Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Welk liedje luister je Nu?

Gestart door JustKidding, augustus 25, 2014, 08:14:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AniMeshorer

Citaat van: Briggy op oktober 22, 2014, 06:18:18 PM
Er zijn heel wat mensen die dit nummer op hun bruiloft hebben gedraaid, ook al gaat het lied over drugs.

Dido - Don't Leave Home
https://www.youtube.com/watch?v=tLpsDamWdIM

en over stalking.


"Black Balloon" van Goo Goo Dolls wordt ook vaak als lovesong gezien, terwijl dat eigenlijk gaat over een heroïneverslaafde.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

Echo & The Bunnymen - With a hip
http://www.youtube.com/watch?v=Ii8bcPE6ZCc


De Bunnies 9x live gezien, en steeds goed. Na al die jaren zit er geen sleet op, alleen jammer dat Ian z'n stembereik wat minder is geworden door het vele roken. Maar dit is zo'n nummer waar zijn ruwer geworden stem eigenlijk best bij past, het klinkt live heel goed.

"With a hip hip hop, with a flip flap flop
Gonna steal some bananas from the grocer's shop
With you head in the clouds and your trousers undone,
gonna shit on the carpet just like everyone"

Ik wil niet weten wat Ian gerookt had toen hij die tekst schreef, ik denk niet dat het een gewone sigaret was  ;D
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

Blutengel - Angel of the night
http://www.youtube.com/watch?v=ADdiNjyduW4


Dit is in feite zo commerciëel en cliché als wat dus absoluut geen referentie voor het gothic genre ; maar zo nu en dan eens een guilty pleasure moet kunnen  :cheerleader:
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

The Kids * There will be no next time
http://www.youtube.com/watch?v=DpkN7XjWJDs


We hebben in België vind ik, in alle eerlijkheid, weinig echt goeie bands. Maar dit is een uitzondering. Dit is punk van uitstekend niveau die niet moet onderdoen voor de punkscenes destijds in New York en Londen. Het lied geeft perfect de tijdsgeest van toen weer: economische uitzichtloosheid, de dreiging van de koude oorlog, en dat leidt tot wanhoop eerst en dan tot onverschilligheid ... De song past perfect bij de tijdsgeest van toen.

Clip gefilmd in een autofabriek in Antwerpen (de zanger werkte nog een tijdje in die fabriek) die jammer genoeg, bij mijn weten, niet meer bestaat. Hetgeen de song in feite nog wat meer geloofwaardigheid geeft. De jaren 80 waren op dat vlak geen pretje, maar uit die onzekere en sombere tijdsgeest zijn wel enkele geweldige bands voortgekomen. Bands als The Smiths of Bauhaus bv passen gewoon perfect bij de tijdsgeest van toen.

(PS: The Kids is 1 van de enige Belgische bands die ook in Noord Amerika een kleine doch trouwe aanhang heeft kunnen opbouwen ... iets wat echt zeldzaam is voor Belgische artiesten. OK, we hebben Jacques Brel, Wallace Collection, Noordkaap/Stijn Meuris, K's Choice, The Kids, Red Zebra, Arsenal, ... maar daar stopt het ook zowat qua echt goede Belgische bands)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

Dwaze Sterveling

Nightwish - Storytime

Het gaat over de invloed van verhalen op ons. :)

AceVentura

 :cheerleader: voor nightwish (alleen aan Song of Myself kan ik maar niet wennen  ;D )
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA


MarkA

Citaat van: AceVentura op februari 03, 2015, 07:34:29 PM
alleen aan Song of Myself kan ik maar niet wennen  ;D

Echt he, raar nummer is dat. Maar hoe mooi is Taikatalvi, Marco Hietala zingt dat zo goed ;D
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Imogen

"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AceVentura

Citaat van: MarkA op februari 03, 2015, 08:34:16 PM
Echt he, raar nummer is dat. Maar hoe mooi is Taikatalvi, Marco Hietala zingt dat zo goed ;D
Dat is qua zang heel mooi inderdaad, al versta ik er geen letter van  ;D
Verder zijn The Crow, The Owl and The Dove en Last Ride of the Day mijn favorieten van het imaginaerum album.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

hobbitscones

Peter Hollens heeft vandaag zijn cover van Billy Boyd's "The Last Goodbye" geupload, dus die staat nu eerst een paar dagen standaard op repeat.  ;D
https://www.youtube.com/watch?v=yD1c7795z-M

Briggy

Het volgende concert is van Katy Perry op 9 maart met MarkA dus daar luister ik nu vooral naar  :)
12-1-2015 <3 MarkA

Sabine