Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verhalen van onze leden

Gestart door Jovi_Hobbes, juli 10, 2013, 08:01:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brummetje

Citaat van: Edewecht op februari 08, 2014, 07:11:34 AM
PM'en is een Persoonlijk Berichtje sturen naar een ander forumlid. (Waarom heet het dan niet PB'en? Domme Edewecht!) Dit kun je alleen als je ingelogd bent.

PM is de Engelse - en veel meer gebruikte - variant: personal message.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Koffie

wat ik mij afvraag: kan die wikipagina nog een persoonlijk verhaal gebruiken? Mijn soort verhaal staat er nog niet bij. :) Ik ben namelijk een twijfelaar. Misschien ben ik aseksueel, type C, of toch een grijze A? Ik weet niet precies in welk hokje ik pas en dat vind ik niet zo erg.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: Koffie op september 03, 2014, 10:22:41 PM
wat ik mij afvraag: kan die wikipagina nog een persoonlijk verhaal gebruiken?   
...

Waarom niet, Koffie? Hoe meer verschillende verhalen, mensen, kleuren, hoe meer herkenning ze kunnen bieden.
En die hokjes... ach, die hokjes...    :-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Dan komt binnenkort mijn verhaal eraan. Daar ga ik even rustig voor zitten.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AniMeshorer

Ik zil gerust ook mijn verhaal doen, al ben ik erotofoob (in theorie niet hetzelfde als aseksueel, ookal is de consequentie hetzelfde: geen seks). Indien dat geen bezwaar is, dan wil ik gerust getuigen.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Koffie

Ik heb mijn verhaal getypt. Kan ik dat hier plakken, zodat het overgezet kan worden naar de wiki, of kan ik het naar iemand toe mailen of PB'en?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

 :klap:
Zet je verhaal maar in een PM naar mij toe, dan zet ik hem voor je op wiki.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

dank je wel, ik hoop dat er mensen zijn die er herkenning in vinden en zo de weg naar Aven ontdekken.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AniMeshorer

Ik wil mijn verhaal zeker doen maar het zou eenvoudiger zijn met enige richtlijnen. Als ik schrijf ben ik het gewend dat ik de regels zelf stel, inclusief aantal blz of structuur. Als ik iets schrijf voor een website bv, moet ik rekening houden met de richtlijnen van die website. Dus kan iemand me zeggen hoe lang de tekst mag/moet zijn? Misschien enkele basisvragen die zeker aan bod moeten komen in het stuk?

In zekere zin is geïnterviewd worden eenvoudiger dan zelf zoiets schrijven, tenzij je het op je eigen site zet waar je zelf de regels bepaalt en dus zo lang of zo kort en zo veelzijdig je zelf wil kan schrijven. Bij stukken die ik voor andere sites schrijf houd ik graag rekening met de specifieke richtlijnen.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AceVentura

Echte richtlijnen hebben we niet voor de verhalen, het moet vooral over jou zelf gaan. Als inspiratie kan je misschien de andere verhalen eens bekijken:
http://asexuality.org/du/wiki/index.php?title=Categorie:Verhalen

Wat vragen die je misschien kunnen helpen met schrijven:
Wie ben je ? (voor zover je dat wil prijsgeven natuurlijk)
Hoe ben je hier op het forum terecht gekomen ?
Hoe was het voor jou om aseksualiteit te ontdekken ?
Hoe ben je aan je nickname gekomen ?
Houd je hier ook weer niet te veel aan vast maar wees creatief.

Voor de lengte van je verhaal zou ik vooral kijken naar wat er nu staat, ik denk dat veel langer niet zo nuttig is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AniMeshorer

Probleem met lengte is dat hetgeen je op het forum Wikipedia ziet qua lengte X aantal lijnen is, kopiëer je echter die tekst alsof je 'm rechtstreeks in Gmail of Word hebt geschreven, en je krijgt een totaal ander aantal lijnen. Gmail en Word zijn geen heel handige programma's als het aankomt op lengte schatten indien je de tekst naar een andere pagina kopieert.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Koffie

Mijn verhaal is vrij lang, ik was al voorbereid dat ik het had moeten inkorten. ;) Ik denk dat het niet langer of misschien zelfs iets korter zou kunnen zijn dan het mijne. Het mijne is iets meer dan een A4-tje, lettergrootte 12 (Times new Roman). Mijn tekst heb ik geschreven in Open Office, net zoiets als Word maar dan freeware. Misschien heb je er wat aan als je probeert een lengte van een A4-tje aan te houden als mikpunt. Dat is althans hoe ik het heb gedaan. ;)

Als het langer wordt moet het wel erg boeiend geschreven zijn, wil je de aandacht van de lezer vast blijven houden, namelijk. Ik denk dat mensen vaak gauw even komen snoepen op zo'n wiki om te kijken wat het inhoudt of waar ze zichzelf evt. in herkennen.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ik denk dat een A4'tje in een tekstverwerker inderdaad een goede indicatie is, een paar regels meer of minder is uiteraard ook geen probleem.

Ps: Het is misschien wat offtopic, maar OpenOffice.org (en LibreOffice) zijn geen freeware maar free software, en dat is een heel groot verschil.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Daar ben ik niet in thuis. Het is in elk geval gratis, dat weet ik wel. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie