Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Stomme vragen

Gestart door SamanthaJones, augustus 15, 2014, 10:20:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SamanthaJones

Dag iedereen,

Gezien ik hier nieuw ben, zijn er mij nog een paar dingen onduidelijk !

Wat wil in godsnaam het  :cake: cake-icoontje zeggen?  ??? Iedereen gebruikt het :P

Ik zie ook overal Amoeba staan? Wat wil dit zeggen?

Merci :) Hopelijk is dit gepast in het onzin-hoekje? Ik wist anders niet waar ik het moest plaatsen.
Never let the fear of striking out keep you from playing the game !

Dutchamoeba

Het cake-icoontje gebruiken we om nieuwe leden te begroeten. Het is een bekend symbool binnen de AVEN-wereld. Er was ooit een aseksueel die in een interview aangegeven heeft dat als hij de keuze had tussen seks en taart, dat hij dan voor de taart zou gaan. Sindsdien is taart een belangrijk symbool in de aseksuele gemeenschap.

'Amoeba' is het Engelse woord voor amoebe, een eencellig organisme dat zich voortplant d.m.v. celdeling. Een amoebe heeft dus geen seks (net zoals veel aseksuelen), en zijn daardoor ook een belangrijk symbool geworden in de aseksuele gemeenschap. Helaas zijn er ook veel mensen die bij de term 'aseksualiteit' alleen maar denken aan levensvormen die zich d.m.v. celdeling voortplanten, en die vinden dat aseksualiteit als geaardheid niet kan bestaan. 

Koffie

Het aantal berichten dat je op een forum post, levert je op zo'n forum ook een bepaalde 'status' op. Ik weet niet precies hoe het hier zit en bij hoeveel berichten je welke status krijgt (ik ga zo na het plaatsen even bij mijn avatar kijken wat ik zelf ben! ;)) maar ook daar zit iets tussen met amoebes. Jij bent zo te zien een junior-member. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koffie

O, ik ben mega mitosis. Nou, dan weet ik dat ook weer, zal straks wel eens googelen wat dit voor mijn zelfbeeld gaat inhouden. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

SamanthaJones

Bedankt voor de korte uiteenzetting ! Het is me allemaal een stuk duidelijker :P
Ik begreep even niet wat taart met asexualiteit te zien had :D

Als je nieuw bent, en mee leest heb je vaak zoiets van: Wat?  ???
Never let the fear of striking out keep you from playing the game !

AceVentura

Dat zijn zo van die gewoontes die erin komen he  ;D
In het begin dacht ik zelfs dat  :cake: een brood was ofzo, totdat ik eens goed ging kijken naar het icoontje  ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Citaat van: AceVentura op augustus 16, 2014, 12:42:12 PM
In het begin dacht ik zelfs dat  :cake: een brood was ofzo,

Dat dacht ik ook in het begin. Misschien is dat icoontje niet al te duidelijk...

Koffie

je moet inderdaad wel bekend zijn met het idee 'Ik heb liever cake'. Toevallig was ik dat, niet vanwege dat interview, maar ik had er wel eens van gehoord, als en soort uitdrukking. Maar als je dat niet weet, sta je inderdaad voor een taartraadsel. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie