Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

(Aankomende) concerten

Gestart door Briggy, augustus 24, 2014, 02:38:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Briggy

Hoi allemaal!

Zoals meer mensen op dit forum dol zijn op muziek, kom ik ook vaak 'concertbezoek' tegen bij hobby's.

Daarom lijkt het mij leuk om een topic te starten waar mensen aangeven welke concerten er op de planning staan/kunnen praten over concerten waar ze heen zijn geweest/aangeven wie ze graag eens live willen zien. Ook kunnen leden misschien meeten bij het concert?



De leden die het leuk vinden mogen natuurlijk ook een lijstje plaatsen van al de concerten waar ze naar toe zijn geweest, leef jullie uit!  :cheerleader:

Artiesten die ik live heb gezien:
Robbie Williams solo 4x
Take That met Robbie Williams 1x
Kesha 1x
Steve Harley 5x
Christina Aguilera 1x
P!nk 5x
Britney Spears 2x
Hilary Duff 1x
Red Hot Chili Peppers 1x
Gwen Stefani 1x
Crowded House 1x
Anastacia 1x
Kylie Minogue 2x
Celine Dion 2x
Marco Borsato 2x
Paul McCartney 2x
Beyonce 1x
Enrique Iglesias 2x
Florence and the machine 2x
Golden Earring 1x
Bruce Springsteen 1x
The Fray 1x
Nine Inch Nails 1x
John Newman 1x

Wie ik heel graag zou willen zien:
Stromae

De volgende concerten staan op mijn planning:
22 september - Gavin DeGraw
03 oktober - The Fray
10 oktober - The Fray
20 oktober - Anastacia
18 november - Enrique Iglesias
08 maart - Katy Perry
Juni - Maroon 5
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

Ik ben ook een concertganger :)  Enige wat ik riskant vind aan lijstjes bijhouden is dat je dan onbewust obsessief die lijst wilt verder aanvullen (tenminste, dat is een risico dat ikzelf zou hebben met OCD)


Ik kan wel zeggen dat ik m'n favoriete artiesten elk al meermaals heb gezien : Echo & The Bunnymen, Heather Nova, Morrissey, Manic Street Preachers, Placebo, Orphaned Land, Sophya. Enkel Sophia heb ik nog maar 1x gezien (het is verwarrend dat ik fan ben van twee groepen die maar 1 letter verschillen en qua uitspraak ook nog eens identiek zien  :P)


Ik heb momenteel concerten gepland: Orphaned Land (4e x), Arsenal (2e x).

Niet gepland maar hoop ze snel (opnieuw) te zien:
Echo & The Bunnymen
Sophia
Sophya
A Perfect Circle (al lijkt dit onrealistisch)
Indochine


Oh ja, kleine PS: Cradle of Filth was het slechtste concert dat ik ooit zag, Marilyn Manson zag ik 6x waarvan de eerste 5x uitstekend en dus was de ontgoocheling enorm toen de 6e x werkelijk extreem slecht was. Beste concert kan ik onmogelijk beantwoorden zonder een aantal ex aequo's.

"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Briggy

Woohoo, net Maroon 5 kaartje bemachtigd. Ik ga met een vriendin, super leuk!  :cheerleader:
12-1-2015 <3 MarkA

hobbitscones

Het is maar dat ik niet in mijn eentje ergens heen wil, maar ik had graag naar Lord of the Dance (1 nov) en Video Games Live (12 nov) gewild, vooral omdat Den Haag en Amsterdam locaties zijn waarbij ik waarschijnlijk een hotel moet boeken... maar ja.

Briggy

Gelukkig vind ik het niet erg om alleen te gaan, meestal wil ik toch langer in de rij staan, of op mijn gemakje de stad nog even bekennen. Heb al vaker gehad dat ik gewoon een goedkoop hotel of jeugd hostel boekte en er dan een dagje aan vast plakte.

Jullie zullen wel vinden dat ik gek ben, maar heb 1 kaartje voor The Fray op 2 oktober gekocht, in Den Haag. Bijna twee uur rijden.

Maar ik doe mee met een prijsvraag, en dan kun je een meet & greet winnen. Je moet daarvoor een kaartje hebben.

Win ik, dan ga ik.
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

Citaat van: Briggy op september 06, 2014, 07:30:24 PM

Jullie zullen wel vinden dat ik gek ben, maar heb 1 kaartje voor The Fray op 2 oktober gekocht, in Den Haag. Bijna twee uur rijden.


Niets geks aan. Ik ben al 3x naar Nederland getrokken vanuit Brussel voor Sophya , waarvan 1x per trein en dus met hotel er bovenop (maar ook de kans voor mij om eens rustig Den Haag te verkennen). Sophya deden niet eens de hoofdact en ik had ze al eens gezien, maar het was het me gewoon waard. 2 uurtjes auto of trein voor een support act; maar wel telkens me enorm vermaakt.

In november ga ik weer richting Nederland, voor Orphaned Land (de 4de x dat ik ze live ga zien, en de vorige keer was in Frankrijk). Ik maak daar gewoon een citytripje van, al moet ik voor dit ene concert toch behoorlijk ver. Brussel tot Apeldoorn, dat is denk ik 2x overstappen per trein. Maar goed, zo kom ik daar ook eens en zie ik meteen een stad die ik anders misschien nooit bezocht zou hebben.

Mogelijks (nog onzeker) ga ik voor Sophia nog naar Luxemburg. Ca 3 uur onderweg gezien het niet in  de hoofdstad is en ik terplekke dus nog lokale treintjes of busjes moet nemen. Maar ach, zo komen we weer eens op een plek waar we nog niet geweest zijn.

Gekste wat ik ooit deed was een week door Engeland reizen om Echo & The Bunnymen 3x te zien op 4 dagen tijd, in 3 verschillende Engelse steden. Ik koppelde er meteen 6 nachten hotel, 2 dagen Manchester en 2 dagen Leeds aan. Twee maand daarna naar Liverpool voor 3 dagen om diezelfde band nog 2x op 2 dagen tijd te zien. Twee maand daarna nog 3 dagen naar Berlijn getrokken om Bauhaus daar te gaan zien (zonder vooraf hotel te hebben geboekt, gewoon kamer gezocht bij aankomst, beetje avontuurlijk mag best :))

Extreemste voorbeeld van fan-zijn: een kerel uit Duitsland die ik al meermaals ontmoette, beiden van ons fan van Heather Nova. Ik heb Heather Nova nu 5 of 6x live gezien gespreid over ca 10 jaar. Hij heeft haar recent een keer of 15 live gezien in 1 maand tijd, telkens in een andere stad, verspreid over 4 landen. In eerdere jaren heeft hij zijn hele vakantie geregeld naar haar optreedlocaties en -data, en hij reisde zelfs al naar Bermuda (waar ze vandaan komt) om het thuisland van zijn idool te kunnen zien met eigen ogen.
Gek? Nee, zolang hij zich vermaakt is er geen reden het niet te doen. Hij heeft er het geld en de tijd voor, en hij doet het na al die tijd nog even graag. Waarom dan niet doen?

Als je The Fray graag hoort, kruip in die auto en rijd die 2 uurtjes, ongeacht of je die meet wint of niet. 2 uur rijden is niet zo heel lang, en je hebt er sowieso een leuk concert bij :)



