Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Forum is stuk geweest (database fout)

Gestart door AceVentura, juni 03, 2014, 08:03:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Sommigen zullen wel gemerkt hebben dat het forum vandaag niet in z'n normale doen was en een database error weergaf. Om precies te zijn deed het dat sinds  2:54:07 vanochtend  ::)
De tabel waarin het forum bijhoudt wie er ingelogd zijn was corrupt geraakt en had een handmatige actie nodig om hersteld te worden.

Zoals jullie zien doet hij het weer  ;D dus veel plezier weer en  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: ter compensatie van de AVEN-loze uurtjes :)

Groeten,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Edewecht

 :klap: Bedankt voor je
Citeerhandmatige actie
, Ace!
;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba


Koffie

Ik vroeg me toen al af wat er loos was. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Toen ik vandaag ging kijken was het weer zo ver :( Het was wederom een soortgelijke fout als vorige keer.
Omdat ik niet echt iets structureels kan doen om het te verhelpen, alleen als het zich voordoet kan ik het gevolg wegnemen, wil ik jullie graag wijzen op het noodforum:
http://asexuality.org/du/index.php?topic=2192.0
Zorg dat je die link ook buiten het forum bewaart, want als dit forum het niet doet kan je er hier uiteraard niet meer bij :)
Volgende week zal ik niet of nauwelijks op het forum aanwezig zijn dus als het dan gebeurd is het noodforum even de enige optie.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Volgens mij wordt de ellende veroorzaakt door storingen op het grote AVEN. Hun forum lag er van de week ook uit. Uiteindelijk krijgen ze alles dan weer opgestart, maar zijn er blijkbaar dingen op ons forum beschadigd die nog even handmatig gefixt moeten worden.

Het goede nieuws is dat het tot nu toe altijd weer goed is gekomen  :)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Aha, de relatie met storingen op het grote forum had ik niet gezien.
De storingen bij ons zijn inderdaad steeds goed gekomen, maar er zijn wel steeds gegevens verloren gegaan. We merken er eigenlijk bijna niets van omdat het om tabellen gaat waar relatief onbelangrijke informatie in staat (bijvoorbeeld de sessies van gebruikers, of wie er ingelogd is). Als zoiets gebeurd met de tabel waarin de forumberichten staan zouden we berichten kunnen verliezen en dat is natuurlijk een stuk vervelender.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op juni 06, 2014, 05:19:24 PM
Toen ik vandaag ging kijken was het weer zo ver :( Het was wederom een soortgelijke fout als vorige keer.
Omdat ik niet echt iets structureels kan doen om het te verhelpen, alleen als het zich voordoet kan ik het gevolg wegnemen, wil ik jullie graag wijzen op het noodforum:
http://asexuality.org/du/index.php?topic=2192.0
Zorg dat je die link ook buiten het forum bewaart, want als dit forum het niet doet kan je er hier uiteraard niet meer bij :)
Volgende week zal ik niet of nauwelijks op het forum aanwezig zijn dus als het dan gebeurd is het noodforum even de enige optie.

Goeie tip, Ace! Alleen, volgens mij is dit: http://z15.invisionfree.com/AVEN/index.php?act=SC&c=1 het noodforum. Met de link die jij gaf, kom je toch weer op DIT forum. Zie ik dat goed?  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Zonnekind

Dat klopt, de eerste link is de link naar het topic van het noodforum, jouw link is de link naar het echte noodforum.

Ik wou even meegeven dat ik op 5 juni geen bericht kon typen in een topic en geen PM kon sturen dus ik vermoed dat er toen al iets mis was.

Ik ben blij dat het opgelost is! :klap: :klap: :klap: :klap:

:cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: voor de maker(s)! ;D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

AceVentura

@Edewecht: Ik gaf inderdaad een link naar het noodforum-topic, niet naar het noodforum zelf  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Het was trouwens wel een heisa om daar aan te melden zeg. Ik moest bij het registreren, om te bewijzen dat ik geen spammachien ben, Engelse zinnen aanvullen, waar volgens mij niets aan aan te vullen viel. Via Google kwam ik daardoor ook niet verder. Dus ik kwam er gewoon niet in. pas toen ze me een zinnetje lieten overtypen ipv aanvullen mocht ik naar binnen, maar toen was ik heel wat tijd verder. Echt irritant.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jovi_Hobbes

Het is inderdaad niet ideaal. Er komt soms ook zeer aseksueel-onverantwoorde reclame voorbij. Maar goed, in echte noodgevallen kun je er wel terecht.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

MarkA

Het schoot weer eens niet op vandaag. Dit is echt zo ongeveer de minst stabiele website van het hele internet...
Then, if you don't believe it all the magic is dead