Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit en epilepsie

Gestart door FransD, november 07, 2012, 12:12:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FransD

Weet iemand  of epilepsie iets te maken heeft met aseksualiteit  of moeilijkheden met sex in het algemeen ?

FransD

Lizzie7

Wat ik ooit gehoord heb is dat je na seks omdat je dan ontspannener bent, meer kans hebt op een epilepsie-aanval. Verder kan ik me geen echt verband herinneren.
Wel geloof ik dat je van veel van die anti-epileptica vermoeider wordt en dat je libido erdoor afneemt.

FransD

Wat ik had willen weten  is hoe iemand met epilepsie seks beleefd ?
Is deze persoon dan aseksueel  of is er op  gebied van seksualiteit  met deze persoon niks
aan de hand ?
FransD

AceVentura

Voor zover ik weet (en ik geef toe dat mijn kennis op dit gebied oppervlakkig is) is epilepsie echt een aandoening aan de hersenen, bij aseksualiteit is dat volgens mij niet het geval. Als je het mij vraag zou iemand me epilepsie ook aseksueel kunnen zijn (net zoals iedereen dat zou kunnen zijn), maar ik zie geen relatie tussen die twee.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

FlowerPower

Ik kan me wel voorstellen dat seks een epileptische aanval zou kunnen uitlokken, aangezien er vanalles gebeurd in de hersenen enzo. Maar ik weet niet hoe dat juist zit.

Lizzie7

Volgens mij heeft een persoon met epilepsie evenveel kans als iemand anders om aseksueel te zijn, 1% dus als je de studies mag geloven. Voor zover ik mij kan herinneren uit mijn cursussen neurologie van lang geleden, is er behalve wat ik hoger al vermeldde, totaal geen verband tussen de twee. Dus een epileptische persoon beleeft seksualiteit net zoals ieder ander.

femme1968unique

Als je bang bent voor een aanval tijdens sex dan wil je dit liever niet doen. En sex kan ook negatief ervaren worden en dan is de kans op een aanval ook groter door de spanning.

rollercoast

Hallo,

Ik ben een epileptica en ik kan je zeggen dat ik door de seks nog nooit een aanval heb gehad. Ik kan je ook zeggen dat dat niks met elkaar
te maken heeft. Het is juist zo dat veel epileptische mensen in rust geen aanval krijgen. Zo kan ik ook douchen en zwemmen omdat dat ontspant.
Daar moet ik wel een kanttekening bij maken dat dat verschilt tussen de soorten epilepsie. Ik heb ook ontdekt dat ik waarschijnlijk aseksueel ben, maar dat ben ik nog
aan het bekijken. Wel is het vermoeden daar sterk bij momenteel bij mij. Seks kan een spanningsbron zijn en kan voor aanvallen zorgen. Namelijk stress, maar niet de seks
roept aanvallen op. Dus je moet zorgen dat je partner relaxed is dan kun je best seks hebben. Dat is geen probleem. Maar medicatie verminderd vaak het libido en epilepsie maakt
vermoeid, twee dingen waarom je minder zin zou kunnen hebben.

Groetjes, Rollercoast

TumTum

Ik kan alleen vanuit mezelf spreken; ik heb sinds een paar jaar nu epilepsie maar heb mijn hele leven niks aan seks gevonden dus ik persoonlijk denk niet dat er een verband is.

Antje

Ik heb van mijn 12e tot mijn 29e epilepsie gehad.
9 jaar geleden geopereerd en sindsdien geen aanvallen meer. Sinds dit jaar ook geen medicatie meer.
Maar seksueel is er niet veel veranderd.
Dus denk niet dat de epilepsie en/of medicatie er iets mee te maken heeft.
Het zit gewoon in je. Het hoort bij je

femme1968unique

Volgens mij heeft dat toch wel met elkaar te maken want want mensen met epilepsie zijn bang dat ze tijdens de seks een aanval krijgen en daarom maar niet aan seks doen.

Koffie

Ik neem aan dat je dan het verband ziet tussen aseksualiteit en niet aan seks doen. Maar er kunnen vele redenen zijn om niet aan seks te doen, zoals bang zijn een aanval uit te lokken. Maar dat houdt niet perse in dat ze zich ook niet seksueel aangetrokken voelen. Tenslotte is dat de kern van aseksualiteit: je niet seksueel aangetrokken voelen.

Er is dan een besluit genomen met die aantrekking niets te doen, om een mogelijke aanval te voorkomen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie