Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Belgische meeting?

Gestart door AniMeshorer, augustus 09, 2014, 04:35:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AniMeshorer

Omdat er in een ander topic toch over gesproken werd, ... Ja, het klopt dat er niet gek veel Belgen hier zijn, maar die paar Belgen die er zijn zouden misschien best een leuke avond samen kunnen beleven. Ongeacht of het is om gezellig te praten, nieuwe vriendschappen (of zelfs een aseksuele partner) te zoeken, of gewoon een luisterend oor te hebben die je begrijpt ... En natuurlijk zouden Nederlandse leden die de grens willen oversteken ook welkom zijn.

Mocht er interesse genoeg zijn wil ik gerust enkele plaatsen suggereren waar een meet mogelijk is (ik ken wel de nodige tavernes waar je weinig lawaai hebt, vlot bereikbaar zijn, en een goed gesprek toelaten)

Datum en tijdstip zou natuurlijk afhangen van de interesse en voorkeur van diegenen die willen komen. Daarom even polsen: oproep aan alle Belgen die een meet zien zitten: in welke stad zou je geen problemen hebben om er te geraken? Ik heb de provinciehoofdsteden allen genoemd, want bv een meet plannen in Brugge terwijl 3/4 van de mensen uit Antwerpen komen (lukraak voorbeeld) zou nogal onhandig zijn.

En omdat de poll maar 1 vraag toelaat: zet er ook even bij welke weekavonden of weekenddagen de voorkeur zouden uitdragen.

Ik werp me hier voor alle duidelijkheid niet als organisator op, maar als er interesse genoeg is wil ik wel suggesties maken waar de meeting zou kunnen plaatsvinden in een gemoedelijk decor. De datum en tijdstip beslis je, logisch, in groep.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

myra

Ik heb op leuven en hasselt gestemd...woon ertussenin....

AniMeshorer

Er zijn al 4 mensen die gestemd hebben, dus blijkbaar is er toch een zekere interesse. Gezien het geringe aantal Belgische leden is 4 responses op enkele dagen tijd toch een indicatie dat zo'n meet slaagkansen heeft. Keep voting, oh waarde landgenoten! Mits we een paar extra mensen nog bijeen krijgen (een 5-tal deelnemers zou ik al waardevol genoeg vinden om zo'n meetup een kans te geven) kunnen we eens concreet gaan kijken waar en wanneer.

PS: ik ben eigenlijk bereid naar eender waar te trekken voor zo'n meet,  dus ook naar de uithoeken van het land. Maar het makkelijkst voor mij is hier in Brussel, of in Gent of Leuven (uitstekende treinverbindingen, en veel mogelijke locaties voor een gezellige meet)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

OK, voorlopig lijkt er toch enige belangstelling te zijn voor een meet, met Brussel, Gent, Antwerpen en Brugge die al meerdere stemmen kregen. Moesten de mensen die nog aarzelen enthousiast raken door het aantal stemmers, voeg dan je stem toe ! IK denk dat als we met een 5 a 6 personen zouden zijn het toch de moeite is om iets te organiseren ; indien twee steden quasi gelijk zouden eindigen qua stemmen zou ik de meest centraal geleden stad nemen van die twee steden die ex-aequo eindigden.

AUB laat ook weten wat het beste past: weekendavond, vrijdagavond, andere weekavond, ...

Keuze genoeg qua meetup plaatsen. Brugge ken ik niet zo heel goed maar wat de andere steden betreft waarvoor al enkele stemmen zijn:
* ANTWERPEN : Kathedraalcafe is supergezellig met een heel uniek interieur, ligt pal in het centrum, is niet luidruchtig, en er is de bovenverdieping eventueel voor meer privacy. Ook in Den Hopsack is het leuk toeven (een wat alternatieve kroeg, nogal artistiek) mits er geen debat of lezing plaatsheeft op hetzelfde moment. Ook heel centraal. Op de Meir en de De Keyserlei zijn nog meer grote tavernes, misschien net iets duurder maar wel heel centraal en groot genoeg dat je altijd een rustig plekje hebt.

* GENT: Writers Corner vlakbij het Citadelpark is een leuke Irish pub die echter groot is en niet zo druk als andere plekjes, dus je vindt altijd een tafel voor jezelf. In diezelfde buurt kan je altijd terecht in het cafe van de Vooruit mits er geen optredens bezig zijn, of in de stokoude tavernes rondom het St Pietersplein en aangrenzende straten.

* BRUSSEL: zowel in de buurt van het Centraal station als in het volle stadscentrum zijn enkele "verborgen cafeetjes" die door toeristen vaak niet opgemerkt worden, dus zelden lawaaierig en zelden te druk. Er zijn in de wijken Zavel en langs de Waterloosesteenweg ook enkele wat chiquere maar wel rustige en heel verzorgde tavernes. Keuze te over.



Voorlopig ligt Gent net voor op Antwerpen wat betreft de voorkeurslocatie, met Brugge en Brussel op een derde plaats.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Interlude

Voor mij liefst 's avonds in de week :-)

Leuk initiatief!

Briggy

Antwerpen is voor mij uurtje rijden. Ik combineer uitjes naar Antwerpen altijd met mijn familie daar bezoeken.
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

OK, we zitten nu aan 11 stemmen, ik denk dat dat toch voldoende is om zo'n meet te organiseren.

Kan iedereen die wil deelnemen AUB laten weten (PM of bericht in dit topic) welke dagen en welke tijdstippen, en welke locatie het beste uitkomt? Want er hebben enkele mensen gestemd zonder dat ik weet wie op welke stad heeft gestemd. En ik weet nog niet van iedereen of men een weekavond of weekenddag verkiest.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Interlude

Voor mij is Antwerpen/Brussel het makkelijkst. Ik kan telkens vanaf ongeveer 18u in de week tot en met do 18 september. Weekends zitten meestal al vol...

Brugge is wat ver, andere locaties is voor mij niet echt een probleem.

Groeten!

Milie

Ik ben hier pas 'terug' sinds een week en ik lees zoiets. Meeting, super. Al ben ik wel niet de meest spraakzame, hehe, het spreekt me wel aan. Leuven, of Brussel lukt voor mij als het tijdens weekdagen is (vermits ik werk in Brussel). Weekends lukt niet altijd, maar dan stem ik op Hasselt.

En dat er nu niet iemand durft afkomen met het lumineuze idee van samen te komen in Durbuy hahaha.  :klap:
Liefde is het zand dat in de palm van je handen ligt.
Wees mild, wees zacht, wees open,
andere glipt het weg tussen je vingers....

AniMeshorer

Gent en Antwerpen ex aequo aan kop, en alle andere steden ex aequo tweede plaats  :P

Ik vind dat dit topic nu wel lang genoeg open is geweest : de interesse is er duidelijk maar bij het aantal stemmen staat niet wie op welke stad stemde, en een dubbele poll met voorkeur voor weekdag of weekend erbij was onmogelijk.

Kan 1 van de moderatoren misschien een "mass PM" of nieuwsbrief-esque email sturen aan alle Belgische leden (+ eventuele Nederlanders die het zien zitten de grens over de steken) zodat concreet ieder kan aangeven wanneer en waar het voor hem/haar mogelijk is. Dan hebben we zowel qua datum als locatie een duidelijk beeld per naam/lid en kan gekeken worden welke datum en stad de ideale combo is om zoveel mogelijk mensen in staat te stellen te komen. En dan wil ik gerust het initiatief nemen om een knus cafeetje (dus geen luide muziek, en ruim genoeg dat we ietwat privacy hebben) uit te zoeken.

PS Millie: je werkt in Brussel? Stadscentrum of een andere wijk? Ik woon in centrum Brussel, et fiere d'être bruxellois  :) (niet beledigend bedoeld aan de flamingante medemens)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Milie

Ik werk in de buurt van Brussel zuid :wave:
Liefde is het zand dat in de palm van je handen ligt.
Wees mild, wees zacht, wees open,
andere glipt het weg tussen je vingers....

AniMeshorer

Citaat van: Milie op september 07, 2014, 08:42:01 PM
Ik werk in de buurt van Brussel zuid :wave:

Ik woon in de buurt van Brussel Centraal  :)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

FransD

Citaat van: AniMeshorer op september 07, 2014, 06:54:26 PM
Gent en Antwerpen ex aequo aan kop, en alle andere steden ex aequo tweede plaats  :P

Ik vind dat dit topic nu wel lang genoeg open is geweest : de interesse is er duidelijk maar bij het aantal stemmen staat niet wie op welke stad stemde, en een dubbele poll met voorkeur voor weekdag of weekend erbij was onmogelijk.

Kan 1 van de moderatoren misschien een "mass PM" of nieuwsbrief-esque email sturen aan alle Belgische leden (+ eventuele Nederlanders die het zien zitten de grens over de steken) zodat concreet ieder kan aangeven wanneer en waar het voor hem/haar mogelijk is. Dan hebben we zowel qua datum als locatie een duidelijk beeld per naam/lid en kan gekeken worden welke datum en stad de ideale combo is om zoveel mogelijk mensen in staat te stellen te komen. En dan wil ik gerust het initiatief nemen om een knus cafeetje (dus geen luide muziek, en ruim genoeg dat we ietwat privacy hebben) uit te zoeken.

