Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ervaringen met www.asexualitic.com?

Gestart door PaperWings, april 17, 2013, 12:28:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaperWings

Hoi,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de site www.asexualitic.com? Kwam die site hier op het forum toevallig tegen. Heeft iemand hier zich daar ooit aangemeld of iets dergelijks?


Fricai

Zelf nooit op gekeken, maar heb wel van een paar gelezen dat ze wel eens op keken.
Anyway, succes! =]

Edewecht

Heb er weleens rondgekeken, maar ik ben nog niet zo ver gekomen om me aan te melden enz.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

essierulez

Heb me d'r wel aangemeld, maar daar verder niets mee gedaan.

MarkA

Het is voor Nederlanders een beetje en doffe boel, er zitten voornamelijk mensen uit andere landen. Vind je het niet erg om te reizen of een andere taal te spreken voor contact kun je er eens rondkijken, anders heb je denk ik meer kans hier in ons contacthoekje :)
Then, if you don't believe it all the magic is dead

SoulDragon

Ik heb me er een tijd geleden wel aangemeld, vooral om inderdaad leuke gesprekken aan te gaan met andere aseksuelen.
Nederlanders heb ik er niet zo gevonden, wel een paar keer heen en weer gemailed met iemand, maar verder niet meer.
Het is een aardige website, maar ik ben denk ik niet zo goed om echt actief te gaan daten, terwijl dat daar toch wel de bedoeling is...
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Danoontje

Eind 2012 heb ik me geregistreerd op die site, maar veel bijzonders is het niet. Af en toe wissel ik een berichtje uit, daar blijft het eigenlijk bij. Zoals MarkA al aangaf zijn het vooral mensen uit het buitenland (met name Engeland en de VS) die er een account hebben. Naar mijn idee zijn er ook meer vrouwen dan mannen te vinden.

MarkA

Citaat van: Danoontje op april 18, 2013, 11:17:40 PM
Naar mijn idee zijn er ook meer vrouwen dan mannen te vinden.

Vind ik totaal geen nadeel :P De verhouding van vrouwen : mannen op asexuality.org is sowieso 2:1 of zo. Er zijn al vele threads aan gewijd :)
Then, if you don't believe it all the magic is dead

PaperWings

Nee voor mij is dat ook alleen maar een voordeel. Vinden jullie het niet awkward om mensen online te benaderen?

Vindt het trouwens niet echt relaxt dat al die profielen met foto's ook zichtbaar zijn voor niet-leden. Maar aan de andere kant is de kans dat iemand die ik ken op die site belandt verwaarloosbaar..

Danoontje

Oh, die topics over de man/vrouw verhoudingen zijn me ontgaan. Ik vind de verhouding in ieder geval een nadeel ja ;)

In het begin is het inderdaad wel vreemd om iemand een bericht te sturen, maar het went wel. Vooral als je een leuke reactie terugkrijgt!

Mijn foto staat ook op die site, maar dat heb ik niet meteen gedaan. Ik ben ook niet bang om een bekende daar tegen te komen. De kans is minimaal en je moet je realiseren dat degenen die op die site kijken hoogst waarschijnlijk zelf ook op zoek zijn. Of in ieder geval nieuwsgierig zijn :P

MarkA

Citaat van: PaperWings op april 19, 2013, 03:52:19 PM
Nee voor mij is dat ook alleen maar een voordeel. Vinden jullie het niet awkward om mensen online te benaderen?

Nee ik vind het awkward om mensen in de echte wereld te benaderen, zeker vanwege de aseksualiteit. En dat geeft gelijk ook een band natuurlijk met die mensen online. Plus als het een beetje klikt kun je natuurlijk gewoon een echte date plannen!
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Dutchamoeba

Ik heb via deze site een Fransman ontmoet waar ik nu al meer dan een jaar een relatie mee heb. Wil je echt een Nederlandse partner vinden, dan is deze site inderdaad iets minder geschikt, omdat er nauwelijks Nederlands te vinden zijn...

NewacE

Hoi,
Siinds een maand ben ik lid van die site. Het idee van mensen leren kennen vanuit de hele wereld trekkt mij juist wel aan.
Ik ben pas sinds vorig jaar zomer terug in Nederland na 12 jaar. Tenzij ik hier in Nederland iemand vind om relatie mee op te bouwen, ga ik er van uit dat ik weer uit Nederland wegga (vanwege werk)
Het is mij in de afgelopen jaren wel opgevallen dat mensen veel moeite hebben met cultuur- en taalbarrieres. Ook al zeggen ze van niet.
De keren dat ik mensen voor het hoofd gestoten heb door iets verkeerd te vertalen of  door iets te zeggen of doen wat voor 'ons' heel normaal is, zijn niet meer te tellen.
Dat maakt een site als www.asexualitic.com een beetje lastig. Maar er is helaas niet veel keus.
Ik vind wel dat mensen erg onbeschoft zijn. Misschien niet helemaal het juiste woord, maar ik denk Engels dus mijn Nederlands komt er niet altijd goed uit.
Het kan zo zijn dat het op normale dating sites ook zo is. Dat weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.

Ik hoop dat je vindt wat je zoekt...
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

PaperWings

Hoi, bedankt voor je reactie. Dat mensen onbeschoft zijn had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Als ik op dit forum en op het internationale AVEN-forum kijk is iedereen juist super vriendelijk. Had wel verwacht dat het er daar ook zo aan toe zou gaan. Taalbarrierers kunnen wel lastig zijn, het is echt wel handig als je allebei aardig engels spreekt. Heb zelf nog niks ondernomen maar zal binnenkort misschien maar eens serieus gaan rondkijken :)

NewacE

Ik was ook super verbaasd. Ik dacht dat 'lotgenoten' wel een beetje netter naar elkaar toe zouden zijn.
De website maakt het heel makkelijk om te zeggen NoThanks! als je een berichtje ontvangt van iemand. Het is maar 1 knopje klikken.
Maar mijn ervaring is dat niemand dat doet. Dat getuigt niet van goede manieren.
Ik heb inmiddels wel contact met 2 mensen opgedaan, dus het is niet helemaal voor niets geweest. 

If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....