PS: ik vind Sophia en Sophya beiden geweldige bands, ze betekenen beiden heel veel voor me. Het is in conversaties alleen onpraktisch als je fan bent van 2 bands die maar 1 letter verschillen qua naam en waarvan de uitspraak dan nog eens identiek is ... De ene Sophia woont in Londen, de andere Sophya's zijn van oorsprong Israëli's. Dus doorgaans los ik het op door Sophia-Londen of Sophya-Israel te zeggen in gesprekken, kwestie van de bands uit elkaar te houden. Maar ben fan van beiden, vind het beiden fantastische bands. Alleen zorgt het soms voor verwarring in mondelinge gesprekken waar je die ene letter verschil in de groepsnamen niet merkt en verwarring kan ontstaan :P  Er bestaat nog een band Sophia in Japan en in Chili ook, gelukkig ben ik van die 2 géén fan of het zou helemaal verwarrend worden  :)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

hobbitscones

Citaat van: Briggy op september 06, 2014, 07:30:24 PM
Gelukkig vind ik het niet erg om alleen te gaan, meestal wil ik toch langer in de rij staan, of op mijn gemakje de stad nog even bekennen. Heb al vaker gehad dat ik gewoon een goedkoop hotel of jeugd hostel boekte en er dan een dagje aan vast plakte.

Jullie zullen wel vinden dat ik gek ben, maar heb 1 kaartje voor The Fray op 2 oktober gekocht, in Den Haag. Bijna twee uur rijden.

Maar ik doe mee met een prijsvraag, en dan kun je een meet & greet winnen. Je moet daarvoor een kaartje hebben.

Win ik, dan ga ik.
Mijn probleem is dat ik niet alleen kan zijn in plaatsen die ik niet ken. Ik eh... ik 'freak out' heel snel als ik op een onbekende plek ben in mijn eentje. Ik ben ook iemand die langer in de rij wil staan en mijn vrienden niet, wel een nadeel.

Eh... twee uur rijden is niet gek als je het mij vraagt. Ik moet altijd minstens twee uur reizen als Groninger. Tuurlijk is dat niet hetzelfde als rijden, maar als ik een rijbewijs had zou ik hetzelfde doen. Ik ben ook twee keer in Duitsland voor concerten geweest, eerste keer reed mijn vader en zeiden ze "dit doen we NOOIT meer", en een andere keer had ik vrienden die er ook wel heen wilden en een auto huurden.

Succes met de wedstrijd!

AniMeshorer

Carpoolen naar concerten in het buitenland is gemakkelijker wel, zowel voor Orphaned Land in Apeldoorn als voor Sophia in dat Luxemburgs dorpje hoop ik m'n familie te overtuigen dat het een leuk dagje uit kan zijn en zij er ook wel wat aan hebben ...  :P Anderzijds, willen ze niet dan neem ik gewoon de trein, omdat het concert me teveel waard is om het te missen. En er is wel 1 voordeel aan alleen reizen: de kosten van het hotel heb je er bij, maar dat betekent wel dat je kort voor het concert nog even rustig kan douchen en klaarmaken in je hotelkamer, en na het concert even kan blijven rondhangen (stel dat de band zich nadien even onder de fans mengt) en je niet snel snel terugrijden moet maar gewoon rustig kan gaan slapen in je hotelkamer. Dat is dan weer een voordeel dat je bij carpoolen niet hebt, bij carpoolen kan je de mensen met wie je reist moeilijk gaan vragen om ook nog eens een uurtje te wachten na het concert vooraleer je terug huiswaarts rijdt.

In feite vond ik reizen per vliegtuig, zoals ik voor Echo & The Bunnymen in Liverpool deed en voor Bauhaus in Berlijn, best gemakkelijk. Zo'n vlucht duurt niet zo lang, je hoeft je geen zorgen te maken over dure internationale treins of lange carpoolings, zeker met die low budget airlines is vliegen nog best makkelijk. Uitzondering is RyanAir, die droppen je doorgaans in een luchthaven zo'n 100 km van je echte bestemming. Als er "Oslo" op je ticket staat, droppen ze je in het godvergeten Aalesund waar je nog eens 2 uur busreis hebt tot je in Oslo bent  :banghead:
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Sabine

Ben ook meerdere keren naar het buitenland geweest voor een concert. Een paar keer Londen, Düsseldorf, Keulen, Antwerpen... Ik ga meestal samen met andere fans die ik via Facebook heb ontmoet, maar vaak ontmoet je tijdens een concert (of juist tijdens het in de rij staan, in een hostel, onderweg...) ook weer nieuwe mensen. Altijd ontzettend leuk.  :)

Even een lijstje proberen te maken van artiesten die ik gezien heb:
Maroon 5, Lady Gaga, Arctic Monkeys, Muse, Marina & The Diamonds, Lana Del Rey, Florence + The Machine, Lily Allen, One Direction, Perfume, Emilie Autumn, Koreaanse bands (B.A.P, Super Junior, BIGBANG) en allerlei artiesten bij de MTV Awards in Amsterdam vorig jaar.

Op de planning:
Lady Gaga, The 1975, 5 Seconds of Summer. En hopelijk kan ik nog een kaartje scoren voor Sam Smith en/of Ed Sheeran. Helaas zijn beide concerten al uitverkocht, maar wie weet kan ik nog iets online vinden...

Briggy

Je hebt Lana Del Rey gezien  :wave5: Lucky you!!  :D

Misschien waren we wel bij hetzelfde Florence + the machine concert haha :) Ik ben in Paradiso en bij het speciale valentijnsdag concert in Eindhoven geweest.
12-1-2015 <3 MarkA

Sabine

Lana was heel goed, vond het alleen wel een beetje jammer dat ze tijdens het concert ook een aardige tijd van het podium af was om handtekeningen uit te delen aan de eerste rij... Geweldig voor die fans natuurlijk, maar de rest van de zaal zat/stond er een beetje bij van 'oke, ga je nog zingen of blijf je gewoon gezellig kletsen met die paar fans daar?'

En nee, ik was bij Florence + The Machine in de HMH  :)

AniMeshorer

Citaat van: Sabine op september 07, 2014, 09:09:41 PM
Ben ook meerdere keren naar het buitenland geweest voor een concert. Een paar keer Londen, Düsseldorf, Keulen, Antwerpen... Ik ga meestal samen met andere fans die ik via Facebook heb ontmoet, maar vaak ontmoet je tijdens een concert (of juist tijdens het in de rij staan, in een hostel, onderweg...) ook weer nieuwe mensen. Altijd ontzettend leuk.  :)

Even een lijstje proberen te maken van artiesten die ik gezien heb:
Maroon 5, Lady Gaga, Arctic Monkeys, Muse, Marina & The Diamonds, Lana Del Rey, Florence + The Machine, Lily Allen, One Direction, Perfume, Emilie Autumn, Koreaanse bands (B.A.P, Super Junior, BIGBANG) en allerlei artiesten bij de MTV Awards in Amsterdam vorig jaar.

Op de planning:
Lady Gaga, The 1975, 5 Seconds of Summer. En hopelijk kan ik nog een kaartje scoren voor Sam Smith en/of Ed Sheeran. Helaas zijn beide concerten al uitverkocht, maar wie weet kan ik nog iets online vinden...

Klinkt wel raar voor iemand die doorgaans naar stevige metal, noise rock, gothic en Arabische folk luistert... maar ik vind Lady Gaga erg goed. Het past totaal niet bij waar ik doorgaans naar luister, maar ik vind wat zij doet wel degelijk erg knap, zowel het visuele als muzikale aspect. Ik bedoel, haar muziek is gewoon heel aangenaam en blijft gangen in je hoofd, en over de clips is heel goed nagedacht en er zit steeds een concept in. Sommige mensen gaan misschien denken dat het puur kitsch of sensatie is, maar ik zie wel degelijk een concept in hetgeen ze doet, ook het visuele deel. "Alejandro", "Bad Romance" en "Paparazzi" vind ik gewoon heel leuke nummers, ookal gaan mijn mede-metalfans dat allicht zeer dubieus vinden  :D


Emilie Autumn wilde ik eens gaan bekijken maar weer die verdomde seksangst. Ik had gelezen dat haar shows vaak nogal burlesque zijn en had angst dat seksuele insinuaties me ongemakkelijk zouden doen voelen middenin het concert. Ben niet durven gaan, ookal had ik er puur muziek (zonder het visuele aspect) erg veel interesse in.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

hobbitscones

Ik zie geen voordelen aan concerten in het buitenland, zowel qua tijd als kosten. Ik moet in beide gevallen een hotel hebben, en in het buitenland heb ik nog minder kans dat ik op tijd kan komen om een fatsoenlijke plek in het publiek te hebben.

Sabine, je bent al wel naar heel wat concerten geweest!  :o  Gemengd ook.

AniMeshorer

Citaat van: hobbitscones op september 08, 2014, 06:41:29 AM
Ik zie geen voordelen aan concerten in het buitenland, zowel qua tijd als kosten. Ik moet in beide gevallen een hotel hebben, en in het buitenland heb ik nog minder kans dat ik op tijd kan komen om een fatsoenlijke plek in het publiek te hebben.

Sabine, je bent al wel naar heel wat concerten geweest!  :o  Gemengd ook.

Als je tijdig aankomt op bestemming (wat sowieso leuker is omdat je dan meteen de stad gaat verkennen) kan je dankzij het hotel juist zorgen dat je perfect op tijd bent om een heel goeie plaats in de zaal te hebben. Bij tegenslag onderweg kan je in de hotelkamer nog even douchen, proper toilet gebruiken (niet zo evident in een concertzaal), rustig hapje eten indien gewenst, en dan rustig naar de concertzaal. Mits je niet heel nipt aankomt heb je net zoveel kans om voorin een goede plek te bemachtigen. Ik heb toch al meer dan 10 buitenlandse concerten op m'n teller (dan bedoel ik: concerten waarvoor ik reisde naar een ander land dan hetgene waar ik op dat moment woonde) en heb nooit problemen gehad om rustig een goed plekje te vinden. Bovendien er steeds een leuke citytrip aan kunnen koppelen. En met de luxe dat ik niet, zoals vele fans, moest haasten voor de laatste trein naar huis na het concert, maar rustig kon blijven tot ik moe werd en dan een prima hotelbed op enkele minuten van de concertzaal had.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

En soms ontek je verrassend leuke plekjes ; zonder concerten had ik plaatsen als Manchester, Bochum, Leeds, Arras, Apeldoorn, Nieuwekerk aan de IJssel, L'Hospitalet de Llobregat, ... allicht nooit bezocht. Bleek dat Arras en Leeds heel aangename plekjes waren waar naast het concert ik rustig kon de stad verkennen. (Apeldoorn is concert dat nog moet komen, heb wel m'n ticket al dus zeker dat ik ga ; ben benieuwd of dat ook een leuke ontdekking qua stad wordt)
Het hotel geeft nog meer gemakken; je kan overdag rustig shoppen maar je hoeft die bagage niet mee te slepen naar de concertzaal, je zet die gewoon rustig in de hotelkamer en vertrekt dan zonder overmatige bagage richting concertzaal.

En heel leuk: mensen ontmoeten die je anders nooit ontmoeten zou. :) Dankzij die concerttrips heb ik heel wat Britse fans van de Bunnymen ontmoet, en in Nederland ook altijd aardige mensen ontmoet. Soms vinden ze het wel vreemd als ze dan horen dat ik speciaal voor de support act uit brussel ben gereisd, maar ze vinden dat vreemd op leuke wijze. 1 keer stond ik op de guestlist maar in plaats van m'n naam hadden ze gewoon "Belg" geschreven. Gelukkig was ik de enige Belg op dat concert, anders had er verwarring kunnen ontstaan rond die backstage toegang en gratis entree  :) Maar ik bleek al snel de enige Belg terplaatse te zijn...

In Berlijn bij het concert van Bauhaus ontmoette ik een Amerikaanse fan die helemaal uit de VS was naar Engeland gevlogen om Bauhaus daar 3 of 4x in een week tijd te zien, en dan vloog ze van daar naar Berlijn voor nog een Bauhaus concert. Die kwam uit Californië en vloog 8000 km in haar eentje om Bauhaus een keer of 10 te kunnen zien in Europa in 2 weken tijd.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.