouwens :)
Then, if you don't believe it all the magic is dead

FlowerPower

Ingevuld!! Ben er wel een uur aan bezig geweest.

Jovi_Hobbes

Daar moet ik binnenkort even goed voor gaan zitten.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Done.

Btw: Denk dat er ergens een foutje in de enquete zat -- Ik kreeg een venster getiteld 'Seksueel probleem' (als ik het me goed herinner), terwijl ik dit eerder helemaal niet had aangevinkt. Bij de desbetreffende vraag was er geen optie 'niet van toepassing' of iets dergelijks, dus heb ik iets foutiefs moeten invullen om verder te gaan.
Tevens was er geen mogelijkheid om dit aan het eind nog aan te geven, dusss... :P




Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Lizzie7

Helemaal ingevuld! Soms zou ik wel willen dat je nog wat extra commentaar kon geven. Maar goed.

mimsel

 :cheerleader: het was even werk, maar ik hem hem ingevuld.
Als je nog dingen wilt weten mag je me altijd een persoonlijk bericht of iets sturen

Groetjes Mimsel

Jovi_Hobbes

Poe, daar zaten best lastige vragen tussen, maar het is gelukt om alles te beantwoorden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

_dystopian_

Volledig ingevuld eergisteren! Best een lange lijst maar wel intressant. Voor mij was het lastig dat er niet vaker onderscheid tussen geslachtsgemeenschap en seksuele activiteiten gemaakt werd, maar wel mooi opgesteld enz.! Ik zou wel graag de resultaten is lezen, waar kan ik later terugvinden?

Uffie

Is there any escape - A guy called Gerald

Koffie

Gedaan. Het was wel een langdurige klus,, mede door het traaaaag laden van de pagina's!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koffie

Er waren trouwens wel wat vragen waar ik weinig mee kon. Zo was er die vraag over die intieme relatie met iemand waaraan je gehecht bent. Momenteel zijn de enige mensen waar ik echt aan gehecht ben, mijn kinderen van 10 en bijna 12, dus dat werd wat raar bij het invullen. Ik ga als moeder niet mijn zielenroerselen bij mijn kinderen neerleggen, ik ben er voor hen en niet omgekeerd.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koffie

Er waren ook vragen bij waarvan ik me afvraag hoe daarnaar gekeken wordt. Een vraag bv. of je je lichaam aantrekkelijk vindt, beantwoord ik nu met nee. Maar ik was al aseksueel toen ik nog heel erg tevreden was met mijn figuur. Of ik mijn eigen geslachtsdeel aantrekkelijk vind? Jemig, ik heb daar nog nooit bij stilgestaan. Het moet al zeker 15-20 jaar geleden zijn dat ik daar naar gekeken heb. Zolang ik niets mankeer lijkt het mij vrij nutteloos om daar naar te kijken. Toen er wel wat te zien viel was het mijn huisarts die keek, zal ik hem eens vragen, of de assistente die de periodieke uitstrijkjes doet. :)
Hoe kan een geslachtsdeel überhaupt aantrekkelijk zijn? Ik snap wel dat het spannend kan zijn om bv. naar een erecte penis te kijken, maar wordt een geslachtsdeel daar mooi van? Geen idee meer wat ik geantwoord heb, maar met dat soort kwesties kan ik weinig aan. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai