Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

De ouders van een aseksuele

Gestart door Verash, mei 02, 2014, 10:54:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Wat een vervelende situatie Speaker, hier is wat  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: om je op te vrolijken.

Uiteraard mag ook zij haar mening hebben, maar het lijkt er nu op dat dat ten koste gaat van jou en dat is erg naar. Misschien kan je haar ook eens hier op het forum laten lezen, ik kan me voorstellen dat het ook voor haar goed is om te zien dat jij niet de enige bent met deze gevoelens (of het ontbreken daarvan  ::) ).
Verder denk ik dat het idee van Koffie om een brief te schrijven misschien wel het best is, je kan dan zelf op een gestructureerde manier je verhaal doen, dan kan ze dat zelf op een goed moment lezen en kan ze ook niet direct tegen jou reageren.

Maar als ik toch even een kritische noot mag geven: Ze heeft waarschijnlijk gelijk als ze zegt dat hetero's "normaal" zijn en "in de meerderheid" zijn, maar dat betekend natuurlijk niet dat jij ook zo moet zijn. Ja, je bent anders dan "standaard", maar dat maakt je als persoon niet meer of minder dan een ander. Statistisch gezien zal een bepaalde kleur ogen ook vaker voorkomen dan de rest, dat betekend echter niet dat de een beter of slechter dan de ander.

Ik hoop dat je eruit gaat komen Speaker.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

SaxiePhone

Enorm veel sterkte in deze situatie...

Speaker

Dank jullie.

De opmerking die ik vaak corrigeer zijn vaak grapjes gebaseerd op stereotypes, waar ik dan van zeg dat ze niet kloppen of dat er meer "variatie" is. Ik geef wel toe dat ik er af en toe te ver in ga  :-[, maar ik wil niemand het gevoel geven dat ze niet normaal zijn (mede door mij eigen ervaringen) zelfs als die mensen er niet zijn. De opmerking die mij kwetsen zijn vaker gericht op mij en vaak gebaseerd op een stereotype over mannen. Eerst zei ik er nog wat van, dat ze niet kloppen bij mij of dat niet alle mannen hieraan voldoen, maar dan zeg ze "kom op zeg, alle mannen zijn zo". Wat het meest kwetsend aan is, is dat de opmerking vaak gaan over dat mannen gemotiveerd worden van uit seks of alfa-mannetje gedrag, wat bij mij helemaal niet klopt en mij het gevoel geeft dat ze mij niet kent. Het voelt soms of ze dingen bij mij motiveert omdat mijn vader zo is, wat mij eigenlijk het meest kwetst.

Rond aseksualiteit, het probleem is niet zo dat ze niet gelooft dat het niet bestaat, maar dat ze niet wil accepteren dat ik het ben. Ik had haar gewezen op dat er websites zijn en toen zei ze dat ik niet te veel moet lezen op internet en zei ze dat ik gewoon metrosekueel ben (waar ik totaal niet mee eens ben). Er volgende een hoop meer opmerking, die allemaal op neer komen dat iedereen het mag zijn behalve ik, want ze gaaf mij allemaal reden waarom ik geen aseksueel kan zijn. Deze dingen waren allemaal gebaseerd rond een stereotype, waar ze van mening was dat die klopte, zelfs toen ik zei dat die niet klopte. Het probleem ligt ook meer dat ik moet voldoen aan haar ideaal beeld om gelukkige te worden, waar ik ergens wel kan begrijpen omdat je als ouder je kinderen gelukkige wilt zien en haar visie gebaseerd is op meerdere dingen in haar leven, maar ik wil gewoon mijn eigen weg vinden tot geluk. Dat er meerdere wegen naar Rome zijn, maar dat wilt ze niet in zien. Dit is ook de reden dat ik denk dat ze zal begrijpen, omdat ze het niet wilt begrijpen.  :(

docx1996

Bij mij zijn er (sinds gisteren) 5 mensen die het weten. Mijn ouders heb ik het niet verteld en ik denk niet dat ik dat ooit ga doen. Ondanks dat zij (en mijn vrienden die het niet weten) zich afvragen hoe het komt dat ik al zo lang niemand heb. Mijn ouders denken volgens mij dat ik lesbisch ben maar dat is niet het geval :)

Marie8

Ik heb al wat hierover gezegd op het forum maar hier is een korte samenvatting van de reactie van mijn ouders: (met misschien tips voor mensen als ze zich afvragen hoe te reageren op vragen van mensen nadat ze ze hebben verteld dat ze aseksueel zijn)
"Seksuele aantrekkingskracht was er ook niet meteen in onze relatie"
"Zorg ervoor dat je je niet ergens teveel op vastpint" Ik: "Labels kunnen ook verplaatst/veranderd/geverfd worden"
"Weet je zeker dat je niet te jong bent om dat nu al te weten" "Zou je dat ook gezegd hebben als ik gezegd had lesbisch te zijn?" (daarbij kun je je seksuele geaardheid al weten als je 11/12 bent, volgens wat onderzoeken hier en daar)
"Weet je zeker dat je de juiste persoon gewoon nog niet hebt ontmoet?" "Het gaat niet zozeer over de 'juiste' persoon, want in het geval van aseksualiteit is niemand (of heel weinig mensen bij bijvoorbeeld demiseksuelen of grijze a's) de juiste persoon"

Dus, kortom: (nog korter dan de korte samenvatting :P) geen uiterst negatieve reacties en niets meer gezonde bezorgdheid

Citaat van: Speaker op november 07, 2015, 06:05:25 PM

Rond aseksualiteit, het probleem is niet zo dat ze niet gelooft dat het niet bestaat, maar dat ze niet wil accepteren dat ik het ben.

Ik wens je veel geluk (en cake) :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Citaat van: Speaker op november 07, 2015, 06:05:25 PM
alfa-mannetje gedrag,

Als we het daar toch over hebben, wil ik mijn liefde voor iflscience.com delen door dit artikel  :P goo.gl/c0VQcS
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Speaker

Citaat van: Marie8 op oktober 21, 2016, 07:34:48 PM

Citaat van: Speaker op november 07, 2015, 06:05:25 PM

Rond aseksualiteit, het probleem is niet zo dat ze niet gelooft dat het niet bestaat, maar dat ze niet wil accepteren dat ik het ben.

Ik wens je veel geluk (en cake) :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Citaat van: Speaker op november 07, 2015, 06:05:25 PM
alfa-mannetje gedrag,

Als we het daar toch over hebben, wil ik mijn liefde voor iflscience.com delen door dit artikel  :P goo.gl/c0VQcS

Dank je  :D. Ik had nooit geweten dat de term op deze wijze was ontstaan, jammer dat niet iedereen de memo had gekregen dat het niet echt klopt  ::)