PS Millie: je werkt in Brussel? Stadscentrum of een andere wijk? Ik woon in centrum Brussel, et fiere d'être bruxellois  :) (niet beledigend bedoeld aan de flamingante medemens)
Ik woon in de buurt van Antwerpen
FransD

AniMeshorer

Citaat van: FransD op september 08, 2014, 12:14:18 AM
Citaat van: AniMeshorer op september 07, 2014, 06:54:26 PM
Gent en Antwerpen ex aequo aan kop, en alle andere steden ex aequo tweede plaats  :P

Ik vind dat dit topic nu wel lang genoeg open is geweest : de interesse is er duidelijk maar bij het aantal stemmen staat niet wie op welke stad stemde, en een dubbele poll met voorkeur voor weekdag of weekend erbij was onmogelijk.

Kan 1 van de moderatoren misschien een "mass PM" of nieuwsbrief-esque email sturen aan alle Belgische leden (+ eventuele Nederlanders die het zien zitten de grens over de steken) zodat concreet ieder kan aangeven wanneer en waar het voor hem/haar mogelijk is. Dan hebben we zowel qua datum als locatie een duidelijk beeld per naam/lid en kan gekeken worden welke datum en stad de ideale combo is om zoveel mogelijk mensen in staat te stellen te komen. En dan wil ik gerust het initiatief nemen om een knus cafeetje (dus geen luide muziek, en ruim genoeg dat we ietwat privacy hebben) uit te zoeken.

PS Millie: je werkt in Brussel? Stadscentrum of een andere wijk? Ik woon in centrum Brussel, et fiere d'être bruxellois  :) (niet beledigend bedoeld aan de flamingante medemens)
Ik woon in de buurt van Antwerpen
FransD

Zijn er andere steden die je ook zou kunnen bereiken voor een meeting? En zou je voorkeur uitgaan naar een weekenddag of een weekavond?



Ik besef dat het onmogelijk is om een meet te organiseren die qua locatie, datum en tijdstip voor IEDEREEN past. Maar waar ik graag naar zou streven is een meet die voor zoveel mogelijk van de forummers geschikt is qua moment en qua locatie. Je kan het nooit zo organiseren dat het voor iedereen een geschikt tijdstip en locatie is, maar ik hoop dat we wel iets kunnen vinden dat voor zoveel mogelijk Belgische forummers gepast is (en uiteraard, onze noorderburen die graag een dagje of avondje België willen beleven zijn ook zeker welkom  :))
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

FransD

Citaat van: AniMeshorer op september 08, 2014, 12:38:02 AM
Citaat van: FransD op september 08, 2014, 12:14:18 AM
Citaat van: AniMeshorer op september 07, 2014, 06:54:26 PM
Gent en Antwerpen ex aequo aan kop, en alle andere steden ex aequo tweede plaats  :P

Ik vind dat dit topic nu wel lang genoeg open is geweest : de interesse is er duidelijk maar bij het aantal stemmen staat niet wie op welke stad stemde, en een dubbele poll met voorkeur voor weekdag of weekend erbij was onmogelijk.

Kan 1 van de moderatoren misschien een "mass PM" of nieuwsbrief-esque email sturen aan alle Belgische leden (+ eventuele Nederlanders die het zien zitten de grens over de steken) zodat concreet ieder kan aangeven wanneer en waar het voor hem/haar mogelijk is. Dan hebben we zowel qua datum als locatie een duidelijk beeld per naam/lid en kan gekeken worden welke datum en stad de ideale combo is om zoveel mogelijk mensen in staat te stellen te komen. En dan wil ik gerust het initiatief nemen om een knus cafeetje (dus geen luide muziek, en ruim genoeg dat we ietwat privacy hebben) uit te zoeken.

PS Millie: je werkt in Brussel? Stadscentrum of een andere wijk? Ik woon in centrum Brussel, et fiere d'être bruxellois  :) (niet beledigend bedoeld aan de flamingante medemens)
Ik woon in de buurt van Antwerpen
FransD

Zijn er andere steden die je ook zou kunnen bereiken voor een meeting? En zou je voorkeur uitgaan naar een weekenddag of een weekavond?



Ik besef dat het onmogelijk is om een meet te organiseren die qua locatie, datum en tijdstip voor IEDEREEN past. Maar waar ik graag naar zou streven is een meet die voor zoveel mogelijk van de forummers geschikt is qua moment en qua locatie. Je kan het nooit zo organiseren dat het voor iedereen een geschikt tijdstip en locatie is, maar ik hoop dat we wel iets kunnen vinden dat voor zoveel mogelijk Belgische forummers gepast is (en uiteraard, onze noorderburen die graag een dagje of avondje België willen beleven zijn ook zeker welkom  :))

Voor mij kunnen alle andere bestemmingen   
Ik heb een voorkeur  voor een weekenddag
In het weekend zijn de treinen toch ook goedkoper

FransD