Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Imogen's poëzie hoekje

Gestart door Imogen, juni 18, 2013, 08:28:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Dit gedicht kwam ik tegen in 1 van mijn notebloc's:

Zwaar ademend en met half dichte ogen, leg ik mijn oor te luister.
Woorden die trachten zinnen te vormen overspoelen mij als een zee die het tij wil keren.
Ik voel hoe jouw ogen mijn blote nek beroeren.
Minuscule haartjes gaan rechtop staan, alsof ze een staande ovatie geven.
Diep gewortelde verlangens borrelen naar de oppervlakte.

Ogen vol warmte, ogen vol twijfels.
Een lichte twinkeling als die ogen de mijne ontmoeten.
Onuitgesproken woorden verlaten zonder klank mijn mond.
Een klamme hand maakt golvende bewegingen over mijn blote warme rug.
Op het ritme van jouw hartslag val ik in slaap.

*Ik heb het een keer geschreven, maar weet niet meer wanneer. Geen datum bij gezet.*

Imogen

"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Beeldend, en sensueel.
Mooie vondst: de haartjes die een staande ovatie geven...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

Ik kreeg vanmiddag tijdens het fietsen in de uitbundige lentezon ´ineens´ inspiratie.... ;)
Het is mijn eerste gedicht sinds een hele lange tijd, dus wees niet te streng, ik ben nog wat roestig lol

"It´s spring, it´s spring,
I want to let her in!
Her gentle warm embrace,
nature´s burgeoning grace

I´m waking up from my slumbering sleep,
dreaming, dreaming, frevently and deep.
Eyes have opened like a newborn child,
a babydeer for the first in the wild

Flutterings of pure joy I never again thought I´d feel
cracks in my heart starting to heal.
I´m ready for a new day,
to shed the veil of grey.

Bathing in a pool of light,
the fire inside to be ignite."

*toen ik eenmaal de eerste 2 zinnen had, heb ik de rest in een half uurtje geschreven  :D *
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Laura

wow! deze zijn echt heel mooi! ik heb dat ook een heel tijdje gedaan, maar nu ben ik er mee opgehouden. misschien dat ik er nu weer aan ga beginnen (wanneer ik tenminste tijd heb)

AniMeshorer

Prachtig!  :) Leuk dat hier nog mede-dichters zijn trouwens ; misschien is het een idee om eens een soort AVEN poëzielezing te organiseren mochten daar voldoende mensen interesse voor tonen om zoiets te organiseren.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Imogen

@AniMeshorer: misschien bij een volgend inloopcafé, als soort open podium. Kunnen we ook het AVEN-lied zingen haha
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AniMeshorer

Citaat van: Imogen op maart 01, 2015, 04:26:02 PM
@AniMeshorer: misschien bij een volgend inloopcafé, als soort open podium.

Zou ik zeker en vast voor te vinden zijn!
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Monique66

I've got the right to be wrong van  Joss Stone als lijflied maar ook,
Soms is het beter niets te zeggen en alleen te lachen als lijfspreuk